Aegean: Ενισχυμένα λειτουργικά κέρδη στο α΄ εξάμηνο

Aegean: Ενισχυμένα λειτουργικά κέρδη στο α΄ εξάμηνο

Ο αεροπορικός όμιλος αύξησε κατά 10% τον τζίρο, σε 749,1 εκατ. ευρώ

3' 21" χρόνος ανάγνωσης

Ενισχυμένο κύκλο εργασιών και λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) εμφάνισε, σε ετήσια βάση σύγκρισης, η Aegean κατά το πρώτο εξάμηνο, που είναι το πιο ασθενές εποχικά. Ο αεροπορικός όμιλος κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου ενίσχυσε, ετησίως, κατά 10%, σε 749,1 εκατ. ευρώ, τον κύκλο εργασιών, με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να αυξάνονται κατά 6%, σε 147,6 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη μετά από φόρους άγγιξαν περίπου τα 23 εκατ. (από 37,1 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2023). Σε επίπεδο β΄ τριμήνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 7%, σε 480,3 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA και η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκαν σε 114,4 εκατ. ευρώ (-5%) και 43,9 εκατ. ευρώ (-15%) αντιστοίχως.

Πώς διαμορφώθηκε η επιβατική κίνηση; Κατά το β΄ τρίμηνο η Αegean συνέχισε, συγκριτικά με πέρυσι, να αναπτύσσεται προσφέροντας κατά 9% περισσότερες θέσεις ή 5,4 εκατ. συνολικά, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 8%. Η ανάπτυξη ήταν ισορροπημένη μεταξύ του δικτύου εξωτερικού με 2,6 εκατ. επιβάτες και αύξηση 9% και του δικτύου εσωτερικού με 1,8 εκατ. επιβάτες, ήτοι αύξηση 8%.

Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,2%. Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, η Aegean μετέφερε 7,3 εκατ. επιβάτες, 9% περισσότερους, ετησίως, προσφέροντας 9,5 δισ. χιλιομετρικές θέσεις, δηλαδή 11% περισσότερες θέσεις σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

«Το αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου παραμένει ιδιαίτερα ισχυρό, παρά την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας προς τη χώρα μας, αλλά και των σημαντικών λειτουργικών και κανονιστικών απαιτήσεων που επιβαρύνουν το κόστος μας. Με δεδομένη μάλιστα την υψηλή εποχικότητα της ζήτησης, είναι σημαντικό ότι με την προσπάθεια για επέκταση της περιόδου έχουμε καταφέρει να αφήσουμε πίσω μας τις χρονιές που, έως και το 2019, το αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου της Aegean ήταν ζημιογόνο», δήλωσε ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής.

Λόγω των ισχυρών θετικών ταμειακών ροών από τη λειτουργική κερδοφορία αλλά και τις προπωλήσεις εισιτηρίων της καλοκαιρινής περιόδου, τα ταμειακά αποθέματα και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά στοιχεία αυξήθηκαν σε 814,4 εκατ. ευρώ στα τέλη του α΄ εξαμήνου (από 706,3 εκατ. ευρώ στα τέλη 2023).

Κι αυτό παρά την εξαγορά των warrants με την καταβολή 85,4 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, αλλά και την πρώτη, μετά μία τετραετία, καταβολή μερίσματος ύψους 67,6 εκατ. ευρώ στους μετόχους.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 23 εκατ. – Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,2%.

Ωστόσο, κατά το πρώτο εξάμηνο η δομή του κόστους του ομίλου επηρεάστηκε από την ανάγκη πρόωρων υποχρεωτικών ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των αεροσκαφών της οικογένειας Airbus Α320 neo.

Λόγω αυτού του γεγονότος, με αφετηρία τον Οκτώβριο του 2023 και ανά περίοδο, σημαντικό μέρος του στόλου των νέων αεροσκαφών της Aegean καθηλώνεται, επιβαρύνοντας σημαντικά το κόστος της εταιρείας σε καύσιμα, συντήρηση αλλά και μισθώματα αεροσκαφών.

Η αποζημίωση που λαμβάνεται από τον κατασκευαστή καλύπτει σημαντικό μέρος, αλλά σε καμία περίπτωση το σύνολο της αύξησης του κόστους και τις απώλειες προσφοράς επιπλέον διαθέσιμων θέσεων. Επίσης, σημαντική επίδραση στο κόστος έχει η επιβάρυνση από τις αυξημένες αγορές CO2, με δεδομένη την εξελισσόμενη και σε βάθος τριετίας κατάργηση των δωρεάν ιστορικών δικαιωμάτων των εταιρειών στον αεροπορικό κλάδο.

Το τρίτο τρίμηνο του έτους η Aegean προγραμματίζει να προσφέρει τα ίδια περίπου επίπεδα χωρητικότητας σε προσφερόμενες θέσεις με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, με τις προγραμματισμένες θέσεις από και προς Αθήνα να παρουσιάζουν αύξηση κατά 6%-7%.

Η ζήτηση εξακολουθεί να κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τις πληρότητες να ξεπερνούν το 84% το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, οριακά χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οριακά χαμηλότερα αναμένεται και το μέσο έσοδο ανά πτήση για το τρίτο τρίμηνο του έτους.

«Ενεργώντας πάντα με σύνεση και σχέδιο, έχουμε ήδη δρομολογήσει στρατηγικές αποφάσεις που καλύπτουν όλο το εύρος του οικοσυστήματος της Aegean από τα 4 νέα Airbus A321neo, με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα, ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε., την ανάπτυξη του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και του Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, αλλά και την πιο πρόσφατη στρατηγική επένδυση συμμετοχής και συνεργασίας με τη Volotea, ενέργειες που εδραιώνουν και ισχυροποιούν την Αegean στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης», τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT