Εισαγωγική πύλη της Ευρώπης με επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ

Εισαγωγική πύλη της Ευρώπης με επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάπτυξη πέντε εμπορευματικών κέντρων

2' 31" χρόνος ανάγνωσης

Συνολικές επενδύσεις που υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσουν ή ακόμα και θα ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ προωθούνται αυτήν την περίοδο για την ανάπτυξη πέντε εμπορευματικών κέντρων, εκ των οποίων τρία στην Αττική και δύο στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για έργα που θα προσθέσουν εκατοντάδες χιλιάδες τ.μ. νέων υποδομών και αναμένεται να στηρίξουν τη μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, λειτουργώντας ως «υποδοχέας» προϊόντων και φορτίων που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης.

Πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκε, έπειτα από πολυετή προσπάθεια, ο διαγωνισμός για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη σε εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Η ακριβής χρήση και λειτουργία του ακινήτου των 670 στρεμμάτων θα καθοριστεί σε μεταγενέστερο στάδιο, στο πλαίσιο ανταγωνιστικού διαλόγου που θα πραγματοποιηθεί με τους ομίλους που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 15 Οκτωβρίου. Για παράδειγμα, το ακίνητο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως χερσαίο λιμάνι λόγω της γειτνίασής του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στην Αθήνα θα αναπτυχθούν τρία νέα διαμετακομιστικά κέντρα και άλλα δύο στη Θεσσαλονίκη.

Ενας ακόμα εν εξελίξει διαγωνισμός αφορά την αξιοποίηση έκτασης 437 στρεμμάτων στη θέση «Σπηλιές» του Δήμου Φυλής, για τη δημιουργία επιχειρηματικού πάρκου. Στόχος είναι σε αυτό να μετακινηθούν όλες οι μεταφορικές εταιρείες και τα πρακτορεία που σήμερα λειτουργούν στην περιοχή του Ελαιώνα. Μια τέτοια επένδυση, που υπολογίζεται ότι θα απαιτήσει περίπου 32 εκατ. ευρώ, μια και θα αφορά κυρίως την ανάπτυξη των απαιτούμενων δικτύων και υποδομών, προβλέπεται ότι θα έχει πολλαπλό όφελος διότι και θα απελευθερώσει σημαντικά ακίνητα στον Ελαιώνα, και θα μειώσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση του Κηφισού με βαρέα οχήματα, και θα αναβαθμίσει την περιοχή της Δυτικής Αττικής μέσω της οικονομικής ανάπτυξης που θα δημιουργηθεί. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, που επίσης «τρέχει» από το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε σχήματα και συγκεκριμένα η Aegean Oil του Δημ. Μελισσανίδη, η Goldair Cargo, η Fincop Infrastructure του ομίλου Κοπελούζου, η «Ορφεύς Βεϊνόγλου» της Streem Global, συμφερόντων του επενδυτικού ομίλου HIG από τις ΗΠΑ, όπως επίσης και η Newsphone Ελλάς των Γ. Θεοδόση – Στρ. Απέργη σε κοινοπραξία με τη Levante.

H HIG βρίσκεται επίσης στο τελικό στάδιο της εξασφάλισης της οικοδομικής άδειας (αναμένεται εντός του Οκτωβρίου το αργότερο) για την επένδυση 300 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση έκτασης 291 στρεμμάτων που έχει αγοραστεί από τη Χαλυβουργία Ελλάδος. Εκεί προβλέπεται να κατασκευαστεί ένα πάρκο logistics με συνολικές υποδομές 133.390 τ.μ. Παράλληλα, προβλέπεται να δημιουργηθεί κι ένα κτίριο πολλαπλών χρήσεων, επιφανείας 28.000 τ.μ., το οποίο θα περιλαμβάνει γραφεία (14.000 τ.μ.), γραφεία αποθηκών (10.000 τ.μ.), ένα μικρό ξενοδοχείο (1.400 τ.μ.) και χώρους εστίασης (1.000 τ.μ.). Θα πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της χώρας όταν ξεκινήσει να λειτουργεί η πρώτη φάση του έργου, αρχής γενομένης από το 2026 και μέχρι την ολοκλήρωση το 2027.

Μια ακόμα επένδυση εμπορευματικού κέντρου σχεδιάζεται στο πρώην ακίνητο της Βαλκάν Εξπορτ στη Θεσσαλονίκη, που έχει αποκτηθεί από την Dimand Real Estate. Εκεί αναμένεται να δημιουργηθούν συνολικά 120.000 τ.μ. υποδομών logistics και πιθανότατα και μεταποίησης/συναρμολόγησης, με το ύψος της επένδυσης να προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT