To athleisure κάνει τεράστιους τζίρους και φέρνει μεγάλες συμφωνίες

To athleisure κάνει τεράστιους τζίρους και φέρνει μεγάλες συμφωνίες

Πάει κάποιος σε γεύμα, στο γυμναστήριο ή απλώς στην επόμενη επαγγελματική συνάντηση; Πριν από λίγα χρόνια θα ήταν εύκολο να καταλάβεις, απλώς βλέποντας τι ρούχα και παπούτσια φοράει

3' 51" χρόνος ανάγνωσης

Πάει κάποιος σε γεύμα, στο γυμναστήριο ή απλώς στην επόμενη επαγγελματική συνάντηση; Πριν από λίγα χρόνια θα ήταν εύκολο να καταλάβεις, απλώς βλέποντας τι ρούχα και παπούτσια φοράει. Πλέον αυτό δεν συμβαίνει. Ουκ ολίγοι ασχολήθηκαν με τα Hogan με τα οποία έχει εμφανισθεί κατά καιρούς η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ενώ η εμφάνιση χωρίς γραβάτα δεν αποτελεί πια χαρακτηριστικό μόνο του Αλέξη Τσίπρα.

Μετά την πανδημία η κατάσταση έχει αλλάξει σε παγκόσμιο επίπεδο, και πλέον το λεγόμενο athleisure (από τη σύνθεση των λέξεων athletic και leisure), το οποίο στην πραγματικότητα είχε ξεκινήσει από το 2017 όταν μεγάλοι οίκοι όπως οι Karl Lagerfeld, Luis Vuitton και Gucci συνεργάστηκαν με γνωστές μάρκες αθλητικής και casual μόδας (Vans, Supreme, North Face), αποτελεί μία από τις κυρίαρχες τάσεις στη μόδα. Η προσεγμένη μεν, αλλά λιγότερο επίσημη εμφάνιση για τις ανάγκες της τηλεργασίας και των τηλεδιασκέψεων από τη μια και η «ανακάλυψη» της άθλησης από πολλούς στη διάρκεια των lockdowns από την άλλη δημιούργησαν μια αυξημένη ανάγκη για πιο άνετα ρούχα και παπούτσια που συνεχίζεται. Παγκοσμίως, άλλωστε, το υβριδικό μοντέλο εργασίας είναι πολύ διαδεδομένο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της McKinsey & Company, η παγκόσμια αγορά αθλητικών ειδών αναμένεται να φτάσει φέτος τα 422 δισ. δολάρια και να ξεπεράσει τα 510 δισ. δολάρια μέχρι το 2027. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κορυφαίοι –και όχι μόνο– παρασκευαστές αθλητικών ειδών δημιουργούν είδη ένδυσης και υπόδησης και πλέον και αξεσουάρ που δεν είναι για άθληση, ενώ οι αλυσίδες λιανικής δραστηριοποιούνται με περισσότερα σήματα, ακριβώς για να καλύψουν όλο το φάσμα των αναγκών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι μεγάλοι προμηθευτές δημιουργούν και αποκλειστικές συλλογές sneakers ή συλλογές με περιορισμένο αριθμό τεμαχίων τις οποίες διαθέτουν σε συγκεκριμένους πελάτες – αλυσίδες λιανικής, ενισχύοντας έτσι την υπεραξία και κατ’ επέκταση και την κερδοφορία.

Η συνεργασία της Fourlis με τη Foot Locker σε Ελλάδα και Βαλκάνια και οι κινήσεις των Cosmos Sport – JD Sports.

Υπό το πρίσμα αυτό ο όμιλος Fourlis προχώρησε στις 28 Αυγούστου σε συμφωνία με την αμερικανική αλυσίδα The Foot Locker, κορυφαία στον κόσμο στην κατηγορία των sneakers, για την ανάπτυξη καταστημάτων με το σήμα αυτό στην Ελλάδα και σε επτά ακόμη βαλκανικές χώρες. Το πρώτο, περιορισμένης κλίμακας, πείραμα του ομίλου στην κατηγορία του athleisure έγινε μέσω της διάθεσης από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Intersport ειδών ένδυσης και υπόδησης από μάρκες που θεωρούνται casual, αλλά όχι καθαρά αθλητικές. Μετά τη συμφωνία με την The Foot Locker η στρατηγική είναι πλέον ξεκάθαρη, καθώς με αυτόν τον τρόπο η δραστηριότητα λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών του ομίλου θα καλύπτει τις ανάγκες της οικογένειας για τα αμιγώς αθλητικά είδη ένδυσης και υπόδησης, αλλά και αυτές όσων επιθυμούν να προσθέσουν casual παπούτσια στη συλλογή τους, καθώς οι μάρκες με αθλητικά παπούτσια υιοθετούνται ολοένα και περισσότερο για μη αθλητική χρήση. Η αγορά αθλητικών ειδών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη προβλέπεται ότι θα φτάσει το 2025 τα 3,5 δισ. δολάρια, με το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης να προέρχεται από τη μη αθλητική χρήση, αλλά απλώς ως lifestyle. Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία του ομίλου προβλέπει την εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και την ανάπτυξη καταστημάτων σε Κροατία, Σλοβενία, Βουλγαρία, Βοσνία, Κύπρο και Μαυροβούνιο. Στην Ελλάδα, μάλιστα, η ανάπτυξη των καταστημάτων, εκτός από τα εμπορικά κέντρα και βασικούς εμπορικούς δρόμους, θα γίνει και σε περιοχές με μεγάλους πληθυσμούς της Gen Z, όπου η sneaker κουλτούρα είναι πιο έντονη, όπως είναι για παράδειγμα στα δυτικά προάστια.

Ο διαχωρισμός σε αμιγώς αθλητική ένδυση – υπόδηση και athleisure είχε προηγηθεί από την Cosmos Sport, όταν αυτή πωλήθηκε στον βρετανικό κολοσσό JD Sports. Ετσι, τα καταστήματα Cosmos Sport είναι αυτά που διαθέτουν τα αθλητικά είδη για όλη την οικογένεια και τα JD Sports αυτά που διαθέτουν κυρίως sneakers και ευρύτερα είδη (ρούχα και αξεσουάρ) της κατηγορίας του λεγόμενου street fashion. Πρόσφατα μάλιστα εγκαινιάστηκε νέο κατάστημα JD Sports στην οδό Ερμού, η οποία τείνει να γίνει «πιάτσα» της αθλητικής και της athleisure μόδας. Ο ίδιος όμιλος έχει αναπτύξει στην Ελλάδα και τρία ακόμη εμπορικά σήματα, Sneaker10, SlamDunk και Rundome με το τελευταίο να ειδικεύεται στα είδη αποκλειστικά για τρέξιμο, το οποίο αποτελεί επίσης μια ανερχόμενη τάση (και) στην Ελλάδα.

Μικρότερη, αλλά αξιοσημείωτη παρουσία έχει στην Ελλάδα, αναπτύσσοντας επίσης διαφοροποιημένα εμπορικά σήματα, και η σερβική αλυσίδα Sport Vision. Η αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε το 1996, έχει σήμερα ηγετική θέση στην περιοχή των Βαλκανίων με δραστηριότητα σε 13 χώρες. Στην Ελλάδα βρίσκεται από το 2020 και διαθέτει τρία φυσικά καταστήματα με το σήμα Sport Vision και 10 καταστήματα με το σήμα Buzz, κυρίως με sneakers. Το ενδιαφέρον είναι ότι έχει ανοίξει στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Μητροπόλεως κατάστημα με το σήμα Tike το οποίο διαθέτει sneakers ειδικών συλλογών περιορισμένης έκδοσης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT