Το placement της Εθνικής

2' 48" χρόνος ανάγνωσης

Εως τα τέλη της εβδομάδας αναμένεται η απόφαση της κυβέρνησης για το ποσοστό της Εθνικής Τράπεζας που θα διαθέσει μέσω placement από το συνολικό 18,39% που ελέγχει σήμερα μέσω του ΤΧΣ. Αυτό προέκυψε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ταμείου, που μονοπωλήθηκε από το θέμα της Εθνικής, χωρίς ωστόσο ο εκπρόσωπος του Δημοσίου να ανοίξει τα χαρτιά του για τις προθέσεις της κυβέρνησης. Η διάθεση του 10% θεωρείται, όπως όλα δείχνουν, ειλημμένη απόφαση, με ανοιχτό ωστόσο το ενδεχόμενο το ποσοστό αυτό να φτάσει το 13%. Η προοπτική να διατεθεί και το 18,39% προβάλλεται ως το πιο επιθυμητό σενάριο από την αγορά, αλλά η JPMorgan αναμένει την τελική απόφαση καθώς και την τεκμηρίωσή της πριν ξεκινήσει την εμπιστευτική βολιδοσκόπηση της αγοράς. Η διαδικασία, εφόσον το placement τοποθετείται για την 1η εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα πρέπει να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.

Πλοία και… νερά αγοράζει η Attica Group

Σε ενίσχυση του στόλου των ταχυπλόων της προχώρησε η Attica Group, η οποία αγόρασε το Thunder από τη Fast Ferries. Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα ταχύπλοα δυναμικότητας 1.000 επιβατών και 210 Ι.Χ. Παράλληλα επιχειρεί να εξαγάγει και «κρυμμένες αξίες» από τις συμμετοχές που κληρονόμησε από τη διάσωση της ΑΝΕΚ. Σε αυτό το χαρτοφυλάκιο υπάρχει και το 31,9% της ΕΤΑΝΑΠ, εταιρείας εμφιάλωσης του νερού «Σαμαριά». Η Attica κατέθεσε πρόταση εξαγοράς του συνόλου των μετοχών της ΕΤΑΝΑΠ προσφέροντας 10 ευρώ ανά μετοχή, τίμημα 65% υψηλότερο από αυτό που έχουν αλλάξει χέρια μετοχές της εταιρείας. Με το μεταφορικό κόστος να είναι σημαντικό για την ΕΤΑΝΑΠ, η ακτοπλοϊκή «βλέπει» σημαντικές συνέργειες.

Αυξήθηκαν οι καθυστερήσεις στις πτήσεις στην Ευρώπη

Ενισχύθηκαν συγκριτικά με πέρυσι οι καθυστερήσεις στις πτήσεις το καλοκαίρι. Σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol για το διάστημα Ιουνίου – Αυγούστου, πανευρωπαϊκά, η μέση καθυστέρηση διαμορφώθηκε σε 5,4 λεπτά ανά πτήση, που αντιστοιχεί σε αύξηση 41% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Τον Ιούλιο οι καθυστερήσεις κορυφώθηκαν με 6,5 λεπτά ανά πτήση.

Παράταση αγωνίας για τα… ψάρια

Σε παράταση –και μάλιστα άγνωστης διάρκειας– οδηγείται η διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την Avramar. Κι αυτό διότι, όπως πληροφορείται η στήλη, οι υπό κατάθεση προσφορές είναι κάτω από τις προσδοκίες των πιστωτριών τραπεζών, κινούμενες στο επίπεδο των 85-100 εκατ. ευρώ, με τα δάνεια, σημειωτέον, να είναι περί τα 350 εκατ. ευρώ. Αν και μέχρι πριν από λίγες ημέρες το ισπανικό fund Atitlan φερόταν να έχει προβάδισμα έναντι των άλλων δύο διεκδικητών (Aqua Bridge και Philosofish), το εκτιμώμενο τίμημα φαίνεται πως δεν είναι ικανοποιητικό, αλλά ούτε και οι υπόλοιποι όροι σχετικά με τις μονάδες που θα διατηρηθούν κ.ά.

Το παρασκήνιο της ένταξης στην ΟΝΕ

Στιγμές από τη διαπραγμάτευση του Μαρτίου του 1998 για την ένταξη της δραχμής στον μηχανισμό συναλλαγματικών ισοτιμιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον καθορισμό της σχετικής ισοτιμίας θύμισε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, που είχε πρωταγωνιστήσει τότε ως πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων. Σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Η Μεταπολίτευση σε πρώτο πρόσωπο», στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ, είπε ότι ο Γερμανός ομόλογός του Γιούργκεν Σταρκ όχι μόνο πίεζε για χαμηλότερη ισοτιμία, αλλά και για μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού. Το μήνυμα από την Αθήνα, από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη και τον υπουργό Γιάννο Παπαντωνίου, ήταν ότι σε αυτή την περίπτωση καλύτερα να μην επιστρέψει ο κ. Στουρνάρας στην Αθήνα. Ο ίδιος –τι να κάνει– το μετέφερε στη Νομισματική Επιτροπή και ευτυχώς ο φλεγματικός Βρετανός Νάιτζελ Ουίκς αντέδρασε λέγοντας: «Κατανοητό». Ετσι έκλεισε η συμφωνία.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT