Σε 1,79 δισ. ευρώ ο τζίρος καταλυμάτων, εστίασης τον Ιούλιο

Σε 1,79 δισ. ευρώ ο τζίρος καταλυμάτων, εστίασης τον Ιούλιο

Ενισχύθηκε 5,2% σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε Μύκονο και Σαντορίνη υποχώρησε κατά 7,8% και 6,7% αντιστοίχως

Αύξηση μεν, πληθωριστική δε στο μεγαλύτερο μέρος της σημείωσε ο κύκλος εργασιών σε καταλύματα και επιχειρήσεις εστίασης τον Ιούλιο του 2024, ενώ σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, κατεγράφη για έναν ακόμη μήνα μείωση του σχετικού τζίρου. Σημαντικό πλήγμα δέχονται περιοχές όπως η Μαγνησία, η οποία μετά τον «Daniel» δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται περιοχές που είχαν μεγάλη αύξηση του τουρισμού, όπως για παράδειγμα η Λέσβος, κάτι που αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στην αύξηση των τουριστών από την Τουρκία λόγω της χορήγησης της βίζας-εξπρές.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσίας καταλυμάτων ανήλθε τον Ιούλιο του 2024 σε 1,79 δισ. ευρώ έναντι 1,70 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 5,2%. Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών εστίασης διαμορφώθηκε τον Ιούλιο του 2024 σε 353,66 εκατ. ευρώ έναντι 331,93 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 6,5%. Τα στοιχεία αφορούν επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων και υποβάλλονται σε μηνιαία βάση. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, οι τιμές στην εστίαση τον φετινό Ιούλιο ήταν αυξημένες κατά 6,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ οι τιμές στα καταλύματα ήταν αυξημένες κατά 12,6%.

Σε Μύκονο και Σαντορίνη ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης υποχώρησε τον Ιούλιο κατά 7,8% και 6,7% αντιστοίχως, ενώ στον νομό Μαγνησίας, εκεί που μέχρι και πέρυσι το Πήλιο συγκέντρωνε πολλούς τουρίστες, η μείωση ήταν 13,1%. Στον αντίποδα βρίσκονται περιοχές όπως η Λέσβος, με αύξηση του τζίρου κατά 19,2%. Στην Αττική η αύξηση ήταν μόλις 2,6%.

Τα στοιχεία για την περιορισμένη –λαμβάνοντας υπόψη και τις ανατιμήσεις– αύξηση του τζίρου στο σύνολο της χώρας έρχονται να επιβεβαιώσουν τη γενική εικόνα που υπάρχει –και που καταδεικνύεται και από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος– ότι έρχονται μεν περισσότεροι τουρίστες, αλλά ξοδεύουν λιγότερα. Οσο για τους κατοίκους της Ελλάδας; Οπως έδειξαν τα στοιχεία του 2023 –με την τάση να μην έχει αλλάξει φέτος–, το 30% των διανυκτερεύσεων των Ελλήνων τουριστών έγινε σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό σπίτι, ενώ πάνω από τα μισά προσωπικά ταξίδια έγιναν σε μη ενοικιαζόμενα καταλύματα.

«Υπάρχει μια μετατόπιση από την κατανάλωση εκτός σπιτιού στην κατανάλωση εντός σπιτιού. Ακόμη και οι τουρίστες που μένουν σε Airbnb ολοένα και περισσότερο μαγειρεύουν ή φτιάχνουν τον καφέ τους στο κατάλυμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς Νίκος Εμμανουηλίδης. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον το ποσοστό των πωλήσεων παγωτού που γίνεται από το κανάλι του σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί στο 50%, σύμφωνα με όσα υποστήριξε προχθές στο περιθώριο εκδήλωσης στο Χ.Α. ο επικεφαλής της Κρι Κρι Παναγιώτης Τσινάβος.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT