Μείωση ζημιών και τζίρου για τα ΕΛΤΑ το 2023

Μείωση ζημιών και τζίρου για τα ΕΛΤΑ το 2023

Η εταιρεία προχωράει στη σταδιακή έναρξη λειτουργίας νέων καταστημάτων μέσω και συνεργασίας με ιδιώτες

Χρονιά επιστροφής στην κερδοφορία επιδιώκει η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να είναι η φετινή, με την εταιρεία να παραμένει το 2023 ζημιογόνος σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων. Οπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική παρουσίαση ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γρηγόρης Σκλήκας, η αναδιάρθρωση του οργανισμού έχει αποδώσει έως σήμερα καρπούς. Για παράδειγμα, τα ΕΛΤΑ ολοκλήρωσαν την πρώτη φάση αναδιάρθρωσης του δικτύου εξυπηρέτησης με την αναστολή λειτουργίας 143 καταστημάτων, των οποίων η λειτουργία ήταν ζημιογόνος. Πλέον η εταιρεία προχωράει στη σταδιακή έναρξη λειτουργίας νέων καταστημάτων μέσω και συνεργασίας με ιδιώτες, επιδιώκοντας ο συνολικός αριθμός τους να αγγίξει τα 1.600 σε βάθος χρόνου (από περίπου 1.050 σήμερα). Επίσης, η αναδιάρθρωση των κέντρων διαλογής (π.χ. μεταφέρθηκε η διαλογή Νήσων και Κρήτης από τον διαμετακομιστικό σταθμό Πειραιά στο κέντρο διαλογής Αττικής) οδήγησε στη μείωση του προσωπικού κατά περίπου 300 άτομα.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Dimand, τα ΕΛΤΑ πρόκειται να μετεγκατασταθούν στις πρώην εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις της ΕΕΔΕ σε ένα κτίριο γραφείων 11.600 τ.μ. στα Πατήσια. Εκεί θα μεταφερθούν οι υπηρεσίες της εταιρείας από την Καισαριανή και την Αγία Παρασκευή, με το εγχείρημα της μετεγκατάστασης να οδηγεί σε εκτιμώμενο οικονομικό όφελος περίπου 200.000 ευρώ τον χρόνο. Η εταιρεία διαθέτει ακίνητη περιουσία 130 εκατ. την οποία θα επιδιώξει να αξιοποιήσει.

Επίσης, με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών και την ενίσχυση των ρυθμών ανάπτυξης, τα ΕΛΤΑ έχουν συγχωνευθεί με την ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές. Προς την κατεύθυνση αυτή, η νέα στρατηγική των ΕΛΤΑ θα επιτρέπει σε άλλους παίκτες να χρησιμοποιούν το δίκτυό τους, δηλαδή τη διαλογή και τις διαβιβάσεις για να καλύψουν μέρος των αναγκών τους, χωρίς να χρειάζεται να πραγματοποιήσουν οι ίδιοι επενδύσεις.

Πώς όμως διαμορφώθηκαν οι επιδόσεις του 2023 για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία; Σε ενοποιημένο επίπεδο, σε σχέση με το 2022, εμφάνισαν μείωση κατά 3%, σε 243,2 εκατ. ευρώ του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, λόγω, έως έναν βαθμό, της πτώσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Επίσης, ο όμιλος ενίσχυσε κατά 15,8 εκατ. ευρώ, σε 18,2 εκατ. ευρώ τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (Ebitda), με την άνοδο να αποδίδεται στη μείωση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας και στα έσοδα αναπροσαρμογής της αποτίμησης των ακινήτων. Ο όμιλος ΕΛΤΑ περιόρισε τις ζημίες προ φόρων σε περίπου 7 εκατ. ευρώ, με το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται σε -17,8 εκατ. ευρώ το 2022. Υποχώρηση κατά 62%, σε 10,1 εκατ. ευρώ, κατέγραψαν οι ενοποιημένες καθαρές ζημίες (μετά φόρων), ενώ το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων παρέμεινε αρνητικό, σε περίπου 132 εκατ. ευρώ. Κι αυτό, σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, λόγω του υψηλού εφάπαξ κόστους υλοποίησης του προγράμματος εθελουσίας εξόδου του προσωπικού το 2021, που είχε διαμορφωθεί σε 112,2 εκατ. ευρώ. Κατά τον κ. Σκλήκα, η ύπαρξη αρνητικών ιδίων κεφαλαίων δεν προκαλεί πίεση για επιστροφή κεφαλαίου, με τα ΕΛΤΑ να διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα για να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες τους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT