Μεγάλη αύξηση κερδοφορίας το α΄ εξάμηνο για τον όμιλο Αβαξ

Μεγάλη αύξηση κερδοφορίας το α΄ εξάμηνο για τον όμιλο Αβαξ

Στα 19,4 εκατ. τα κέρδη μετά από φόρους, αυξημένα κατά 466,5% σε ετήσια βάση

Σημαντική άνοδο καταγράφουν τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Αβαξ κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, εξέλιξη που αποδίδεται στη σημαντική επιτάχυνση των εργασιών σε μια σειρά έργων που έχει αναλάβει, όπως η νέα περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης (Flyover), η νέα Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, όπως επίσης και η ενεργειακή μονάδα στη Ρουμανία. Στο πλαίσιο αυτό, ο κύκλος εργασιών καταγράφει αύξηση κατά 50,4% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 289,1 εκατ. ευρώ, ενώ μεγάλη βελτίωση καταγράφουν και τα κέρδη, που υπερτετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Συγκεκριμένα, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 19,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 466,5%, εξέλιξη που αποδίδεται στη βελτίωση των περιθωρίων και ασφαλώς στη μεγέθυνση του κύκλου εργασιών.

Οπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, «το περιθώριο μεικτού αποτελέσματος διαμορφώθηκε στο 17,1%, έναντι 5,1% το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, κυρίως λόγω της βελτιωμένης απόδοσης του τομέα των κατασκευών με την ολοκλήρωση των παλαιών έργων, για τα οποία σημαντικό μέρος των αυξήσεων τιμών των υλικών, μεταφορών, απορροφήθηκαν από τα έργα». Ουσιαστικά δηλαδή «φεύγουν» από την εξίσωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου έργα που είχαν υψηλό κόστος και χαμηλή, ή ακόμη και μηδαμινή κερδοφορία και εισέρχονται νέα έργα, όπου οι εκπτώσεις που έχουν δοθεί είναι χαμηλότερες κι έχει ληφθεί υπόψη και ο παράγοντας των υψηλών τιμών των υλικών κατασκευής, με αποτέλεσμα να καταγράφεται και μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η τάση αυτή προβλέπεται να συνεχιστεί και κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα κέρδη του ομίλου Αβαξ. Στο πλαίσιο αυτό, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο τα λειτουργικά κέρδη EBITDA του τομέα των κατασκευών ανήλθαν σε 25,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 111,5%.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται σε 3,23 δισ. ευρώ, με την εταιρεία να στρέφεται στη διεκδίκηση νέων συμβάσεων ΣΔΙΤ.

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου ανέρχεται σε 3,23 δισ. ευρώ, με την εταιρεία να στρέφεται πλέον και στη διεκδίκηση νέων συμβάσεων ΣΔΙΤ. Κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο υπογράφηκαν νέες συμβάσεις ύψους 136 εκατ. ευρώ, ενώ εκκρεμεί και η υπογραφή του οδικού έργου Ιωάννινα – Κακαβιά, ύψους 234 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται να υπογραφεί τις επόμενες εβδομάδες.

Οσον αφορά τις παραχωρήσεις, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 26,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 102,3%. Μάλιστα, όπως τονίζει η διοίκηση της Αβαξ, παρότι τις επόμενες ημέρες (5 Οκτωβρίου) λήγει η υφιστάμενη σύμβαση της Αττικής Οδού, ο συγκεκριμένος κλάδος θα συνεχίσει να έχει σημαντική συνεισφορά στα οικονομικά αποτελέσματα, λόγω της εμπορικής ωρίμανσης των συμβάσεων της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, ενώ τα επόμενα χρόνια προβλέπονται κι άλλα έσοδα, τόσο από την εκμετάλλευση του flyover της Θεσσαλονίκης όσο και από τις νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ που προσδοκά να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό του ο όμιλος. Στα θετικά συγκαταλέγεται και η σταθερή μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού, που πλέον διαμορφώνεται σε 213,5 εκατ. ευρώ, από 221 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, η αύξηση των επιτοκίων που έχει μεσολαβήσει οδήγησε σε μικρή επιβάρυνση του χρηματοοικονομικού κόστους σε 12 εκατ. ευρώ, από 10,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ασφαλώς, αν δεν είχε μεσολαβήσει η μείωση του δανεισμού, το κόστος αυτό θα ήταν κατά πολύ υψηλότερο, ενώ τους επόμενους μήνες η τάση αυτή θα αντιστραφεί, λόγω της αποκλιμάκωσης των επιτοκίων από την ΕΚΤ. Υπενθυμίζεται ότι η συνολική μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού από το τέλος του 2020 ανέρχεται σε 53%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT