Σε απεργιακό κλοιό δεκάδες λιμάνια των ΗΠΑ

Σε απεργιακό κλοιό δεκάδες λιμάνια των ΗΠΑ

Κινδυνεύουν να κλείσουν συνολικά 36, εκ των οποίων τα έξι μεγαλύτερα της ανατολικής ακτής

2' 18" χρόνος ανάγνωσης

Μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση αναμένεται να παραλύσει τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού από την 1η Οκτωβρίου, με τους λιμενεργάτες από το Μέιν μέχρι το Τέξας να απειλούν με την πιο σοβαρή αναταραχή στην οικονομία των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες. Η απεργία θα μπορούσε να διακόψει την κυκλοφορία πολλών εμπορευμάτων –από μπανάνες μέχρι ποτά, ρούχα, παιχνίδια και αυτοκίνητα–, επηρεάζοντας ακόμη και τα εξαρτήματα που χρειάζονται για να συνεχίσουν να λειτουργούν τα εργοστάσια της χώρας. Αξιωματούχοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι η πρώτη απεργία εδώ και σχεδόν 50 χρόνια από το σωματείο που εκπροσωπεί τους λιμενεργάτες, φαίνεται αναπόφευκτη και θα μπορούσε να επηρεάσει σχεδόν το ήμισυ (43%-49%) όλων των μηνιαίων εισαγωγών στις ΗΠΑ.

Στη μία πλευρά των διαπραγματεύσεων είναι η United States Maritime Alliance (USMX) η οποία αντιπροσωπεύει τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες είναι όλες ξένης ιδιοκτησίας, καθώς και φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και λιμενικές αρχές και στην άλλη είναι το σωματείο International Longshoremen’s Association που εκπροσωπεί συνολικά 85.000 μέλη και διεκδικεί μισθολογικές αυξήσεις και νέες ευνοϊκές συμβάσεις εργασίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κινδυνεύουν να κλείσουν συνολικά 36 λιμάνια, εκ των οποίων τα έξι μεγαλύτερα της ανατολικής ακτής και του Κόλπου του Μεξικού, από τα οποία διακινούνται περισσότερα από 13 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Ανάλογα με τη διάρκειά της, σημειώνει το CNN, μια απεργία μπορεί να προκαλέσει ελλείψεις καταναλωτικών και βιομηχανικών αγαθών, εκτοξεύοντας πιθανότατα ξανά τις τιμές και πλήττοντας μία οικονομία που αρχίζει σταδιακά να ανακάμπτει μετά το σοκ της πανδημίας.

Επιπλέον, η διακοπή της προμήθειας εξαρτημάτων που χρειάζονται τα εργοστάσια των ΗΠΑ θα μπορούσε να διαταράξει τη λειτουργία τους, ακόμη και να οδηγήσει σε προσωρινές απολύσεις. Στα λιμάνια που πιθανότατα θα επηρεαστούν είναι το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ, το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας σε όγκο διακινούμενου φορτίου, καθώς επίσης και άλλα «εξειδικευμένα» λιμάνια, όπως το Πορτ Γουίλμινγκτον στο Ντελαγουέρ, το κορυφαίο «λιμάνι μπανάνας» της χώρας. Σύμφωνα με το American Farm Bureau, 1,2 εκατ. τόνοι του δημοφιλούς για τους Αμερικανούς φρούτου εισέρχονται από τα λιμάνια που θα μπορούσαν να απεργήσουν την επόμενη εβδομάδα, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα πέμπτο των μπανανών της χώρας. Σχεδόν το 90% των κερασιών, το 82% των πιπεριών και το 80% της εισαγόμενης σοκολάτας προέρχονται από δοχεία που εκφορτώνονται σε αυτά τα λιμάνια.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα ποτά, με το 80% της εισαγόμενης μπίρας, του κρασιού, του ουίσκι και του scotch να φθάνει στα επηρεαζόμενα λιμάνια. Ο Πίτερ Σαντ, αναλυτής θαλάσσιων μεταφορών στη Xeneta, διαβεβαιώνει ότι «οι συνέπειες θα είναι σοβαρές». Στην πραγματικότητα, υπάρχουν ήδη πλοία που μεταφέρουν φορτία «δισεκατομμυρίων δολαρίων» στη θάλασσα με κατεύθυνση προς τις ΗΠΑ και δεν μπορούν να επιστρέψουν ή να εκτραπούν για να αποφύγουν την απεργία. Εκθεση της UBS αναφέρει επίσης ότι δύο εβδομάδες γενικής απεργίας θα μπορούσαν να αυξήσουν τους ναύλους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT