Τζίρος 1,97 δισ. για «ΑΒ Βασιλόπουλο» το 2023

Τζίρος 1,97 δισ. για «ΑΒ Βασιλόπουλο» το 2023

Ο σχεδιασμός της αλυσίδας για την αύξηση του κύκλου εργασιών και των κερδών την επόμενη τριετία

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Μέσα από τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε καταστήματα που λειτουργούν με το σύστημα δικαιόχρησης (franchising), προκειμένου να εξορθολογιστεί το δίκτυο και να είναι λιγότερο κοστοβόρο και περισσότερο κερδοφόρο, την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και μάλιστα του κομματιού που αφορά το λεγόμενο quick commerce (παραδόσεις εντός 60 λεπτών από την παραγγελία), αλλά και την ανάπτυξη της δραστηριότητας χονδρικής έτσι ώστε αυτή να καλύπτει τις ανάγκες κυρίως του καναλιού του HORECA (ξενοδοχεία – εστίαση), περνάει ο δρόμος για να «ξεκολλήσει» ο τζίρος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» από το 1,9 δισ. ευρώ και να ενισχυθούν τα κέρδη. Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της «ΑΒ Βασιλόπουλος» το 2022, μετά την επεισοδιακή αποχώρηση του κ. Βασίλη Σταύρου, έχει ορίζοντα τριετίας για να επιτύχει τον πολυπόθητο στόχο για πωλήσεις και κέρδη. Πολύ πιο άμεσα και δη μέσα στο 2024 αναμένεται η εξαγορά τοπικής αλυσίδας, πιθανόν σε τουριστικό προορισμό της νότιας Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία χθες, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε το 2023 σε 1,97 δισ. ευρώ, οριακά χαμηλότερος (-0,6%) από το 2022, όταν είχε διαμορφωθεί σε 1,98 δισ. ευρώ. Αν και στον ισολογισμό της εταιρείας εμφανίζονται ζημίες ύψους 22 εκατ. ευρώ, η «ΑΒ» είχε στην πραγματικότητα κέρδη ύψους 10 εκατ. ευρώ. Η εμφάνιση ζημιών οφείλεται, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, στην απομείωση παγίων ύψους 18 εκατ. ευρώ στην οποία προχώρησε η εταιρεία λόγω της μετατροπής εταιρικών καταστημάτων σε franchising. Το περιθώριο μεικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 25,9%, στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2026, ενώ το προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος σε 1,47% –στα επίπεδα του συνόλου του κλάδου των σούπερ μάρκετ–, κάτι που ο κ. Λαβίδας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες, δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει χαμηλό και να το αποδώσει στο μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης περί πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Ο ίδιος, πάντως, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τις επιδόσεις της εταιρείας το 2023, επισημαίνοντας ότι «ήταν μια χρονιά μετάβασης στο πλάνο της επόμενης τριετίας και έπρεπε να γίνει πρώτα ο εκσυγχρονισμός και εξορθολογισμός του δικτύου».

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της «ΑΒ» είναι η μετατροπή καταστημάτων κάτω των 600 τ.μ. από εταιρικά σε franchising, με τον κ. Λαβίδα να εκτιμά το σύνολο της αγοράς convenience (μικρά σημεία με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας) σε 3 δισ. ευρώ. Η εταιρεία έχει μέχρι σήμερα 292 καταστήματα franchising (εκ των οποίων 50 εταιρικά έχουν μετατραπεί ή θα μετατραπούν σε franchising μέσα στο 2024) και απομένουν περίπου 40 στα οποία αναμένεται να εφαρμοσθεί αυτή η στρατηγική. Η συμμετοχή των καταστημάτων franchising στον τζίρο της «ΑΒ», από 12% πέρυσι, ανέρχεται σε 15% σήμερα και εκτιμάται ότι στο τέλος της προσεχούς τριετίας θα ανέλθει σε 25%.

Εμφαση δίνει η εταιρεία και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, έχοντας συνεργασία και με τις πλατφόρμες efood και Wolt, ειδικά καθώς οι παραγγελίες για παράδοση εντός μιας ώρας και εντός της ίδιας ημέρας αυξάνονται και αναμένεται να διπλασιαστούν μέχρι το 2028. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της «AB», από 70 εκατ. ευρώ το 2023, αναμένεται να φτάσουν τα 110 εκατ. ευρώ το 2028.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT