Αναταραχή λόγω Boeing στον αεροδιαστημικό κλάδο

Αναταραχή λόγω Boeing στον αεροδιαστημικό κλάδο

Ευρύτερες οι πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού από την απεργία των μηχανικών της αμερικανικής εταιρείας

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

Η απεργία δύο εβδομάδων στην Boeing ανάγκασε την προμηθεύτρια αεροδιαστημικής Pathfinder Manufacturing να απολύσει 14 από τους 54 υπαλλήλους της, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβ Τρέιντερ να εκφράζει φόβους ότι ίσως χρειαστεί να στείλει περισσότερους στο σπίτι τους εάν συνεχιστεί η αναταραχή. Η Pathfinder επιχειρεί να προσελκύσει νεοσυλλέκτους στην αεροδιαστημική βιομηχανία και τους εκπαιδεύει μαζί με ειδικευμένους εργάτες στις εγκαταστάσεις της, μακριά από το εργοστάσιο της Boeing στο Εβερετ, βορείως του Σιάτλ, όπου φιλοξενείται το μεγαλύτερο κτίριο παραγωγής στον κόσμο. Περίπου 30.000 μηχανικοί κατέβηκαν σε απεργία στις 13 Σεπτεμβρίου στα εργοστάσια της Boeing στη δυτική ακτή, σταματώντας την παραγωγή στα προγράμματα 737 MAX και στα παλαιότερα 767 και 777. Η αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας ανησυχεί τώρα για το πώς θα διατηρήσει χιλιάδες εργαζομένους, που κινδυνεύουν να απολυθούν τις επόμενες εβδομάδες συνεπεία της πρώτης απεργίας της κατασκευάστριας αεροπλάνων εδώ και 16 χρόνια. Από τους εννέα προμηθευτές με τους οποίους επικοινώνησε το Reuters, οι πέντε είπαν ότι είχαν εξωθήσει εργαζομένους σε άδειες άνευ αποδοχών ή καθυστερούν επενδύσεις. Μια ξεχωριστή απεργία την ίδια ώρα στον αεροδιαστημικό όμιλο Textron υπογραμμίζει τις ευρύτερες πιέσεις στην αγορά εργασίας στον κλάδο της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Η Boeing έδωσε στους περισσότερους υπαλλήλους αναγκαστικές άδειες και είπε ότι θα «παγώσει» τις περισσότερες παραγγελίες ανταλλακτικών, την ώρα που η εταιρεία και οι προμηθευτές της αντιμετωπίζουν επίσης σειρά κρίσεων, όπως τα ζητήματα ασφαλείας με τα MAX έπειτα από δύο θανατηφόρα ατυχήματα, την παγκόσμια ύφεση στα αεροπορικά ταξίδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μια ποιοτική κρίση που επιδεινώθηκε από τους περιορισμούς παραγωγής, μετά την έκρηξη ενός βύσματος πόρτας τον Ιανουάριο. Οι ειδικοί λένε ότι η Boeing βρίσκεται ανάμεσα στην πιεστική ανάγκη εξοικονόμησης μετρητών και τη διατήρηση της ικανότητας αύξησης της παραγωγής, μετά την απεργία. Αυτό θα σήμαινε ότι πρέπει να ξοδέψει άμεσα χρήματα σε ανταλλακτικά για να συνεχίσουν να «βουίζουν» τα εργοστάσια των προμηθευτών.

Μέχρι πρόσφατα, η Boeing είχε δεσμευθεί να διατηρήσει τις γραμμές ανεφοδιασμού ενεργές. Αλλά η ικανότητά της να στηρίζει τους συνεργάτες της εξασθενεί. Η πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας αιωρείται κοντά στο επίπεδο «junk», ενώ ο αμυντικός της βραχίονας κλυδωνίζεται επίσης. Ο οικονομικός διευθυντής της Boeing, Μπράιαν Γουέστ, δήλωσε ότι η απεργία θα δυσκολέψει τη σταθεροποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού της. Στο αντίθετο άκρο του κολοσσιαίου εργοστασίου της Boeing από την Pathfinder, η New Tech Industries κατασκευάζει εξειδικευμένα εργαλεία, με την Boeing να αντιπροσωπεύει το 85% των δραστηριοτήτων της. Μια συσσώρευση παραγγελιών σημαίνει ότι τα μηχανήματά της θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι το επόμενο έτος, δήλωσε η συνιδιοκτήτρια Κάρμεν Ιβανς. «Προς το παρόν, όμως, δεν λαμβάνουμε νέες παραγγελίες, οπότε ίσως αισθανθούμε την κρίση σε λίγους μήνες». Στο μεταξύ, ορισμένοι τοπικοί προμηθευτές Boeing ετοιμάζονται να στραφούν στην ανταγωνίστρια Airbus, κίνηση ωστόσο που δεν πρόκειται να βοηθήσει άμεσα. Ενας Ευρωπαίος προμηθευτής είπε ότι χρειάζονται κατά μέσον όρο 18 μήνες για να μπει κάποιος σε νέο πρόγραμμα Airbus, ακόμη και αν οι συνεργάτες γνωρίζονται. Επίσης, η Airbus αγωνίστηκε να ενισχύσει την παραγωγή της για να επωφεληθεί από τα δεινά της Boeing. Για εκατοντάδες μικρούς προμηθευτές, η αναταραχή αντικατοπτρίζει απλώς μια παύση στον «πόλεμο για ταλέντα». «Εχουμε δει τι συμβαίνει μετά το τέλος των απεργιών. Στο τέλος της ημέρας όλοι θα αρχίσουν να προσλαμβάνουν σαν τρελοί, γιατί θα θέλουν να βγουν μπροστά», κατέληξε ο Τρέιντερ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT