«Φρέναρε» η μετοχή της Aston Martin

Συνεχίζονται οι αναταράξεις λόγω Κίνας στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

2' 53" χρόνος ανάγνωσης

Οι μετοχές της βρετανικής κατασκευάστριας εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin βυθίστηκαν περισσότερο από 20%, αντιδρώντας στην προειδοποίηση για χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη. Γνωστός για τους δεσμούς του με τον φανταστικό κατάσκοπο Τζέιμς Μποντ του Ιαν Φλέμινγκ, ο κολοσσός έχει πληγεί από προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και πτώση των πωλήσεών του στην Κίνα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη υποφέρουν τον τελευταίο καιρό, με τις απογοητευτικές πωλήσεις και τον αυξημένο ανταγωνισμό από το εξωτερικό να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στα κέρδη. Η Aston Martin που κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα, πέρυσι, πούλησε 6.620 οχήματα, με περίπου το ένα πέμπτο εξ αυτών να πηγαίνει στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι έχει πληγεί από την πτώση της ζήτησης στην Κίνα, όπου η επιβράδυνση της οικονομίας έχει επηρεάσει τις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων. Εχει επίσης επηρεαστεί από προβλήματα σε ορισμένους προμηθευτές, τα οποία επέδρασαν στην ικανότητά της να κατασκευάζει μια σειρά νέων μοντέλων. Ως αποτέλεσμα, ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει περίπου 1.000 αυτοκίνητα λιγότερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει για φέτος. Οι πωλήσεις, οι οποίες αρχικά προβλεπόταν να αυξηθούν, αναμένεται τώρα να είναι χαμηλότερες από ό,τι το 2023 και τα κέρδη θα είναι χαμηλότερα από τις τρέχουσες προσδοκίες της αγοράς. Ο Εϊντριαν Χόλμαρκ, ο οποίος έγινε διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin πριν από μερικές εβδομάδες, δήλωσε ότι είχε γίνει σαφές πως απαιτείται «αποφασιστική δράση» για την προσαρμογή της παραγωγής. Πρόσθεσε, όμως, ότι ήταν «ακόμη πιο πεπεισμένος από πριν» για τις δυνατό-τητες ανάπτυξης της μάρκας.

«Φρέναρε» η μετοχή της Aston Martin-1
Η Aston Martin έχει πληγεί από την πτώση της ζήτησης στην Κίνα, όπου η επιβράδυνση της οικονομίας έχει επηρεάσει τις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, oι πωλήσεις, οι οποίες αρχικά προβλεπόταν να αυξηθούν, αναμένεται τώρα να είναι χαμηλότερες από ό,τι το 2023. [REUTERS]

Η μετοχή της Stellantis, ιδιοκτήτριας εμπορικών σημάτων όπως η Peugeot, η Citroen, η Fiat και η Jeep, κατρακύλησε επίσης τη Δευτέρα (30/9) περισσότερο από 14%, μετά την προειδοποίηση για τα κέρδη. O πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που κατέχει περισσότερες από δώδεκα μάρκες, έγινε η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που αναθεώρησε τις οικονομικές προβλέψεις της χάρη στην επιδείνωση των προοπτικών του κλάδου. Οπως και άλλοι «γίγαντες» του κλάδου, παλεύει με την αδύναμη ζήτηση στις ΗΠΑ, μια βασική αγορά, όπου αναγκάστηκε να προσφέρει εκπτώσεις προκειμένου να διαθέσει το απούλητο απόθεμα. Καλείται επίσης να αντιμετωπίσει αυξημένο ανταγωνισμό από κινεζικές μάρκες, οι οποίες επεκτείνονται επιθετικά στο εξωτερικό. Τα προβλήματα στη Stellantis και στην Aston Martin αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη δυσφορία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν από λίγες ημέρες, η Volkswagen εξέδωσε τη δεύτερη προειδοποίηση για τα κέρδη της μέσα σε τρεις μήνες, ενώ έχει επίσης προειδοποιήσει ότι ίσως χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της. Οι Γερμανοί ανταγωνιστές της, Mercedes-Benz και BMW, έχουν επίσης υποβαθμίσει τις προβλέψεις κερδών τους τις τελευταίες εβδομάδες. Μεταξύ των κοινών προβλημάτων είναι η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες σε άλλες αγορές. Σύμφωνα με τον Ματίας Σμιντ της Schmidt Automotive Research, οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν παγιδευτεί σε ένα κύμα «μη βιώσιμων» εκπτώσεων από κινεζικές μάρκες στην εγχώρια αγορά τους, το οποίο έχει επηρεάσει τις πωλήσεις οχημάτων υψηλής τιμής.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εν τω μεταξύ, για τα οποία οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει τεράστια ποσά, έχουν υποχωρήσει στην Ευρώπη. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν σχεδόν κατά 44% τον Αύγουστο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 21% το 2023.

ΒΒC

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT