Ευκαιρία και όχι απειλή για τις εταιρείες τροφίμων το Ozempic

Ευκαιρία και όχι απειλή για τις εταιρείες τροφίμων το Ozempic

Σχεδιάζουν νέα προϊόντα για τους χρήστες των φαρμάκων αδυνατίσματος

2' 35" χρόνος ανάγνωσης

Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από την εποχή που ο επικεφαλής της Novo Nordisk λάμβανε απανωτά τηλεφωνήματα από τρομαγμένους CEO της βιομηχανίας των τροφίμων. Οι εταιρείες του κλάδου έβλεπαν το Ozempic, το φάρμακο που κόβει την όρεξη, σαν μια μεγάλη απειλή, αφού ανησυχούσαν ότι θα μείωνε την κατανάλωση και άρα τις πωλήσεις τους. Τώρα, έχοντας καλύτερη εικόνα για το πώς τα φάρμακα αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών τους, οι εταιρείες τροφίμων δεν τα βλέπουν πια σαν απειλή, αλλά σαν ευκαιρία.

Η Nestle, για παράδειγμα, κυκλοφόρησε μια ολόκληρη σειρά από κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία απευθύνονται ειδικά σε εκείνους που λαμβάνουν τα φάρμακα GLP-1.

Η Conagra Brands σχεδιάζει να υπογραμμίσει στοιχεία όπως η περιεκτικότητα των προϊόντων της σε πρωτεΐνη, την κατανάλωση της οποίας καλούνται να αυξήσουν οι χρήστες των φαρμάκων αδυνατίσματος.

Η Campbell Soup και η Danone πιστεύουν ότι τα χαρακτηριστικά των δικών τους τροφίμων, τα οποία τείνουν να είναι εύπεπτα και πλούσια σε πρωτεΐνη, θα προσελκύσουν αυτήν την κατηγορία των καταναλωτών, σημειώνει το Bloomberg.

Είναι σαφές ότι η βιομηχανία των τροφίμων βλέπει τώρα πιο ψύχραιμα αυτό που προηγουμένως αντιμετώπιζε σαν μια υπαρξιακή απειλή: Τα φάρμακα GLP-1 υπόσχονταν να εξαφανίσουν τις λιγούρες. Οι χρήστες τους δεν θα προσπαθούσαν απλά να μειώσουν τη ζάχαρη ή το αλάτι, αλλά πλέον θα μπορούσαν να τρώνε λιγότερο χωρίς καν να χρειαστεί να προσπαθήσουν.

Η πραγματικότητα για τις εταιρείες τροφίμων, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο ευνοϊκή από ό,τι πολλές από αυτές περίμεναν. Και αυτό ισχύει ακόμη και για τις εταιρείες που φτιάχνουν μπισκότα ή άλλα «απαγορευμένα» σνακ.

Μεγάλες βιομηχανίες δεν βλέπουν μείωση της κατα- νάλωσης και άρα των πωλήσεών τους.

Μόνο στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι περίπου 30 εκατ. άτομα έχουν δοκιμάσει αυτά τα φάρμακα αδυνατίσματος. Περίπου οι μισοί τα λαμβάνουν ακόμη, σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού υγείας KFF. Με δεδομένο ότι τα φάρμακα αυτά μειώνουν την όρεξη του χρήστη, οι γιατροί συστήνουν στους ασθενείς τους να προτιμούν φαγητά με υψηλότερη θρεπτική αξία, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, ώστε να είναι σίγουροι ότι λαμβάνουν όλα τα αναγκαία συστατικά, έστω και εάν καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες. Επιπλέον, τα φάρμακα GLP-1 προκαλούν σε πολλούς στοματικά προβλήματα, τα οποία επιδεινώνονται από τα πιο βαριά και λιπαρά φαγητά.

Ετσι, η Conagra βλέπει ότι οι χρήστες GLP-1 φέρνουν μια μικρή αύξηση στις πωλήσεις της, καθώς προτιμούν τα έτοιμα γεύματα των brands των εταιρειών Healthy Choice και Marie Callender. Το πλεονέκτημα των προϊόντων αυτών είναι ότι πωλούνται ανά μερίδα.

Η Campbell Soup πουλάει τον χυμό λαχανικών V8, καθώς και κούπες με σούπες ή ζωμούς, που σύμφωνα με τον CEO της, Mαρκ Κλόζε, είναι «ιδανικά» για όσους λαμβάνουν GLP-1.

Η Nestle πουλάει στην αμερικανική αγορά κατεψυγμένα τρόφιμα σε μερίδες υπό το brand Vital Pursuit. Αυτά είναι υψηλά σε πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Ο CEO της Danone, Aντουάν ντε Σεντ-Aφρίκ, χαρακτήρισε προσφάτως τα φάρμακα αδυνατίσματος «καλά νέα για εμάς», αφού τα γιαούρτια, που θεωρούνται μια καλή τροφή για το στομάχι, ευνοούνται. Ωστόσο, ακόμη και οι εταιρείες με μπισκότα και άλλα σνακ δεν βλέπουν τις πωλήσεις τους να πλήττονται.

Οι χρήστες του Ozempic δεν θα φάνε ένα ολόκληρο πακέτο με Oreos, αλλά θα επιτρέψουν στον εαυτό τους μερικά μπισκότα, ανάμεσα στα γεύματα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT