Ο αντίκτυπος από την απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ

Ο αντίκτυπος από την απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρείται πιθανότερο να επηρεασθούν δυσμενώς από την απεργία λιμενεργατών στα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του Κόλπου των Μεξικού στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η αιτία είναι ότι οι εν λόγω όμιλοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτές τις πύλες, ενώ μία έτι μεγαλύτερη απεργία θα αποδεικνυόταν εξουθενωτική για τον κλάδο συνολικά, όπως ήδη εκτιμούν τα στελέχη του και οι αναλυτές που ασχολούνται με αυτόν.

Οι εργαζόμενοι στους αμερικανικούς λιμένες ξεκίνησαν την Τρίτη την πρώτη μεγάλης κλίμακας κινητοποίησή τους εδώ και περίπου 50 χρόνια, διακόπτοντας τη ροή σχεδόν στο ήμισυ των θαλασσίων μεταφορών της χώρας. Το σωματείο τους, Διεθνής Ενωση Φορτοεκφορτωτών, το οποίο αριθμεί περί τις 45.000 μέλη, είχε συμμετάσχει σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας εξαετούς σύμβασης με την ένωση εργοδοτών Ναυτιλιακή Συμμαχία. Από την πλευρά των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ζητήθηκε από τον Λευκό Οίκο να εκδώσει ψήφισμα. «Μια παρατεταμένη απεργία θα αποβεί εξαντλητική για την αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων και θα προκαλέσει κραδασμούς στην οικονομική και εθνική ασφάλεια σε ολόκληρη τη χώρα, βλάπτοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους καταναλωτές», δήλωσε ο Τζον Μποτζέλα, διευθύνων σύμβουλος της Συμμαχίας Αυτοκινητιστικών Καινοτομιών. Ακόμα πρόσθεσε ότι τα λιμάνια που συμμετέχουν στην απεργία, με τα δεδομένα του 2023, είχαν διακινήσει το 34% του συνόλου των συναλλαγών οχημάτων και ανταλλακτικών των ΗΠΑ, αξίας 135,7 δισ. δολαρίων.

«Αν (η απεργία) παραταθεί επί εβδομάδες, θα είναι μια τραγωδία», δήλωσε ο Στιβ Χιουζ, διευθύνων σύμβουλος της HCS International, η οποία παρέχει συμβουλές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας σε θέματα ναυτιλίας.

Υπενθυμίζεται πως, αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να επιβιώσουν για κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς παραδόσεις οχημάτων, η έλλειψη ανταλλακτικών σίγουρα θα επέφερε σοβαρή βλάβη, υπογράμμισε ο κ. Χιουζ. «Αν κοιτάξετε ένα αυτοκίνητο της General Motors, θα εντοπίσετε όλων των ειδών τα ευρωπαϊκά και ασιατικά ανταλλακτικά», είπε. Η δε Ενωση Κατασκευαστριών Κινητήρων και Εξοπλισμού, που συσπειρώνει τους προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών, απευθύνθηκε και αυτή στον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, ώστε να υποχρεώσει τις δύο πλευρές να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Η έλλειψη ανταλλακτικών θα μπορούσε να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες έως ένα βαθμό να μειώσουν την παραγωγή οχημάτων, αν και οι αναλυτές είπαν ότι ορισμένες εξ αυτών θα αντιδράσουν με ψυχραιμία. Αλλωστε η Stellantis, αν ληφθεί ως παράδειγμα, έχει πολύ υψηλά αποθέματα οχημάτων. Επιπλέον, η ίδια ανακοίνωσε ότι λαμβάνει μέτρα για τον μετριασμό των πιθανών επιπτώσεων της απεργίας στην παραγωγή οχημάτων, αν και δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες.

Ο αναλυτής της Barclays Νταν Λιβάι δήλωσε ότι το 70% των εισαγωγών ανταλλακτικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ πραγματοποιείται μέσω των λιμένων των οποίων οι φορτοεκφορτωτές απεργούν, αν και οι εταιρείες πιθανότατα δημιούργησαν κάποιο απόθεμα διότι ο κίνδυνος κινητοποιήσεων ήταν νωρίτερα ορατός.

Οι δε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, πολλές από τις οποίες χρησιμοποιούν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του Κόλπου του Μεξικού, θα επηρεαστούν περισσότερο, όπως πρόσθεσε ο κ. Λιβάι. «Οι Ευρωπαίοι στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη Βαλτιμόρη για εισαγωγές και στα λιμάνια της νοτιοανατολικής πλευράς, δηλαδή στο Τσάρλεστον, για εξαγωγές, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίας τους στην παραγωγή των ΗΠΑ βρίσκεται σε αυτήν την περιοχή».

Τέλος, όπως επισήμανε ο ίδιος, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να ωφεληθούν μέχρι ενός σημείου – κι αυτό διότι τα μειωμένα αποθέματα της βιομηχανίας θα μπορούσαν να περιορίσουν την πίεση που ασκείται στις τιμές τους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT