Εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση ρύπων με ψηφιακές τεχνολογίες

Εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση ρύπων με ψηφιακές τεχνολογίες

Σε ποσοστό 20% οι επιχειρήσεις συνδέουν τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος με την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς τους

2' 7" χρόνος ανάγνωσης

Από την τεχνητή νοημοσύνη και το Διαδίκτυο των πραγμάτων μέχρι τη ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών και τη μηχανική μάθηση. Πρόκειται για έξυπνες ψηφιακές τεχνολογίες που δεν συμβάλλουν απλώς στην παραγωγή καινοτομίας ή στη βελτίωση των λειτουργιών μιας επιχείρησης, αλλά η αξιοποίησή τους δύναται να βοηθήσει ακόμη και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.

Σύμφωνα με τον οδηγό του ΣΕΒ που περιλαμβάνει 5+1 πρακτικές πληροφορίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων, οι έξυπνες ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να μειώσουν έως και 30% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον κύκλο ζωής των προϊόντων τους, έως και 90% τα παραγόμενα απόβλητα και έως 15% το συνολικό αποτύπωμα του μεταφορικού στόλου τους. Παράλληλα, η αξιοποίησή τους από τις επιχειρήσεις μπορεί να συμβάλει στη μείωση των απωλειών ενέργειας σε εμπορικά κτίρια έως 25% και στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις σε ποσοστό 50%. Σήμερα στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις σε ποσοστό 20% συνδέουν τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος με την αναβάθμιση της ανταγωνιστικότητάς τους, τη στιγμή που το 44% των επιχειρήσεων παγκοσμίως απαιτεί συγκεκριμένα κριτήρια περιβαλλοντικής βιωσιμότητας από προμηθευτές και συνεργάτες.

Οπως αναφέρει ο οδηγός του ΣΕΒ, οι ψηφιακές τεχνολογίες και η ευρεία εφαρμογή τους μπορούν να μειώσουν έως 20% τις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050 σε κλάδους υψηλών εκπομπών, όπως η ενέργεια, τα υλικά αλλά και οι μεταφορές. Ειδικά για την τεχνητή νοημοσύνη, μία από τις πιο δημοφιλείς αναδυόμενες τεχνολογίες, υπολογίζεται πως μπορεί να περιορίσει κατά 5%-10% τις παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030.

Πάντως και οι ίδιοι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης σε επιχειρήσεις που εφαρμόζουν πολιτικές περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Στις ΗΠΑ, τα συσκευασμένα προϊόντα που παρήχθησαν με περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους εμφάνισαν μέση ετήσια άνοδο πωλήσεων 6,4% την περίοδο 2018-2022, έναντι 4,7% για τα προϊόντα που παρήχθησαν χωρίς τέτοιες μεθόδους. Μάλιστα, ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών (κοντά στο 80%) θεωρεί σημαντικό ή πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα, ενώ την ίδια στιγμή σχεδόν 7 στους 10 εργαζομένους προτιμούν ως εργοδότες επιχειρήσεις που εφαρμόζουν τέτοιες πολιτικές. Η πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ, Ράνια Αικατερινάρη, δήλωσε πως «ο συγκερασμός του ψηφιακού και του πράσινου μετασχηματισμού στη διαδρομή της βιομηχανίας προς τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050, δημιουργεί σημαντικές δυνατότητες και ευκαιρίες. Ταυτόχρονα θα προσδιορίσει, σε μεγάλο βαθμό, την παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στο παρόν και στο μέλλον». Οπως προσθέτει, «ειδικά για τη βιομηχανία, τα κριτήρια ESG που σχετίζονται με το περιβάλλον είναι πολλά και σύνθετα, απαιτούν δράσεις και σημαντικές επενδύσεις».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT