Αλμα πωλήσεων παγωτών στα σούπερ μάρκετ

Αλμα πωλήσεων παγωτών στα σούπερ μάρκετ

Το 2010 από το κανάλι του σούπερ μάρκετ γινόταν μόλις το 20% των συνολικών πωλήσεων, τώρα φτάνει στο 50%

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Η εποχή που η κατανάλωση παγωτού ήταν μία από τις βασικές μορφές απογευματινής εξόδου σε ζαχαροπλαστείο και αργότερα στις εξειδικευμένες τζελατερίες φαίνεται ότι έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Οπως και η κατ’ εξακολούθηση και συστηματική αγορά ατομικών συσκευασιών παγωτού από τα ψυγεία στο περίπτερο ή το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς, όταν πέρα από τη γευστική απόλαυση υπήρχε και ο άτυπος διαγωνισμός του «πόσα παγωτά έχεις φάει», διαγωνισμός που πήγαινε συνήθως με το «πόσα μπάνια έχεις κάνει στη θάλασσα», αλλά και η ύπαρξη δύο αντίπαλων ομάδων – οπαδών των βασικών εταιρειών παγωτού που υπήρχαν, και δη της ΔΕΛΤΑ και της ΕΒΓΑ. Η οικονομική κρίση σε πρώτη φάση, στη συνέχεια ο εγκλεισμός λόγω κορωνοϊού και μετά η πληθωριστική κρίση, μεγάλης διάρκειας όπως αποδεικνύεται, αλλάζουν δραστικά τις συνήθειες στην κατανάλωση του παγωτού. Ρόλο, πάντως, διαδραμάτισαν και οι πολλαπλές ανακατατάξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της εν λόγω κατηγορίας τις προηγούμενες δεκαετίες.

Ετσι, εκεί που το 2010 από το κανάλι του σούπερ μάρκετ γινόταν μόλις το 20% των συνολικών πωλήσεων παγωτού, τώρα το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι έχει ανέλθει στο 50%, με το υπόλοιπο 50% να κατανέμεται μεταξύ των μικρών σημείων πώλησης (περίπου 30%) και το άλλο 20% να αφορά τις πωλήσεις χύμα παγωτού.

Η αύξηση των πωλήσεων παγωτού από το κανάλι του σούπερ μάρκετ αποκαλύπτει με τη σειρά της δύο ακόμη ενδιαφέροντα στοιχεία: την προτίμηση στα οικογενειακά παγωτά, εκεί όπου γίνονται και μεγάλες προσφορές, έναντι των ατομικών συσκευασιών και την πολύ μεγάλη ανάπτυξη του παγωτού ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο αγοράς του οποίου ξεπερνάει το 60%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 συνολικά οι πωλήσεις παγωτού από τα σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 104,52 εκατ. ευρώ έναντι 93,93 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, καταγράφοντας αύξηση 11,3%. Μάλιστα, οι πωλήσεις σε αξία στο οκτάμηνο είναι ήδη περισσότερες από αυτές που είχαν γίνει στο σύνολο του 2022 και ήταν 100,69 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση του όγκου πωλήσεων, 11,4%, από 17,88 εκατ. λίτρα τόνους το 2023 σε 19,91 εκατ. λίτρα στο οκτάμηνο του 2024.

Τα στοιχεία δείχνουν πολύ μικρή ανάπτυξη για τις ατομικές συσκευασίες (1,4% σε αξία και 2,9% σε όγκο), ενώ από την άλλη ισχυρή ανάπτυξη για τις οικογενειακές συσκευασίες. Ειδικότερα, ο όγκος πωλήσεων του λεγόμενου οικογενειακού παγωτού αυξήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 κατά 11,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, φτάνοντας τα 18,97 εκατ. λίτρα από 16,96 εκατ. λίτρα πέρυσι. Ως προς την αξία καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 12,5%, στα 93,95 εκατ. ευρώ από 83,49 εκατ. ευρώ το 2023.

Τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας όχι μόνο σημείωσαν μεγάλη ανάπτυξη από τις αρχές της χρονιάς μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, αλλά πλέον έχουν και ηγετικό μερίδιο αγοράς. Ο όγκος πωλήσεων στο οκτάμηνο αυξήθηκε κατά 18,3%, ενώ η αξία πωλήσεων κατά 17,5%. Στο φετινό οκτάμηνο πωλήθηκαν περί τα 2 εκατ. λίτρα παγωτού ιδιωτικής ετικέτας περισσότερα σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας στα 12,7 εκατ. λίτρα από 10,7 εκατ. λίτρα την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT