Δασμούς έως 45% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα επιβάλλει η Ε.Ε.

Δασμούς έως 45% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα επιβάλλει η Ε.Ε.

Υπερψηφίστηκε το μέτρο, παρά τις αντιδράσεις της Γερμανίας και άλλων χωρών

2' 16" χρόνος ανάγνωσης

Υπέρ της επιβολής δασμών έως και 45% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα ψήφισε η Ευρωπαϊκή Ενωση, σε μία κίνηση που αναμένεται να ανεβάσει το θερμόμετρο των εμπορικών εντάσεων με το Πεκίνο.

Σύμφωνα με το Bloomberg, δέκα χώρες-μέλη ψήφισαν υπέρ του μέτρου, η Γερμανία και τέσσερις ακόμα ψήφισαν κατά και 12 απείχαν.

Οι νέοι δασμοί για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κάνουν εξαγωγές από την Κίνα θα φτάνουν έως και το 35% και θα επιβληθούν επιπλέον του 10% που ισχύει ήδη.

Πλέον, η Κομισιόν μπορεί να προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών, οι οποίοι θα διαρκέσουν για πέντε χρόνια.

Η απόφαση της Ε.Ε. έρχεται αφότου έρευνα διαπίστωσε ότι η Κίνα δίνει επιδοτήσεις στη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης, εξασφαλίζοντας για τις εταιρείες της ένα άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το Πεκίνο αρνείται τους ισχυρισμούς και έχει απειλήσει με δασμούς στις εισαγωγές γαλακτοκομικών, μπράντι, χοιρινού και αυτοκινήτων από την Ευρώπη.

Ευρώπη και Κίνα θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών πρακτικών.

Η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, με τον πρώην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, να προειδοποιεί τον περασμένο μήνα ότι ο «κρατικά επιδοτούμενος ανταγωνισμός» της Κίνας αποτελεί απειλή για την Ε.Ε.

Οι εμπορικές σχέσεις της Ευρώπης με την Κίνα ανήλθαν στα 739 δισ. ευρώ πέρυσι, με αποτέλεσμα η Ενωση να εμφανίζεται διχασμένη στο θέμα των δασμών.

Ε.Ε. και Κίνα θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την εξεύρεση εναλλακτικών στους δασμούς. Οι δύο πλευρές ερευνούν το κατά πόσον μπορούν να καταλήξουν σε μία συμφωνία για έναν μηχανισμό που θα ελέγχει τις τιμές και τους όγκους των εξαγωγών, αντί για τους δασμούς. Η Κομισιόν έχει δηλώσει ότι η όποια εναλλακτική στους δασμούς θα πρέπει να πληροί αυστηρές προϋποθέσεις, όπως να ευθυγραμμίζεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο των κινεζικών επιδοτήσεων και να επιτρέπει την παρακολούθηση της συμμόρφωσης.

Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αποφασίσουν εάν επιθυμούν να απορροφήσουν το κόστος των δασμών ή να αυξήσουν τις τιμές τους, σε μία περίοδο που η επιβράδυνση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά συμπιέζει ήδη τα περιθώρια κέρδους τους. Μπροστά στον κίνδυνο των δασμών, κάποιες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη, προκειμένου να αποφύγουν το μέτρο.

Το μερίδιο των made in China στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έχει αυξηθεί τα τελευταία τρία χρόνια από το 3% σε επίπεδα υψηλότερα του 20%.

Και ενώ στόχος των Βρυξελλών είναι να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές εταιρείες από τον άδικο ανταγωνισμό, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι τα κινεζικά αντίποινα θα επιτείνουν τις προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει ο κλάδος στην πιο σημαντική αγορά του. Οι Mercedes-Benz και BMW πίεσαν το Βερολίνο να ψηφίσει κατά των δασμών και κάλεσαν την Ευρώπη να διαπραγματευθεί με το Πεκίνο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT