Η Ευρώπη έχει χάσει μια μάχη πριν αυτή ξεκινήσει

Η Ευρώπη έχει χάσει μια μάχη πριν αυτή ξεκινήσει

Ακόμη και μετά την επιβολή δασμών, η τιμή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο ανταγωνιστική από αυτήν των ευρωπαϊκών

1' 53" χρόνος ανάγνωσης

Τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ψήφισαν την επιπλέον επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Ωστόσο, οι δασμοί για τα ηλεκτρικά δεν αποτρέπουν την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στα υβριδικά οχήματα και τις ζωτικής σημασίας μπαταρίες, ούτε θα σταματήσουν την εξάπλωση των εμπορικών συρράξεων σε άλλα μέτωπα. Παρά την απόφαση αυτή, η Κομισιόν εξακολουθεί να συζητάει με την Κίνα, ώστε να διαπιστώσει εάν είναι δυνατή μια εναλλακτική λύση αντί των δασμών, ώστε να αντεπεξέλθει στη θεωρούμενη ως «ζημιογόνο» κρατική υποστήριξη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η Ε.Ε. φαίνεται τώρα πιθανό να επιβάλει πρόσθετους δασμούς έως και 35% στις εισαγωγές από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της BYD και της SAIC. Αυτό θα μειώσει την ικανότητά τους να αποδυναμώσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τη Volkswagen και τη Renault, δίνοντάς τους παράλληλα κίνητρα να κατασκευάσουν εργοστάσια στη Γηραιά Ηπειρο. Ωστόσο, οι δασμοί δεν θα ακινητοποιήσουν την Κίνα, ενώ αφήνουν εκτεθειμένους τους αξιωματούχους της Ε.Ε. σε άλλα πεδία, ακριβώς τώρα που οι πωλήσεις αυτοκινήτων κλονίζονται.

Ενας βασικός και μεμονωμένος μοχλός πίεσης θα είναι τα υβριδικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο βενζίνη όσο και μπαταρίες και δεν υπάγονται στους επιπλέον δασμούς. Οι κινεζικές εταιρείες πωλούν ήδη περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα, βοηθούμενες από την τεράστια απήχηση στη δική τους εγχώρια αγορά. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος συγχρονισμός, ώστε να προκληθεί έκρηξη πωλήσεων στα υβριδικά, εφόσον αυτές ξεπερνούν μαζικά εκείνες των ηλεκτρικών οχημάτων. Εν τω μεταξύ, η κυριαρχία της Κίνας τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά όσο και στα υβριδικά μοντέλα εξασφαλίζεται μέσα από τις μπαταρίες. Αυτές μπορεί να αποτελούν περίπου το 40% της αξίας ενός αυτοκινήτου. Η BYD και οι ομόλογές της στην Κίνα αντιπροσωπεύουν περίπου τα 2/3 των παγκόσμιων πωλήσεων. Ο όγκος της παραγωγής και οι εγχώριες επιδοτήσεις καθιστούν τις κινεζικές κυψέλες καυσίμων έως και 1/3 πιο φθηνές από την Ευρώπη, αναφέρει η S&P Global. Πάντως, η Ε.Ε. και τα επιμέρους κράτη-μέλη στηρίζουν εγχώριους παίκτες και χρησιμοποιούν τη νομοθεσία για παροχή κινήτρων στην κατεύθυνση αυτή. Εντούτοις, οι επίδοξοι Ευρωπαίοι πρωταθλητές, όπως η σουηδική Northvolt, εξακολουθούν να καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες. Αντίθετα, οι Κινέζοι παίκτες αναπτύσσονται και εξασφαλίζουν ενισχυμένη στήριξη. Η επιδότηση στην κατασκευάστρια μπαταριών Contemporary Amperex Technology, μια κινεζική μονάδα, εκτινάχθηκε στο 35% το πρώτο εξάμηνο. Οταν όμως υπάρχει μείωση πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι Ευρωπαίοι παίκτες θα συμβαδίζουν με δυσκολία.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT