Στην Αττική Οδό επενδύει το family office της Μ. Λάτση

Στην Αττική Οδό επενδύει το family office της Μ. Λάτση

Συμφωνία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για απόκτηση του 10% του οδικού άξονα έναντι 77 εκατ.

2' 28" χρόνος ανάγνωσης

«Συμπαίκτη» αποκτά ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσον αφορά την επένδυση της ανάληψης της διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού. Συγκεκριμένα, το family office της κ. Μαριάννας Λάτση, η Latsco Direct Investments Cyprus Limited, πρόκειται να αποκτήσει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχετικό ποσοστό αντιστοιχεί σε συνολικό ύψος επένδυσης 77 εκατ. ευρώ, καθώς αφορά την αγορά μεριδίου από την ίδια συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην επένδυση της Αττικής Οδού, η οποία ανέρχεται σε περίπου 670 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έχει συμφωνηθεί κι ένα premium 15% επί της αρχικής επένδυσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κάτι που εξηγεί και τη σχετική διαφορά. Η εν λόγω συναλλαγή τελεί υπό την έγκριση του ΤΑΙΠΕΔ.

Με τον τρόπο αυτό, ήδη ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά ένα πρόσθετο όφελος από την Αττική Οδό, πέραν των σημαντικών ροών εσόδων και κερδοφορίας που θα έχει ήδη από τα πρώτα χρόνια της σύμβασης. Οπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργος Περιστέρης σε πρόσφατη ενημέρωση προς τους αναλυτές, η συνεισφορά του κλάδου των παραχωρήσεων στις οικονομικές επιδόσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων έργων. «Αυτό θα ξεκινήσει ήδη από το τελευταίο μέρος του έτους, με την έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού, ακολουθούμενη από την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού εντός του 2025, με επόμενα σημεία αναφοράς να εντοπίζονται την περίοδο 2026-27 το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι και το 2028 το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό», ανέφερε ο κ. Περιστέρης.

Η συναλλαγή τελεί υπό την έγκριση του ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει τη διαχείριση της Αττικής Οδού από την περασμένη Κυριακή 6 Οκτωβρίου, χωρίς δηλαδή να μεσολαβήσει κάποιο ενδιάμεσο διάστημα ανάμεσα στη λήξη της προηγούμενης σύμβασης και στην έναρξη της νέας σύμβασης. Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη επίδοση, με δεδομένο ότι η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη μόλις στις 12 Σεπτεμβρίου. Εκτοτε κυρώθηκε από τη Βουλή, εκταμιεύτηκε το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ και διευθετήθηκαν και μια σειρά από λειτουργικές και διαδικαστικές εκκρεμότητες, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η ομαλή λειτουργία του οδικού άξονα.

Με βάση τους όρους της νέας σύμβασης, πέραν του εφάπαξ τιμήματος, που θα μειώσει το δημόσιο χρέος κατά 1,5% του ΑΕΠ, ο παραχωρησιούχος θα αποδίδει και ετήσια αμοιβή παραχώρησης που θα ανέλθει σε 9,3% των συνολικών εσόδων (πάσης φύσεως) από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για αυξημένο ποσοστό έναντι του 7,5% που προβλεπόταν αρχικά, λόγω της διαδικασίας προσαρμογής της χρηματοδότησης της σύμβασης στις τρέχουσες τιμές επιτοκίων. Σημαντικό είναι επίσης το ότι η αμοιβή αυτή θα υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας που θα λειτουργεί την Αττική Οδό και όχι επί των καθαρών κερδών, όπως ισχύει στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το 2023 τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου ανήλθαν σε 215 εκατ. ευρώ, από 197 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, άνοδος που οφείλεται στην αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 9,5% σε ετήσια βάση.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT