Συντονισμός στην Ε.Ε. για επενδύσεις σε δίκτυα

Συντονισμός στην Ε.Ε. για επενδύσεις σε δίκτυα

2' 47" χρόνος ανάγνωσης

Την ανάγκη μιας δυναμικής και συντονισμένης σε όλη την Ευρώπη ρυθμιστικής προσέγγισης για τις επενδύσεις στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας επισήμανε ο επικεφαλής της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης με ανάρτηση του LinkedIn, με αφορμή τη συμμετοχή του στη σύνοδο κορυφής του BloombergNEF στο Λονδίνο. «Χρειαζόμαστε δυναμική ρύθμιση (όχι απρόβλεπτη) για την απομείωση του κινδύνου και την επένδυση σε υποδομές. Και σίγουρα χρειαζόμαστε μια ένωση κεφαλαιαγορών. Το πιο ισχυρό όπλο στο οπλοστάσιό μας είναι η ενότητα στην Ευρώπη και πρέπει να την αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο», αναφέρει στην ανάρτησή του ο κ. Στάσσης, επισημαίνονται την υστέρηση της ανάπτυξης του δικτύου. Η δυναμική και συντονισμένη σε όλη την Ευρώπη ρυθμιστική προσέγγιση για τις επενδύσεις στα δίκτυα είναι σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔΕΗ «ο μόνος τρόπος για να συνεχιστεί η ανάπτυξη της καθαρής ενέργειας, η απεξάρτηση της Ε.Ε. από τον άνθρακα και ταυτόχρονα η ασφάλεια του εφοδιασμού».

Επιδοτήσεις ρεύματος για ευάλωτα νοικοκυριά

Επιδοτήσεις και για τις καταναλώσεις ηλεκτρικού ρεύματος του Οκτωβρίου, αλλά μόνο για ευάλωτα νοικοκυριά ανακοίνωσε χθες το ΥΠΕΝ. Τα περισσότερα από 700.000 ευάλωτα νοικοκυριά θα επιδοτηθούν με 3 λεπτά/κιλοβατώρα για το σύνολο της κατανάλωσης. Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, με την επιδότηση απορροφάται το σύνολο του αυξημένου κόστους, όπως αυτό προκύπτει από τις τιμές ρεύματος προ κρίσεως. Το συνολικό κόστος της ενίσχυσης για τον Οκτώβριο ανέρχεται σε 4,8 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης.         

Προθεσμία τριών εβδομάδων για τις ταμπέλες POS σε ταξί

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία των οδηγών ταξί παρέλαβε χθες τις αυτοκόλλητες ταμπέλες που πρέπει να τοποθετηθούν στα πίσω δεξιά τζάμια των οχημάτων τους, ώστε να ενημερώνονται οι καταναλωτές σχετικά με την υποχρέωση αποδοχής καρτών πληρωμών. Από σήμερα, σύμφωνα με ενημέρωση της ΑΑΔΕ, μετράει η προθεσμία των 3 εβδομάδων που έχουν οι οδηγοί για να τοποθετήσουν τις ταμπέλες στα ταξί τους. Από κει και πέρα, σε περίπτωση μη επικόλλησης προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου

Στην αφετηρία βρίσκονται ακόμη τα κατεπείγοντα έργα για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel» και του «Elias» τον περασμένο Σεπτέμβριο, έργα τα οποία αρχικά αναμενόταν να προκηρυχθούν τον περασμένο Ιούνιο. Πρόσφατα εγκρίθηκε από το τεχνικό συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο προσδιορισμός του φυσικού αντικειμένου για τα 5 fast track έργα αποκατάστασης του σιδηροδρόμου ύψους 452 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 188 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σιδηροδρομικές πηγές επισημαίνουν πως ο χρόνος πιέζει, προσθέτοντας ότι σημαντικός παράγοντας για να βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων για τη χρηματοδότησή τους.

Η προσοχή στρέφεται στην ανάπτυξη

Τα περισσότερα σχόλια αξιωματούχων της ΕΚΤ μετά τη «στροφή» της Κριστίν Λαγκάρντ υποδηλώνουν ότι μια νέα μείωση των επιτοκίων την επόμενη εβδομάδα είναι πιθανή, αν και η γραμμή των Ντε Γκίντος και Χόλτζμαν «ο πληθωρισμός δεν νικήθηκε» υποδηλώνει κάποια σιωπηρή αντίσταση τουλάχιστον σε μια συνολική επιτάχυνση της χαλάρωσης. Ο χαμηλότερος πληθωρισμός έχει κάνει πλέον την προσοχή του Δ.Σ. να επικεντρωθεί περισσότερο στα δεδομένα της ασθενούς ανάπτυξης. Το μέλος της ΕΚΤ Φρανκ Ελντερσον δήλωσε ότι «οι κίνδυνοι χαμηλότερης ανάπτυξης ήδη υλοποιούνται» και χρειάζεται «προσεκτική αξιολόγηση». Ο πρόεδρος της Bundesbank Γιοακίμ Νάγκελ τόνισε ότι οι εξελίξεις στον πληθωρισμό ήταν θετικές και πως είναι «ανοιχτός να συζητήσει μια νέα μείωση επιτοκίων». Ωστόσο, ο Αυστριακός Ρόμπερτ Χόλτσμαν συμφώνησε με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου Λουίς Ντε Γκίντος, επισημαίνοντας ότι «η μάχη του πληθωρισμού δεν έχει τελειώσει».       

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT