Βαλτώνουν οι αλλαγές στους σιδηροδρόμους

Βαλτώνουν οι αλλαγές στους σιδηροδρόμους

Ο ΟΣΕ μένει για δεύτερη φορά μέσα σε μία χρονιά «ακέφαλος»

2' 12" χρόνος ανάγνωσης

Ανοιχτά ζητήματα και σημαντικές εκκρεμότητες βαραίνουν ακόμη τον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς σταδιακά δρομολογείται και η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, με τη δημιουργία ενός νέου φορέα γνωστού ως Σιδηρόδρομοι Ελλάδος μέχρι το τέλος του 2025.

Συστήματα ασφαλείας που ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί σε αρκετά τμήματα του σιδηροδρόμου, κατεπείγοντα έργα για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία που ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί και ένας ΟΣΕ που βρίσκεται σε μεταβατική φάση, αφού μόλις πριν από περίπου μία εβδομάδα ανακοινώθηκε η αποχώρηση του μέχρι πρότινος προέδρου Γιάννου Γραμματίδη από τον οργανισμό, έξι μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, «συνθέτουν» την εικόνα των σιδηροδρόμων σήμερα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Γραμματίδης υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί το στέλεχος που θα τον διαδεχθεί.

Ο οργανισμός για δεύτερη φορά μέσα στον χρόνο μένει «ακέφαλος», γεγονός που καθιστά αδύνατη τη σύγκληση Δ.Σ. και την ανάληψη αποφάσεων σε μία κρίσιμη περίοδο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Υπενθυμίζεται πως προαπαιτούμενο για τη σταδιακή υλοποίηση του νέου φορέα είναι η ψήφιση των νομοθετικών ρυθμίσεων, μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, πιθανόν προς το τέλος του έτους. Ο νέος φορέας με πυρήνα τον ΟΣΕ θα ενσωματώνει την ΕΡΓΟΣΕ, νυν θυγατρική του ΟΣΕ, αλλά και τη ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το μέρος που αφορά τη διαχείριση του σιδηροδρομικού υλικού.

Παρά την ανακοίνωση της παραίτησης του κ. Γραμματίδη, ο ίδιος, όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, αναμένεται να αποχωρήσει επίσημα από τον οργανισμό στις 19 Οκτωβρίου. Ετσι, στις 14 Οκτωβρίου συγκαλείται το Δ.Σ. του ΟΣΕ, με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης να αφορούν μεταξύ άλλων: τη σύσταση της εταιρείας «Ελληνικός Πολιτιστικός Σιδηρόδρομος ΑΜΚΕ», τη λήψη απόφασης για την κατακύρωση έργων συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών (Εδεσσας, Αλεξανδρούπολης, Δράμας) κ.λπ. Στο μεταξύ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι νομοθετικές ρυθμίσεις και να προχωρήσει η διαδικασία της δημιουργίας του νέου φορέα, έχει εγκριθεί η δυνατότητα παράτασης της θητείας του Δ.Σ. του ΕΡΓΟΣΕ για ένα χρόνο.

Παράλληλα, στις 24 Οκτωβρίου λήγει η θητεία όλων των μελών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, με πηγές του οργανισμού να τονίζουν πως ενδεχομένως στη σημερινή γενική συνέλευση των μετόχων του οργανισμού να ληφθούν αποφάσεις για την παράταση της θητείας και των μελών του Δ.Σ. του ΟΣΕ.

Επίσης, στην αφετηρία βρίσκονται ακόμη οι 5 εργολαβίες που θα δημοπρατηθούν με fast track διαδικασίες για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία. Πρόκειται για κατεπείγοντα έργα οριστικής αποκατάστασης του σιδηροδρόμου, τα οποία πνίγηκαν μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel». Μόλις πριν από λίγες ημέρες, εγκρίθηκε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η εξειδίκευση του φυσικού αντικειμένου για τις 5 εργολαβίες ύψους 452 εκατ. ευρώ, με σιδηροδρομικές πηγές να αναφέρουν πως απαραίτητη προϋπόθεση για να δημοπρατηθούν είναι και η εξασφάλιση των ανάλογων πιστώσεων για τη χρηματοδότησή τους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT