Συνεχίζονται οι κλυδωνισμοί στην Boeing

Συνεχίζονται οι κλυδωνισμοί στην Boeing

Σε αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις εταιρείας – εργαζομένων – Συνεχίζεται για τέταρτη εβδομάδα η απεργία

2' 20" χρόνος ανάγνωσης

Σε ναυάγιο οδηγήθηκαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Boeing και του πανίσχυρου συνδικάτου των εργαζομένων της, καθώς η απεργία, που προκαλεί νέους κλυδωνισμούς στον αμερικανικό κολοσσό αεροναυπηγικής, εισήχθη στην τέταρτη εβδομάδα της. Η εταιρεία απέσυρε τη μισθολογική προσφορά που είχε καταθέσει στους περίπου 33.000 εργάτες εργοστασίων της, λέγοντας ότι το συνδικάτο δεν εξέτασε σοβαρά τις προτάσεις της, ύστερα από δύο ημέρες διαπραγματεύσεων. Η νέα κρίση επιτείνει τα οικονομικά δεινά και τα προβλήματα παραγωγής στην Boeing, μία από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, μαζί με την ευρωπαϊκή Airbus.

Ενα παρατεταμένο «λουκέτο» θα μπορούσε να στοιχίσει δισ. δολάρια, επιβαρύνοντας τα ήδη τεταμένα οικονομικά της εταιρείας και απειλώντας με υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας. Η κινητοποίηση θα κόστιζε στην Boeing πάνω από 1 δισ. δολάρια τον μήνα, εκτιμά η S&P Global Ratings. Το χρέος της σημειωτέον ξεπερνάει τα 60 δισ. δολ. ενώ σημείωσε απώλειες άνω των 7 δισ. δολ. για το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. «Δυστυχώς, το συνδικάτο δεν εξέτασε σοβαρά τις προτάσεις μας», δήλωσε παρ’ όλα αυτά η επικεφαλής της Boeing Commercial Airplanes, Στέφανι Πόουπ, σε σημείωμα προς τους εργαζομένους, χαρακτηρίζοντας τα αιτήματα του συνδικάτου «μη διαπραγματεύσιμα» και αποκλείοντας περαιτέρω συνομιλίες.

Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Boeing –η Διεθνής Ενωση Μηχανικών και Εργαζομένων Αεροδιαστημικής– από την πλευρά του διεμήνυσε ότι η εταιρεία επιμένει στην αδιαπραγμάτευτη στάση της. «Αρνήθηκαν να προτείνουν αυξήσεις μισθών, βελτιωμένες προτάσεις αδείας διακοπών/αναρρωτικής, προοπτικές εξέλιξης, μπόνους απόδοσης», ανέφερε μεταξύ άλλων το συνδικάτο, το οποίο εκπροσωπεί τους εργάτες εργοστασίων στη δυτική ακτή. Τα μέλη του διεκδικούν αύξηση μισθών έως και 40% σε τέσσερα χρόνια, καθώς και την αποκατάσταση μιας σύνταξης καθορισμένων παροχών που αφαιρέθηκε προ δεκαετίας. Πάνω από το 90% των εργαζομένων καταψήφισαν μια προσφορά για αύξηση των μισθών κατά 25% πριν προχωρήσουν σε απεργία. Τον περασμένο μήνα, η Boeing έκανε μια βελτιωμένη προσφορά, την οποία χαρακτήρισε ως «καλύτερη και τελική», η οποία θα έδινε στους εργαζομένους αύξηση 30% και θα αποκαθιστούσε ένα μπόνους απόδοσης.

Η πρώτη απεργία στην Βoeing από το 2008 σημειώνεται σε μια ταραχώδη χρονιά για την εταιρεία, που ξεκίνησε με ένα περιστατικό ασφαλείας τον Ιανουάριο –όταν ένα πάνελ πόρτας αποκολλήθηκε εν πτήσει από ένα νέο τζετ 737 MAX– και ώθησε τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ να περιορίσουν την παραγωγή του. Οι μετοχές της έχουν χάσει περίπου 40% σε αξία μέχρι στιγμής φέτος, καταγράφοντας πτώση 5% από την έναρξη της απεργίας, στις 13 Σεπτεμβρίου. Σε μια προσπάθεια να ανακάμψει, η εταιρεία αντικατέστησε τον περασμένο Αύγουστο τον διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβ Καλχούν με την Kέλι Ορτμπεργκ, με την ελπίδα να συνάψει συμφωνία με τους εργαζομένους και να αποκαταστήσει την αξιοπιστία της σε πελάτες και ρυθμιστικές αρχές. Μέχρι στιγμής, τίποτε από αυτά δεν έχει συμβεί. Η Boeing εξετάζει τώρα σειρά επιλογών για να συγκεντρώσει δισ. δολάρια και να στηρίξει τον ισολογισμό της, επιχειρώντας μεταξύ άλλων να πουλήσει μετοχές και τίτλους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT