Οι ΗΠΑ ισχυροποιούν την παρουσία τους στα ελληνικά logistics

Οι ΗΠΑ ισχυροποιούν την παρουσία τους στα ελληνικά logistics

Τι σηματοδοτεί η χρηματοδότηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο από την αμερικανική DFC

1' 45" χρόνος ανάγνωσης

Την παρουσία τους στον νευραλγικό τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και των εμπορευματικών μεταφορών ισχυροποιούν οι ΗΠΑ, με στόχο και την αναχαίτιση της κινεζικής κυριαρχίας. Αρχές Σεπτεμβρίου έγινε γνωστό ότι η αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC προχωράει σε συμφωνία χρηματοδότησης με τη Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ), το κοινό σχήμα των εταιρειών Goldair με επικεφαλής τον Καλλίνικο Καλλίνικο και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Το logistics center Θριασίου, που εκτιμάται ότι θα κοστίσει περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται αρχές του 2025 και θα χρηματοδοτηθεί εκτός από την DFC και από την Τράπεζα Πειραιώς.

Η DFC αποτελεί τον αμερικανικό χρηματοδοτικό βραχίονα σε έργα στρατηγικής σημασίας για τις ΗΠΑ. Την τελευταία δεκαετία είναι ο κύριος πυλώνας κρατικής χρηματοδότησης της αμερικανικής κυβέρνησης έργων ευθέως ανταγωνιστικών στα κινεζικά συμφέροντα. Προς την κατεύθυνση αυτή o ελληνικός κλάδος logistics, παρότι δεν εντάσσεται στους τομείς της ενέργειας και της άμυνας, βρέθηκε για πρώτη φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της DFC. Τη συνεργασία της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας με την ελληνική εταιρεία επιστέγασε, αρχές Σεπτεμβρίου στο περιθώριο της ΔΕΘ, ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του πρέσβη των ΗΠΑ Τζορτζ Τσούνη. Ο τελευταίος, με αφορμή συνάντησή του με τον CEO της ΘΕΚ Βασίλη Μαγκλάρα, έκανε τότε λόγο για «υψηλής ποιότητας υποδομές μεταφορών και logistics».

Οπως εξηγούν αναλυτές, η αμερικανική κυβέρνηση επιθυμεί να ανακόψει την κινεζική κυριαρχία στα ελληνικά logistics και ειδικά στην Αττική, όπου με βάση το λιμάνι του Πειραιά η Κίνα επεκτείνεται μέσω επενδύσεων και εξαγορών στην εφοδιαστική αλυσίδα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και τη Δ. Αττική. Το έργο του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου έχει ενταχθεί στη γενική στρατηγική του κάθετου άξονα (vertical corridor) μιας εκ των βασικότερων πολιτικών των ΗΠΑ που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια στη νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη και έχει στόχο την απεξάρτηση της Γηραιάς Ηπείρου από το ρωσικό φυσικό αέριο. Στο σκεπτικό αυτό υπακούει η συνεργασία της DFC με την Goldair για το λιμάνι του Βόλου».

Σημειώνεται ότι το logistics center Θριασίου είναι η δεύτερη ελληνική επένδυση που χρηματοδοτεί η DFC. Εχει προηγηθεί το ομολογιακό δάνειο ύψους 125 εκατ. δολ. της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας στον όμιλο Onex για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT