Πύλες εισόδου σε έξι σταθμούς του μετρό

Πύλες εισόδου σε έξι σταθμούς του μετρό

Οι ΣΤΑΣΥ ενισχύουν ταυτόχρονα το σώμα των ελεγκτών για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής

2' 39" χρόνος ανάγνωσης

Με την εισιτηριοδιαφυγή να αποτελεί χαίνουσα πληγή για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, παρότι δεν έχει καταγραφεί επίσημα η πραγματική της διάσταση, οι αρμόδιοι φορείς θέτουν σε εφαρμογή –ακόμη και με κάποια καθυστέρηση– τα μέσα για την πάταξή της. Τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας των 3 σταθμών του μετρό της επέκτασης προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα – Κορυδαλλός – Νίκαια) και δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια των υπόλοιπων σταθμών (Μανιάτικα – Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο) μπήκαν χθες σταδιακά σε λειτουργία οι ηλεκτρονικές πύλες εισόδου και εξόδου οι οποίες μπορούν –σε μεγάλο βαθμό– να αποτρέπουν την παράνομη διέλευση του επιβατικού κοινού στο μετρό χωρίς εισιτήριο. Οι συγκεκριμένες πύλες έχουν μεγαλύτερο ύψους (1,80 μ.), γεγονός που αποτρέπει την υπερπήδησή τους. Η τοποθέτηση των πυλών εισόδου και εξόδου στους 6 σταθμούς είχε ολοκληρωθεί προς τον Απρίλιο του 2024, χρειάστηκαν ωστόσο έξι μήνες μέχρι να τεθούν σε λειτουργία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, ο νέος εξοπλισμός περιλαμβάνει: 73 ηλεκτρονικές πύλες εισόδου/εξόδου με βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, 6 κέντρα διαχείρισης και μετάδοσης δεδομένων, 46 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και καρτών στους σταθμούς του μετρό καθώς και 20 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και καρτών στις στάσεις του τραμ.

Η λειτουργία των συστημάτων έρχεται και σε μία περίοδο ενίσχυσης του σώματος των ελεγκτών της εταιρείας ΣΤΑΣΥ (θυγατρική του ΟΑΣΑ που λειτουργεί το μετρό, τον ΗΣΑΠ και το τραμ), το οποίο βρισκόταν σε πλήρη αδράνεια τα προηγούμενα χρόνια. Οπως έχει γράψει η «Κ», σήμερα στο σώμα επιχειρούν 117 ελεγκτές από 45 το 2022, εκ των οποίων οι 44 είναι υπάλληλοι των ΣΤΑΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι έχουν προσληφθεί μέσω διετών προγραμμάτων απασχόλησης της ΔΥΠΑ. Κατά την εταιρεία ΣΤΑΣΥ, η εντατικοποίηση των ελέγχων αποτυπώνεται και στα στοιχεία του 8μήνου του 2024, όπου οι έλεγχοι αυξήθηκαν κατά 56,3% και οι βεβαιωμένες παραβάσεις κατά 80,6%. Την ίδια στιγμή, εδώ και κάποιες εβδομάδες εφαρμόζεται πιλοτικά σε 19 λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας (304, Α5, Α1) η είσοδος των επιβατών από την μπροστινή πόρτα, με στόχο, σύμφωνα και με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, «τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής».

Αυτό είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν, ωστόσο δεν εφαρμόστηκε –και από κάποιους οδηγούς– απόλυτα ενώ αργότερα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εγκαταλείφθηκε. Στα πιλοτικά δρομολόγια υπάρχει παρουσία ελεγκτών, ενώ στόχος είναι να επεκταθεί το μέτρο σε όλες τις γραμμές. Εάν και οι οδηγοί δεν έχουν αρμοδιότητα να ελέγχουν τα εισιτήρια, οι αρμόδιοι εκτιμούν πως η είσοδος από την μπροστινή πόρτα θα ασκήσει πίεση στους επιβάτες ώστε να εκδίδουν και να επικυρώνουν τα εισιτήριά τους. Ηδη υποστηρίζουν πως το μέτρο αποδίδει. Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά για την εισπραξιμότητα των εισιτηρίων, λόγω της εφαρμογής του μέτρου, της ενίσχυσης του σώματος των ελεγκτών (135 από 30) και της αύξησης των ελέγχων κατά 125% σε σύγκριση με πέρυσι. Στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει πως μετά 1 μήνα εφαρμογής του αντίστοιχου μέτρου, τα έσοδα του ΟΑΣΘ αυξήθηκαν κατά 30%. Πάντως εργαζόμενοι που μίλησαν στην «Κ», υποστηρίζουν πως και στο παρελθόν υπήρξαν πρακτικά ζητήματα κατά την εφαρμογή της εισόδου από την μπροστινή πόρτα. «Εάν εφαρμοστεί σε γραμμές με υψηλή επιβατική κίνηση κατά τις ώρες αιχμής, όπως π.χ. στο 608, θα προκληθούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Αυτές θα επιδεινωθούν λόγω της έλλειψης οδηγών αλλά και της μη διαθεσιμότητας οχημάτων».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT