Η ισπανική εταιρεία ναυπηγείων Navantia ενδέχεται να εξαγοράσει τη Harland & Wolff, ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων του Μπέλφαστ, που κατασκεύασαν τον ιστορικό «Τιτανικό», και σε περίπτωση υλοποίησής της η εξαγορά μπορεί να σώσει 1.000 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με πηγές του βρετανικού The Guardian, η υπό συζήτηση συμφωνία αφορά την εξαγορά των τεσσάρων ναυπηγείων της εταιρείας, Appledore, Devon, Arnish Methil και Fife, και ενδέχεται να υλοποιηθεί μέσα στον επόμενο μήνα. Η ισπανική εταιρεία ήδη στηρίζει οικονομικά τη Harland & Wolff προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία της και να εκτελέσει το συμβόλαιο ύψους 1,6 δισ. στερλινών που έχει συνάψει μαζί της. Αυτό αφορά την κατασκευή τριών πλοίων υποστήριξης, που θα μεταφέρουν κρίσιμες προμήθειες σε αεροπλανοφόρα του βασιλικού βοηθητικού στόλου, όπως αποκαλείται ο εμπορικός βραχίονας του ισπανικού βασιλικού ναυτικού.
Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, οι δύο επίδοξοι εταίροι, Harland & Wolff και Navantia, θα είχαν κάθε ένας κατασκευασμένα τμήματα πλοίων στα ναυπηγεία τους, στην Απλεντόρε και την Καντίζ αντιστοίχως. Και οι δύο τομείς επρόκειτο να ενωθούν στο Μπέλφαστ. Από τον περασμένο μήνα, όμως, το αρχικό σχέδιο κινδυνεύει να ακυρωθεί καθώς η Harland & Wolff έχει τεθεί υπό εποπτεία. Πηγές που μίλησαν στον Guardian αναφέρουν ότι η Navantia εξετάζει πολλές και διάφορες εναλλακτικές προκειμένου να διασφαλίσει το συμβόλαιό της με τη βρετανική εταιρεία και ανάμεσά τους είναι και η προοπτική εξαγοράς της που, ωστόσο, δεν είναι μέχρι στιγμής σαφές εάν θα προχωρήσει. Στο μεταξύ, οι επόπτες της κυριότερης εταιρείας της Harland & Wolff προσπαθούν να διασφαλίσουν πως θα υπάρξει συμφωνία για τα ναυπηγεία της το συντομότερο δυνατόν, ώστε να μπορέσουν να την επιβεβαιώσουν και να κλείσουν νέα συμβόλαια.
Μέχρι στιγμής, τουλάχιστον 20 εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά τμημάτων της επιχείρησης στο πλαίσιο της διαδικασίας πώλησης που έχει αναλάβει η Rothschild. Το μέλλον των ιστορικών ναυπηγείων είναι, πάντως, αβέβαιο εδώ και αρκετούς μήνες, από όταν αξιωματούχοι της βρετανικής κυβέρνησης εξέφρασαν φόβους ότι το δάνειο, ύψους 200 εκατ. στερλινών, που έχει εγγυηθεί η βρετανική κυβέρνηση, ενδέχεται να οδηγήσει σε ζημίες για τους φορολογούμενους της χώρας. Εξάλλου, τον Αύγουστο, ο υπουργός Επιχειρήσεων, Τζόναθαν Ρέινολντς, δήλωσε κατηγορηματικά ότι η νέα κυβέρνηση της Βρετανίας δεν πρόκειται να εγγυηθεί τελικά το επίμαχο δάνειο το οποίο είχε ανακοινώσει η προηγούμενη κυβέρνηση των Συντηρητικών. Ενα μήνα νωρίτερα, όμως, ο ίδιος ο Ρέινολντς είχε δηλώσει βέβαιος ότι τα πλοία του βασιλικού ναυτικού θα κατασκευαστούν στο Μπέλφαστ όπως προβλέπουν τα αρχικά σχέδια συμφωνίας ανάμεσα στη Harland & Wolff και στη Navantia.