Με νέες στρατηγικές μάρκετινγκ και προσιτά ηλεκτροκίνητα μοντέλα (ΕV) περνούν στην αντεπίθεση οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, σε μια προσπάθεια να αντιστρέψουν τη μειωμένη ζήτηση και να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. Κολοσσοί όπως οι Stellantis, Renault και Volkswagen παρουσιάζουν τα νέα τους οικονομικά οχήματα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που ξεκίνησε χθες στο Παρίσι, με στόχο να αντιστρέψουν την ύφεση που ξεκίνησε πέρυσι, όταν οι κυβερνήσεις άρχισαν να αποσύρουν τα κίνητρα για να εγκαταλείψουν οι οδηγοί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το εγχείρημα ωστόσο δεν είναι εύκολο. Οι Κινέζοι ανταγωνιστές με επικεφαλής την BYD και τα φθηνότερα μοντέλα τους κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Γηραιά Ηπειρο, την ώρα που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζονται να πουλήσουν περισσότερα EV για να πετύχουν τους αυστηρότερους πράσινους στόχους, διαφορετικά θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα έως και 15 δισ. ευρώ.
«Το κλίμα γύρω από τα EV αυτή τη στιγμή είναι κακό, δεν υπάρχει αρκετή υποδομή φόρτισης, υπάρχει αστάθεια στις τιμές. Κάνουμε όμως το καλύτερο δυνατό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, με την εταιρεία να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της «μάχης» για προσιτές τιμές, αποκαλύπτοντας plug-in μοντέλα στο Παρίσι συμπεριλαμβανομένου του R4, το οποίο θα κοστίσει λιγότερο από 35.000 ευρώ. Το σόου στην Πόλη του Φωτός θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο καμπής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, οι οποίες αγωνίστηκαν για την παραγωγή φθηνών EV. Τα αρχικά προβλήματα ανάπτυξης λογισμικού, το υψηλό κόστος εργασίας και τα ακριβά εξαρτήματα όπως οι μπαταρίες δυσκόλεψαν σημαντικά τη βιομηχανία που για να μείνει «εντός παιχνιδιού» επικεντρώθηκε στην πώληση μοντέλων premium. Αυτό, σε συνδυασμό με την κατάργηση των επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία, εκτόξευσε τη μέση τιμή των EV πάνω από τα 45.000 ευρώ φέτος, καθιστώντας τα ηλεκτρικά μοντέλα απρόσιτα για πολλούς Ευρωπαίους.
Πολυτελή οχήματα παρουσιάζουν στο Παρίσι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές, την ίδια ώρα, επιθυμούν να επεκταθούν στην περιοχή παρά την απόφαση των Βρυξελλών αυτόν τον μήνα να αυξήσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά τους οχήματα έως και 45%. Η BYD θα παρουσιάσει EV και plug-in υβριδικά οχήματα στο Παρίσι τα οποία ανταγωνίζονται τα γαλλικά και γερμανικά αυτοκίνητα, καθώς και το Model Y της Tesla. Σε μια προσπάθεια να επιδείξει την τεχνολογική της ικανότητα, η BYD θα παρουσιάσει επίσης το Yangwang U8, ένα πολυτελές SUV που κοστίζει πάνω από 140.000 δολάρια. Στο ίδιο μήκος κύματος η Xpeng που συνεργάζεται με τη Volkswagen, θα παρουσιάσει το επερχόμενο σεντάν P7+, μια έκδοση αξίας 50.000 ευρώ που ανταγωνίζεται πιο ακριβά μοντέλα μεσαίου μεγέθους της BMW και της Mercedes. Ενώ μεγάλα ονόματα του κλάδου όπως η Great Wall Motor Co. και η Nio Inc. απουσιάζουν από την έκθεση, πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έστειλαν αντιπροσώπους στο Παρίσι για να συζητήσουν πιθανές συνεργασίες με τοπικούς κατασκευαστές και αντιπροσώπους. Η Stellantis λόγου χάριν αξιοποιεί την κινεζική Leapmotor για να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, καθώς αυξάνεται η πίεση στον διευθύνοντα σύμβουλό της, Κάρλος Ταβάρες, μετά την καταστροφική προειδοποίηση που εξέδωσε για τα κέρδη της τον περασμένο μήνα και τη σταθερά κακή απόδοση στις ΗΠΑ. Η Volkswagen δεν θα παρουσιάσει νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Παρίσι, ενώ η BMW παρουσιάζει στο Παρίσι αρκετά μοντέλα Mini κινεζικής κατασκευής μαζί με πιο ακριβές εκδόσεις προσανατολισμένες στις επιδόσεις, καθώς η εταιρεία θέλει να προσελκύσει νεότερους οδηγούς που επιθυμούν να στραφούν σε ηλεκτρικά μοντέλα.