Reimagine Tourism in Greece: Οι εργασίες της 1ης ημέρας
Νέα είδηση - Διαβάστε την
reimagine-tourism-in-greece-οι-εργασίες-της-1ης-ημέρας-563273347
LIVE

Reimagine Tourism in Greece: Οι εργασίες της 1ης ημέρας

Η πρωτοβουλία της Καθημερινής «Reimagine Tourism in Greece» επιστρέφει για να θέσει έναν οδικό χάρτη όπου η προστασία των τοπικών κοινοτήτων και του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη καινοτόμων υποδομών και η βιώσιμη τουριστική δραστηριότητα συνυπάρχουν σε αρμονία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

18:56

Μητσοτάκης: Μπορούμε να ανοίξουμε νέες αγορές 

  • «Ποια θα είναι η διάταξη για την εκτός σχεδίου δόμηση»; «Θα είναι ισορροπημένη, "η δουλεία όπως την ξέραμε, ανήκει στο παρελθόν"», τόνισε.
  • Τι θα γίνει με το AirBnB; Η βραχυχρόνια μίσθωση έχει έρθει για να μείνει - έχει πλεονεκτήματα στη φορολόγηση και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Υπάρχουν, όμως, και ζητήματα σε περιοχές της Αθήνας, όχι μόνο στα ενοίκια αλλά και στην αλλοίωση του χαρακτήρα της γειτονιάς. Εχουμε προχωρήσει σε φορολογικές και ρυθμιστικές παρεμβάσεις στο θέμα - ειδικά σε όσους προσπαθούν να ανταγωνιστούν τα ξενοδοχεία, ενώ δεν είναι.
  • Για το θέμα της αδυναμίας διακοπών σε μερίδα Ελλήνων: «Μία απάντηση είναι οι επιδοτούμενες διακοπές π.χ.: προγράμματα "τουρισμός για όλους", τα εξειδικευμένα προγράμματα, κλπ. Υπάρχουν πολύ ακριβοί προορισμοί στη χώρα μας, αλλά ευτυχώς υπάρχουν προορισμοί με λογικό κόστος στη χώρα μας, που δεν είναι δυσπρόσιτοι.
  • Για τις παραλίες και τις ακτές: Πρέπει να υπάρχουν ελεύθερες ακτές και παραλίες - η εφαρμογή MyCoast μας βοήθησε πολύ. Το άνοιγμα της πόλης της Αθήνας προς τη θάλασσα είναι μια τεράστια επενδυτική ευκαιρία.
  • Υπάρχει ο φόβος να δούμε εικόνες όπως στην Ισπανία με διαμαρτυρίες κατά των τουριστών; Οι Ελληνες είμαστε φιλόξενος λαός και πιστεύουμε στον τουρισμό - πιστεύω ότι δεν θα έχουμε φαινόμενα με πολίτες που διαμαρτύρονται.
  • Το πώς μπραντάρουμε τη χώρα, ως έναν προορισμό που δεν προσφέρει μόνο ήλιο και θάλασσα, έχει μεγάλη σημασία. Μπορούμε να ανοίξουμε νέες αγορές - να φέρνουμε επισκέπτες που θα απολαμβάνουν τον πολιτιστικό μας πλούτο σε καλύτερες συνθήκες με το εάν έρχονταν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο.
  • Γιατί η Ελλάδα δεν έχει κορυφαίες σχολές τουριστικών επαγγελμάτων; Θα έπρεπε, πρέπει να συμπράξουμε με τον ιδιωτικό τομέα για να δημιουργηθεί μια κορυφαία σχολή στη χώρα μας. Πρέπει να πείσουμε ότι μια καριέρα στον τουρισμό μπορεί να είναι δημιουργική και προσοδοφόρα.
  • Θα βάλετε κάποια έκτακτη εισφορά στον τομέα του τουρισμού; Οχι...
  • Πώς θα θέλατε να μοιάζει η Ελλάδα σε 10 χρόνια; Θα ήθελα να αποφύγω να πω σε 10 χρόνια "πωπω τι κάναμε!". Άρα, όπως σας είπα πρέπει σε κάποιες περιπτώσεις να πατήσουμε και φρένο. Δεν θέλω να μην μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα νησιά μας. Οι υποδομές να είναι τέτοιες ώστε τα νησιά να είναι καλύτερα σε 10 χρόνια.
  • Ο τουρισμός από τη φύση του έχει τη δυνατότητα να αγγίξει όλη την Ελλάδα και να βοηθήσει στην περιφερειακή ανάπτυξη.
18:37

Μητσοτάκης: Προσφέρουμε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτό που χρεώνουμε

  • Η χώρα πρέπει να κάνει σημαντικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση, που ήδη χτυπά την πόρτα μας.
  • Πρέπει να δαπανούμε πόρους για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση - η χώρα θα χρειάζεται ολοένα και περισσότερους πόρους.
  • Πήραμε ένα μεγάλο ρίσκο όταν ανοίξαμε τον τουρισμό το 2020, σε μία δύσκολη συγκυρία. Το ρίσκο μας βγήκε - ήταν μια συνολική επιτυχία για τον τουρισμό.
  • Κάθε επιπρόσθετος φόρος που μπαίνει, μας προβληματίζει πολύ - θέλουμε το κόστος που μεταφέρουμε, να μην υπονομεύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.
  • Θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτό που χρεώνουμε.
  • Αυτός ο φόρος (σ.σ.: κρουαζιερόπλοια) δεν νομίζω ότι θα δημιουργήσει ζήτημα ανταγωνιστικότητας στον ελληνικό τουρισμό.
  • Θα χρειαστούμε κάποιους οριζόντιους κανόνες, θα μπουν σταδιακοί περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση.
  • Δεν υπάρχει απόλυτος ορισμός της «φέρουσας ικανότητας» - θα μπουν περιορισμοί, ειδικά στα νησιά, και καλώς θα μπουν.
  • Προτιμώ σε ένα νησί του Αιγαίου να σπρώξω τους ενδιαφερόμενους να στραφούν σε εγκαταλελειμμένα κτίρια.
  • Είμαι ανοιχτός σε κάθε συζήτηση - ακόμα κι αν το θα έχουμε πισίνες παντού, ειδικά αν έχουμε πρόβλημα λειψυδρίας.
18:27

Μητσοτάκης: Σε κάποια έργα δεν είμαστε ακόμα εκεί που θέλουμε

  • Ας διαχωρίσουμε τις υποδομές, σε εθνικές εμβέλειας και σε εκείνες που εξαρτώνται από την τοπική αυτοδιοίκηση.
  • Η χώρα μας έχει σύγχρονα αεροδρόμια - ξεχνάμε ποια ήταν η κατάστασή τους πριν από κάποια χρόνια.
  • Εχουμε καινούργιους αυτοκινητόδρομους που προσφέρουν τουριστικές ευκαιρίες σε περιοχές που δεν είχαν.
  • Εχουμε προχωρήσει σε υποδομές στα λιμάνια μας, έχουμε δρόμο να κάνουμε.
  • Στις βασικές υποδομές που άπτονται της κρατικής ευθύνης έχουν γίνει βήματα προόδου.
  • Σε κάποια έργα, όπως στα απορρίμματα, δεν είμαστε ακόμα εκεί που θέλουμε.
  • Το παράδειγμα της Τήλου είναι ενδεικτικό - έχει πετύχει ανακύκλωση πάνω από 90%. Τα μικρά νησιά είναι πιο εύκολο να προχωρήσουν στις υποδομές τους, ειδικά στην απανθρακοποίηση.
  • Το νερό είναι κρίσιμη παράμετρος. Προς το παρόν είμαστε στη λογική των προσωρινών λύσεων, αλλά σχεδιάζουμε και πιο μεσομακροπρόθεσμες λύσεις - π.χ. να δώσουμε λύσεις συνολικές στα νησιά, με τη βοήθεια της ΕΥΔΑΠ, μου φαίνεται πιο λογικό.
  • Χρειαζόμαστε μια επικαιροποίηση για το κυκλοφοριακό της Αττικής - η επένδυση στο Ελληνικό θα επιβαρύνει τα οδικά δίκτυα. Εχουμε τον χρόνο να δρομολογήσουμε τέτοιες επενδύσεις.
  • Για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο απαγορεύσαμε την έκδοση νέων οικοδομικών αδειών, έως ότου ολοκληρωθούν τα τοπικά οικοδομικά σχέδια.
  • Αυτά τα νησιά έχουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν.
  • Η παρέμβαση για την κρουαζιέρα σε αυτά τα νησιά ήταν μία λογική παρέμβαση.
  • Η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι, θα δρομολογήσουμε το έργο και θα τρέξει από το υπ. Υποδομών.
  • Ο μεγάλος μας σκοπός είναι να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο, να μην έρχονται όλοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και να επεκτείνουμε τον τουρισμό σε περιοχές της πατρίδας μας που δεν υπάρχει σε αυτό το εύρος.
  • Αν συγκρίνουμε την Ελλάδα με την Ισπανία, την Κρήτη με τη Μαγιόρκα, η Ελλάδα είναι σε καλύτερη κατάσταση.
18:13

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερτουρισμού

  • Υπάρχει έντονη κίνηση σε συγκεκριμένα μέρη, σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Η Ελλάδα δεν έχει και δεν πρόκειται να αποκτήσει πρόβλημα υπερτουρισμού.
  • Στόχος είναι τα έσοδα, με ενδιαφέρει περισσότερο να κάνουμε ρεκόρ στα έσοδα.
  • Θέλουμε οι επισκέπτες να δαπανούν περισσότερα χρήματα στη χώρα μας, αλλά αυτή η αυξημένη δαπάνη δεν θέλουμε να οδηγήσει σε πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας μας.

18:11

Σε εξέλιξη η συζήτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αλέξη Παπαχελά

18:04

Ο κ. Βασιλάκης με φόντο ένα αεροσκάφος της Aegean στο hangar του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

17:47

Ακολουθεί η συζήτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αλέξη Παπαχελά

Θέμα: Ο Τουρισμός ως Στρατηγική Προτεραιότητα για την Ελλάδα.

17:46

Πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον του τουρισμού;

  • Μάριος Ψάλτης: Είμαι αισιόδοξος, το brand της Ελλάδας είναι ισχυρό στο εξωτερικό. Τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια είναι μια καλή κίνηση, όπως και η προσέλκυση συνταξιούχων να ζήσουν στην Ελλάδα.
  • Χρήστος Μεγάλου: Υπάρχουν οι πόροι, χρειάζεται στρατηγική. Εχουμε καλούς και σωστούς επαγγελματίες.
  • Alexander Zinell: Είμαι πολύ αισιόδοξος - η χώρα ανέκαμψε. Ηρθα το 2016 και βλέπω ότι σε πολλά πεδία έχει προχωρήσει η ψηφιοποίηση - σε κάποια σημεία είναι έτη φωτός μπροστά από τη Γερμανία. Έχετε τη σωστή εστίαση στην Ελλάδα. Δεν έχουμε όμως πολλά αεροσκάφη.
  • Παναγιώτης Δικαίος: Οι άξονες της στρατηγικής, έχουν συμφωνηθεί και με το υπουργείο - όλοι κοιτάμε την ανανέωση της ακτοπλοΐας, πρέπει να πάμε στην υλοποίηση.
  • Ευτύχιος Βασιλάκης: Οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι. Με ανησυχεί το πόσο γρήγορα θα μπορέσει το ελληνικό δημόσιο να ελέγξει τα προβλήματα των soft υποδομών.
17:39

Ευτύχιος Βασιλάκης: Η ανάπτυξη θέλει διαχείριση 

  • Εχουμε 2 ειδών υποδομές, σκληρές και πιο μαλακές - στις δεύτερες έχουμε μεγαλύτερο πρόβλημα. 
  • Είτε μιλάμε για σκουπίδια ή για έλεγχο της χωροταξίας, χρειάζεται η λειτουργία του κράτους.
  • Έχει μείνει πίσω αυτό το κομμάτι, έχει προχωρήσει στο ψηφιακό του σκέλος, αλλά παραμένει ένα σκληρό κομμάτι του Δημοσίου που πρέπει να λειτουργήσει.
  • Η Ελλάδα επί 12-14 χρόνια δεν έχτιζε τίποτα - η κατασκευαστική δυνατότητα της χώρας τώρα οφείλεται στα ξενοδοχεία, που μόνο αυτά χτίζονταν εκείνο το διάστημα.
  • Χρειάζεται σχεδιασμός και προτεραιοποίηση πραγμάτων σε επίπεδο υποδομών.
  • Η ανάπτυξη θέλει διαχείριση για να μην υπάρξει πρόβλημα στο αποτύπωμα.
  • Ο τουρισμός με την περιφέρεια και τους δήμους πρέπει να έχουν μία πιο ειλικρινή σχέση.
  • Πίσω από όλα αυτά υπάρχει ένα δημογραφικό πρόβλημα, που επηρεάζει και τον τουρισμό.
17:32

Μάριος Ψάλτης: Αναγκαίες οι επενδύσεις στον τουρισμό 

  • Ο τουρισμός, αναμφίβολα, υπήρξε κινητήριος δύναμη ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, μετά την οικονομική κρίση και την πανδημία.
  • Οι βασικές προκλήσεις είναι οι υποδομές και η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού.
  • Για να μπορέσουμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του υπερτουρισμού πρέπει να δούμε τα δεδομένα της χώρας μας - είναι συγκεντρωμένος σε συγκεκριμένες περιοχές και διεξάγεται σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  • Είναι σημαντικό να προχωρήσουμε σε επενδύσεις στον τουρισμό - δεν έγιναν την περίοδο της κρίσης.
  • Πέραν των προφανών επενδύσεων, μία άλλη περιοχή που δεν είναι προφανής είναι το σύστημα Υγείας, που δίνει την ασφάλεια στους τουρίστες του εάν συμβεί κάτι, μπορούμε να βοηθήσουμε.
  • Μεγάλη πρόκληση είναι επίσης η κλιματική αλλαγή, που είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.
  • Στο ανθρώπινο δυναμικό, είναι γνωστό ότι υπάρχει έλλειψη στον τομέα του τουρισμού - είναι σημαντικό πρόβλημα, χωρίς εύκολες απαντήσεις. Ενδεχομένως μία Ακαδημία Τουρισμού να μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό.
  • Υπάρχουν παράπονα για τις συνθήκες εργασίας, πρέπει να αυξηθούν οι αποδοχές για τους εργαζόμενους. Πρέπει να κάνουμε τα επαγγέλματα στον τουρισμό ελκυστικά για τους νέους.
  • Χρειάζονται εθνικές πολιτικές και μία στρατηγική.
17:24

Χρήστος Μεγάλου: Υπάρχουν κεφάλαια για επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις

  • Στην Ελλάδα έχουμε ακόμα ένα τεράστιο επενδυτικό κοινό - δεν επενδύαμε λόγω της κρίσης. Μετά την κρίση έχουμε σημαντικές επενδύσεις στη χώρα.
  • Το κενό που έχουμε είναι σημαντικό - είναι της τάξεως του 14% του ΑΕΠ οι επενδύσεις, ενώ στην Ε.Ε. είναι 22-24%.
  • Για να καλύψουμε το επενδυτικό κενό χρειαζόμαστε 360 δισ. τα επόμενα χρόνια.
  • Ενας από τους τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα, στα οποία μπορούμε να κάνουμε επενδύσεις, είναι ο τουρισμός.
  • Πρέπει να ενισχύσουμε τον τουρισμό και να συνεχίσουμε να επενδύουμε.
  • Υπάρχουν πλάνα και κεφάλαια για επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις.
  • Ρευστότητα και διάθεση για επενδύσεις υπάρχουν.
  • Οι επενδύσεις σε υποδομές στο μέλλον θα καθορίσουν την τελική επιτυχία της χώρας στον τομέα του τουρισμού.
  • Η επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν επιτυχημένη και δείχνει τον δρόμο σε όλους μας.
  • Εχουμε τη διάθεση να χρηματοδοτήσουμε τις υγιείς επενδύσεις στη χώρα μας.
17:22

Στιγμιότυπα από τη συζήτηση

 

17:15

Alexander Zinell: Οι προκλήσεις βρίσκονται στις υποδομές

  • Σε όλες τις υποδομές μας προσδοκούμε τα υψηλά νούμερα στον τουρισμό, θέλουμε να προσελκύσουμε περισσότερο κοινό - είμαστε δέκα χρόνια από το πλάνο μας.
  • Τα νούμερα που φτάσαμε φέτος τα είχαμε στα πλάνο μας το 2033.
  • Πρέπει να επενδύσουμε σε υποδομές, η Ελλάδα είναι προορισμός για πολύ κόσμο, δεν έχουμε δει ακόμα τους Κινέζους να έρχονται. Οταν αρχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα, θα δούμε μεγάλο κύμα.
  • Ως χώρα πρέπει να αποφασίζουμε που θέλουμε να πάμε, υπάρχει όμως η ανάγκη των υποδομών, στην κυκλοφορία, τις μεταφορές, την ύδρευση.
  • Οι προκλήσεις βρίσκονται στις υποδομές, πρέπει να βάλουμε θεμέλια για καλύτερη ανάπτυξη.
  • Ακόμα οι υποδομές δεν είναι σε ιδανικό επίπεδο - εκτός από τα χρήματα χρειάζεσαι και τους ανθρώπους, μία σειρά από δεξιότητες.

 

17:09

Παναγιώτης Δικαίος: Τα πλοία και τα αεροπλάνα είναι πρεσβευτές του τουριστικού μας προϊόντος

  • Πάνω από 60% της ακτοπλοΐας μας οφείλεται στον τουρισμό και τη νησιωτικότητα.
  • Τα πλοία και τα αεροπλάνα είναι πρεσβευτές του τουριστικού μας προϊόντος.
  • Οι προκλήσεις είναι, αφενός η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου - έχει μεγαλώσει-, αφετέρου υπάρχει δεσμευτικό πλαίσιο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Η ανανέωση χρειάζεται περί τα 3 δισ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.
  • Εχουμε φτιάξει τον οδικό χάρτη 10ετίας για την απανθρακοποίηση στον όμιλό μας.
  • Εμείς ναυπηγήσαμε 5 πλοία στη Νορβηγία, με ανθρακονήματα κ.λπ., τα αξιοποιήσαμε στον Αργοσαρωνικό και σημειώθηκε σημαντική άνοδος στην κίνηση.
  • Οι μεγάλες ανατροπές χρειάζονται σύμπλευση και συνεννόηση - δεν μπορεί μόνος του ένας τομέας να κάνει μία τόσο μεγάλη μετάβαση, από την πράσινη μετάβαση, μέχρι τις υποδομές του τουρισμού.
17:04

Ευτύχιος Βασιλάκης: Ο τουρισμός τράβηξε την Ελλάδα μπροστά 

  • Για τον χώρο που φιλοξενεί την εκδήλωση: Δύο πράγματα με κάνουν χαρούμενο: το ότι ο χώρος εδώ ήταν κλειστός, αλλά ζωντάνεψε με τη δουλειά πολλών ανθρώπων - μεγάλη πρόκληση είναι να προσφέρει στην Ελλάδα μία προστιθέμενη αξία.
  • Ο τουρισμός τράβηξε την Ελλάδα μπροστά τα τελευταία 12 χρόνια, η πρόκληση είναι το πώς συνεχίζεις για ένα μεγάλο διάστημα.
16:59

Προοπτικές και Προκλήσεις του Τουρισμού στην Ελλάδα

  • Ευτύχιος Βασιλάκης
    Πρόεδρος, AEGEAN
  • Παναγιώτης Δικαίος
    CEO, Attica Group
  • Alexander Zinell
    CEO, Fraport Greece
  • Χρήστος Μεγάλου
    CEO, Τράπεζα Πειραιώς
  • Μάριος Ψάλτης
    CEO, PwC Ελλάδας

Moderator:
Ηλίας Μπέλλος
Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

16:58

Η επόμενη ημέρα του τουρισμού

  • Ρέτσος: Στο «ήλιος και θάλασσα» είμαστε η 3η παγκόσμια δύναμη. Ο κόσμος διακοπές το καλοκαίρι θα κάνει, είτε με κλιματική αλλαγή είτε κάτι άλλο. Η χώρα μας είναι ωραία, αλλά η περιοχή της ανατολικής Μεσογείου πλήττεται, πρέπει να θωρακιστούν οι προορισμοί.
  • Ικκος: Πιθανόν να δούμε μία αλλαγή του pattern στον τουρισμό. Θα υπάρχει ένα αναπροσανατολισμός.

Ποια είναι η εναλλακτική των νησιών;

  • Ικκος: Πρότεινα να επεκταθεί ο χρόνος της τουριστικής περιόδου στα νησιά.
  • Ρέτσος: Στα μεγαλύτερα νησιά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο τουρισμός για να τονώσει άλλες δραστηριότητες.
16:50

Αρης Ικκος: Υπάρχει τοπική κακοδιαχείριση

  • Στο πλαίσιο του να υπάρχει μέτρο, οι προτάσεις που θέσαμε για το χωροταξικό (που είναι υπό διαβούλευση), ζητήσαμε τα νησιά να χωριστούν σε 4 κατηγορίες, για να τηρηθεί ο χαρακτήρας του νησιού.
  • Ο τουρισμός κατηγορείται για τη λειψυδρία, δεν είναι αυτή όμως η πλήρης εικόνα - υπάρχει κακοδιαχείριση, οι δήμαρχοι έλεγαν ότι πουλάνε το νερό σε τιμές κατώτερες του κόστους.
  • Από τα 32 φράγματα σε νησιά, βρίσκονται σε λειτουργία μόνο 3.
  • Υπάρχει η λύση της αφαλάτωσης, που εφαρμόζεται στην Κύπρο.
16:47

Στιγμιότυπα από τη συζήτηση

16:46

Γιάννης Ρέτσος: Ο χώρος του τουρισμού πρέπει να πιέσει 

  • Ερώτηση για τις υποδομές και τη δόμηση: Οι κάτοικοι που διαμαρτύρονται ευθύνονται κατά κύριο λόγο για τη δόμηση στις περιοχές τους - επί δεκαετίες υπάρχει αναρχία στον χωροταξικό σχεδιασμό.
  • Δεν έγιναν επενδύσεις σε υποδομές της χώρας - μετά την πανδημία υπήρχε έκρηξη του τουρισμού και σε περιοχές με ανεπαρκείς υποδομές «επαναστατούν» οι κάτοικοι.
  • Τα νησιά χάνουν τον χαρακτήρα τους; Αν συμβαίνει κι όπου συμβαίνει είναι κακό για τον τουρισμό.
  • Αν υπήρχε στρατηγική προσέγγιση, θα μπορούσαν αυτά να έχουν επισημανθεί.
  • Ο χώρος του τουρισμού πρέπει να πιέσει για να γίνουν τα σωστά πράγματα.
  • Τι σήμα δίνεις σε επενδυτές, όταν στο Ανώτατο Δικαστήριο κρίνεται ένας νόμος που ισχύει από το 2012; Αυτό είναι τελείως στρεβλό και δεν μπορεί να συνεχιστεί.
  • Ενας καλός νόμος τείνει να γίνει κακός όταν εφαρμόζεται στρεβλά.
16:39

Αρης Ικκος: Ο τουρισμός ανεβαίνει διαρκώς

  • Διαχρονικά ο τουρισμός είναι από τις πιο ασφαλείς δραστηριότητες - ο τουρισμός ανεβαίνει διαρκώς τα τελευταία 50 χρόνια.
  • Οι προοπτικές είναι να συνεχίσει να αναπτύσσεται.
  • Ο Sars και η πανδημία του covid ήταν οι μόνες περίοδοι ύφεσης.
16:38

Γιάννης Ρέτσος: Πρέπει να υπάρξει στρατηγική σε επίπεδο χώρας 

  • Πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί έχει ανοίξει τόσο έντονα -τώρα- η συζήτηση περί υπερτουρισμού.
  • Δεν έχουμε policy making και action plan για το πώς προχωράμε στον τουρισμό.
  • Μόνο στα χρόνια της πανδημίας είχαμε στρατηγική.
  • Πρέπει να υπάρξει στρατηγική σε επίπεδο χώρας και μετά να ακολουθήσουν οι προορισμοί ξεχωριστά.
  • Θα ήθελα να εφαρμοστεί μια στρατηγική στο προσεχές μέλλον, αλλά δεν το βλέπω.
16:33

Ο Τουρισμός ως Πυλώνας Ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας

  • Αρης Ικκος
    Επιστημονικός Διευθυντής, ΙΝΣΕΤΕ
  • Γιάννης Ρέτσος
    CEO, Electra Hotels

Moderators:

  • Γιώργος Λιάλιος, Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
  • Θέλμα Χατζηαθανασίου, Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
16:31

Τα αποτελέσματα της έρευνας: Τι Πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό; (Β' Ενότητα)

  • Το 46% εκτιμά ότι το «ελληνικό τοπίο» και η «παράδοση» απειλούνται από τον τουρισμό.
  • Το 59% εκτιμά ότι οι αυξημένες τιμές σε καταλύματα εμποδίζουν τους Ελληνες να κάνουν διακοπές σε μέρη που επιθυμούν. Το 18% απαντά «μέτρια». Το 19% «λίγο» ή «καθόλου».
  • Το 25% απαντά ότι «η τουριστική ανάπτυξη σέβεται το περιβάλλον στη χώρα».
  • Το 44% «σίγουρα ανησυχεί» για την επίδραση του AirBnB στον αστικό και τον κοινωνικό ιστό. Υψηλό το ποσοστό και όσων «μάλλον ανησυχούν».
  • Κορυφαίο πλεονέκτημα της χώρας μας στον τουρισμό είναι:
    - Ηλιος-Θάλασσα 32,5%
    - Φυσική ομορφιά: 17,5%
    - Νησιά: 12%
    - Πολιτισμός-Μνημεία: 11%
    - Κλίμα- Καιρός: 10%
    - Φιλοξενία: 4,5%
    - Παραλίες, ακτές: 3,5%
    - Γεωγραφική θέση: 2%
16:21

Τα αποτελέσματα της έρευνας: Τι Πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό; 

  • Το 86% θεωρούν πολύ σημαντικό τον τουρισμό στη χώρα μας.
  • Το 48% θεωρεί ότι οι επιλογές της χώρας μας για τον τουρισμό βρίσκονται σε σωστή κατεύθυνση. Το 28% θεωρεί ότι οδεύουμε προς τη λάθος κατεύθυνση, ενώ το 16% εκτιμά ότι δεν είναι σαφές.
  • Το 54% επιλέγει το σενάριο με «λιγότερους τουρίστες με καλύτερη οικονομική κατάσταση».
  • Το 29% κρίνει ότι στη χώρα μας υπάρχει υπερτουρισμός, το 38% εκτιμά ότι «μάλλον έχουμε υπερτουρισμό», το 20% λέει μάλλον ότι και το 6% «όχι». Αξίζει να σημειωθεί ότι θετικά απαντούν κυρίως άνθρωποι που ζουν σε νησιά με αυξημένη τουριστική κίνηση.

16:13

Ερευνα: Τι Πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό; 

  • Γιώργος Αράπογλου - CEO, CIO, Pulse RC / KOSMON
  • Αθανάσιος Ελλις - Διευθυντής, KATHIMERINI English Edition
16:12

Χαιρετισμός από τον διευθυντή της αγγλόφωνης Καθημερινής, Αθανάσιο Ελλις

Ακολουθεί η Ερευνα: Τι Πιστεύουν οι Ελληνες για τον Τουρισμό; Την παρουσιάζει ο Γιώργος Αράπογλου (CEO, CIO, Pulse RC / KOSMON).

16:06

Καλωσόρισμα από τη δημοσιογράφο της Καθημερινής, Μαργαρίτα Πουρνάρα

16:04

Εικόνες από την προσέλευση του κοινού

15:53

Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας

16:00 - 17:55
Καλωσόρισμα
Μαργαρίτα Πουρνάρα
Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Ερευνα: Τι Πιστεύουν οι Έλληνες για τον Τουρισμό;

Γιώργος Αράπογλου
CEO, CIO, Pulse RC / KOSMON

Αθανάσιος Έλλις
Διευθυντής, KATHIMERINI English Edition


Ο Τουρισμός ως Πυλώνας Ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας

Αρης Ικκος
Επιστημονικός Διευθυντής, ΙΝΣΕΤΕ
Γιάννης Ρέτσος
CEO, Electra Hotels

Moderators:
Γιώργος Λιάλιος
Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Θέλμα Χατζηαθανασίου
Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Προοπτικές και Προκλήσεις του Τουρισμού στην Ελλάδα

Ευτύχιος Βασιλάκης
Πρόεδρος, AEGEAN
Παναγιώτης Δικαίος
CEO, Attica Group
Alexander Zinell
CEO, Fraport Greece
Χρήστος Μεγάλου
CEO, Τράπεζα Πειραιώς
Μάριος Ψάλτης
CEO, PwC Ελλάδας

Moderator:
Ηλίας Μπέλλος
Δημοσιογράφος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


17:55 - 18:15
Διάλειμμα


18:15 - 18:45
Ο Τουρισμός ως Στρατηγική Προτεραιότητα για την Ελλάδα

Fireside chat
Κυριάκος Μητσοτάκης
Πρωθυπουργός της Ελλάδας

Αλέξης Παπαχελάς
Διευθυντής, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

15:02

Οι ομιλητές και οι συντονιστές της εκδήλωσης

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

14:47

Το παράδοξο της Μυκόνου

Μετά τα απανωτά ρεκόρ, το νησί εμφανίζει πτώση στις αφίξεις. Πολλοί το αποδίδουν στις συνθήκες ασφυξίας που προκαλεί η φρενήρης ανάπτυξη. Ομως, τα νούμερα δείχνουν ότι οι επισκέπτες φεύγουν ευχαριστημένοι. Η ανατομία του πιο δημοφιλούς ελληνικού προορισμού.

Διαβάστε την έρευνα του Θοδωρή Γεωργακόπουλου ΕΔΩ

14:44

Ο εντυπωσιακός χώρος στον οποίο διεξάγεται το συνέδριο

MHT