Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα
reimagine-tourism-in-greece-αισιοδοξία-αλλά-και-ανάγκη-στρ-563273671

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα

«Αισιοδοξία» για την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα εξέφρασαν πέντε CEOs στο πλαίσιο του Reimagine Tourism in Greece, υπογραμμίζοντας ωστόσο την ανάγκη στρατηγικής και υποδομών για την επόμενη ημέρα

Newsroom

Την αισιοδοξία τους για την πορεία του ελληνικού τουρισμού εξέφρασαν πέντε σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της συζήτησής τους, στο Reimagine Tourism in Greece, που διοργανώνει η Καθημερινή. Ταυτόχρονα, έθεσαν μία σειρά προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι που εκπροσωπούν.

Ειδικότερα, στο ερώτημα «πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον του τουρισμού;»

  • Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, τόνισε: «Οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι. Με ανησυχεί το πόσο γρήγορα θα μπορέσει το ελληνικό Δημόσιο να ελέγξει τα προβλήματα των soft υποδομών».
  • Ο CEO της Attica Group, Παναγιώτης Δικαίος, είπε: «Οι άξονες της στρατηγικής έχουν συμφωνηθεί και με το υπουργείο. Ολοι κοιτάμε την ανανέωση της ακτοπλοΐας, πρέπει να πάμε στην υλοποίηση».
  • Ο CEO της Fraport Greece, Alexander Zinell, επισήμανε: «Είμαι πολύ αισιόδοξος, η χώρα ανέκαμψε. Ηρθα το 2016 και βλέπω ότι σε πολλά πεδία έχει προχωρήσει η ψηφιοποίηση. Σε κάποια σημεία είναι έτη φωτός μπροστά από τη Γερμανία. Εχετε τη σωστή εστίαση στην Ελλάδα».
  • Ο CEO της Τράπεζα Πειραιώς, Χρήστος Μεγάλου, σημείωσε: «Υπάρχουν οι πόροι, χρειάζεται στρατηγική. Εχουμε καλούς και σωστούς επαγγελματίες».
  • Ο CEO της PwC Ελλάδας, Μάριος Ψάλτης, ανέφερε: «Είμαι αισιόδοξος, το brand της Ελλάδας είναι ισχυρό στο εξωτερικό. Τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια είναι μια καλή κίνηση, όπως και η προσέλκυση συνταξιούχων για να ζήσουν στην Ελλάδα».

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-1

Βασιλάκης: Ο τουρισμός τράβηξε την Ελλάδα μπροστά

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-2«Ο τουρισμός τράβηξε την Ελλάδα μπροστά τα τελευταία 12 χρόνια, η πρόκληση είναι το πώς συνεχίζεις για ένα μεγάλο διάστημα», είπε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, τονίζοντας την ανάγκη ορθής διαχείρισης των υποδομών και τον ρόλο του κράτους σε αυτήν.

Διευκρίνισε ότι οι υποδομές χωρίζονται σε «σκληρές» και «μαλακές», με τις δεύτερες να παρουσιάζουν μεγαλύτερα προβλήματα. Αναφέρει το παράδειγμα των απορριμμάτων και της χωροταξίας, όπου χρειάζεται αποτελεσματική κρατική παρέμβαση. Παρά τις προόδους στην ψηφιακή διακυβέρνηση, παραμένουν εκκρεμότητες στον δημόσιο τομέα που πρέπει να διευθετηθούν, είπε.

Επίσης, επισήμανε ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα της χώρας είχε παγώσει για περίπου 12-14 χρόνια, με μοναδική εξαίρεση τα ξενοδοχεία. «Τώρα απαιτείται σχεδιασμός και προτεραιοποίηση έργων σε επίπεδο υποδομών, ώστε η ανάπτυξη να είναι βιώσιμη και να μη δημιουργεί προβλήματα στο αποτύπωμά της». Ο τουρισμός, κατά τον κ. Βασιλάκη, πρέπει να συνδεθεί πιο ουσιαστικά με την περιφέρεια και τους δήμους, ενώ ένα βασικό πρόβλημα που υποβόσκει είναι το δημογραφικό, το οποίο επηρεάζει και τον τουριστικό τομέα.


Δικαίος: Οι πρεσβευτές του τουριστικού μας προϊόντος

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-3Ο CEO της Attica Group, Παναγιώτης Δικαίος, υπογράμμισε τη στενή σχέση της ακτοπλοΐας με τον τουρισμό και τη νησιωτικότητα, καθώς πάνω από το 60% των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών εξυπηρετούν αυτούς τους τομείς. Τόνισε ότι τα πλοία και τα αεροπλάνα λειτουργούν ως «πρεσβευτές του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, καθορίζοντας την εμπειρία των ταξιδιωτών».

Επισήμανε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, όπως η ανανέωση του στόλου, ο οποίος έχει πλέον γεράσει, και το δεσμευτικό πλαίσιο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. «Η ανανέωση του στόλου εκτιμάται ότι θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια». Ο ίδιος ανέφερε ότι η Attica Group έχει ήδη χαράξει έναν οδικό χάρτη δεκαετίας για την απανθρακοποίηση, αναφέροντας χαρακτηριστικά τη ναυπήγηση πέντε πλοίων στη Νορβηγία, τα οποία αξιοποιήθηκαν στον Αργοσαρωνικό με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στην κίνηση.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι οι μεγάλες αλλαγές απαιτούν συνεργασία και συνεννόηση. Κανένας τομέας, όπως είπε, δεν μπορεί μόνος του να πραγματοποιήσει μια τόσο μεγάλη μετάβαση, είτε πρόκειται για την πράσινη μετάβαση είτε για τις υποδομές που αφορούν τον τουρισμό.


Zinell: Οι προκλήσεις βρίσκονται στις υποδομές

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-4O Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, αναφέρθηκε στα υψηλά νούμερα που πέτυχε η Fraport φέτος, σημειώνοντας ότι οι στόχοι αυτοί ήταν αρχικά προγραμματισμένοι για το 2033. Η πρόωρη επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων τονίζει την ανάγκη περαιτέρω επενδύσεων σε υποδομές, καθώς η Ελλάδα παραμένει κορυφαίος προορισμός για πολλούς επισκέπτες.

Ιδιαίτερα, ανέφερε ότι η τουριστική κίνηση θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την άφιξη Κινέζων τουριστών, προβλέποντας ένα μελλοντικό κύμα ταξιδιωτών από την Ασία. Ωστόσο, η ανάπτυξη του τουρισμού, όπως σημείωσε, απαιτεί στρατηγική απόφαση για το μέλλον και, κυρίως, σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, του κυκλοφοριακού και της ύδρευσης.

Επιπλέον, τόνισε ότι οι υποδομές της χώρας δεν βρίσκονται ακόμη στο επιθυμητό επίπεδο, και για να επιτευχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτούνται όχι μόνο οικονομικοί πόροι, αλλά και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, με τις απαραίτητες δεξιότητες.


Μεγάλου: Υπάρχουν κεφάλαια για επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-5Ο Χρήστος Μεγάλου, CEO της Τράπεζας Πειραιώς, ανέδειξε τη σημασία των επενδύσεων για την ανάπτυξη της Ελλάδας, επισημαίνοντας ότι η χώρα διαθέτει ακόμη ένα μεγάλο επενδυτικό δυναμικό, το οποίο παρέμενε ανεκμετάλλευτο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. «Μετά την κρίση, η χώρα έχει προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει ένα επενδυτικό κενό της τάξης του 14% του ΑΕΠ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 22-24%».

Για να καλυφθεί αυτό το κενό, ο κ. Μεγάλου τόνισε ότι απαιτούνται επενδύσεις ύψους 360 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, με τον τουρισμό να αποτελεί έναν από τους τομείς όπου η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα και πρέπει να συνεχίσει να επενδύει. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ρευστότητα και η διάθεση για επενδύσεις υπάρχουν και ότι οι επενδύσεις στις υποδομές θα καθορίσουν τη μελλοντική επιτυχία της χώρας στον τομέα του τουρισμού.

Αναφέρθηκε θετικά στην επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια, χαρακτηρίζοντάς την επιτυχημένη και παραδειγματική για το μέλλον, ενώ υπογράμμισε τη δέσμευση της Τράπεζας Πειραιώς να χρηματοδοτήσει υγιείς επενδύσεις στη χώρα.


Ψάλτης: Αναγκαίες οι επενδύσεις στον τουρισμό 

Reimagine Tourism in Greece: «Αισιοδοξία, αλλά και ανάγκη στρατηγικής» για την επόμενη ημέρα-6Ο Μάριος Ψάλτης, CEO της PwC, Ελλάδας τόνισε ότι ο τουρισμός αποτέλεσε βασικό μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση και την πανδημία. Ωστόσο, ανέδειξε τις προκλήσεις που παραμένουν, με κυριότερες τις ελλείψεις στις υποδομές και την ανάγκη αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Ειδικότερα, επεσήμανε τον κίνδυνο του υπερτουρισμού, ο οποίος εμφανίζεται κυρίως σε συγκεκριμένες περιοχές και χρονικές περιόδους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στοχευμένες επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού. Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία του συστήματος Υγείας, καθώς προσφέρει ασφάλεια στους τουρίστες, κάτι που συχνά παραβλέπεται, αλλά είναι καθοριστικό για την εμπειρία τους.

Μία ακόμα πρόκληση που υπογράμμισε είναι η κλιματική αλλαγή, ενώ στο μέτωπο του ανθρώπινου δυναμικού τόνισε τις ελλείψεις που υπάρχουν στον τομέα του τουρισμού.

Ο κ. Ψάλτης πρότεινε την πιθανότητα δημιουργίας μιας Ακαδημίας Τουρισμού για την ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, ενώ επισήμανε την ανάγκη για αυξημένες αποδοχές, προκειμένου να γίνουν τα τουριστικά επαγγέλματα πιο ελκυστικά στους νέους. Τέλος, τόνισε ότι είναι απαραίτητη η χάραξη εθνικών πολιτικών και στρατηγικής για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα.


comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT