Reimagine Tourism in Greece: Πώς επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό οι Ευρωπαίοι;

Reimagine Tourism in Greece: Πώς επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό οι Ευρωπαίοι;

Απαντήσεις στο ερώτημα έδωσε η Sales Director της Mabrian Travel Intelligence, Catalina Taltavull Carretero, η οποία αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον δείκτη ικανοποίησης επισκεπτών, που είναι αρκετά υψηλός για την Ελλάδα

2' 49" χρόνος ανάγνωσης

Πώς επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό οι Ευρωπαίοι; Πολύτιμες απαντήσεις στο καίριο αυτό ερώτημα έδωσε η Catalina Taltavull Carretero, Sales Director της Mabrian Travel Intelligence, κατά την τοποθέτησή της στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Reimagine Tourism in Greece» της Καθημερινής.

Η κ. Carretero εξήγησε τη διαδικασία που ακολουθεί η Mabrian Travel Intelligence, μελετώντας τον πλήρη ταξιδιωτικό κύκλο κάθε επισκέπτη, παρακολουθώντας τα βήματα της δημιουργίας ενός τουριστικού ταξιδιού, από το αρχικό σημείο (dreaming), στον σχεδιασμό, στην επιλογή των υπηρεσιών, μέχρι τη συνολική τελική αξιολόγηση, ώστε να αναπτυχθούν δείκτες που θα οδηγήσουν σε κάποια συμπεράσματα. Ενας από αυτούς είναι ο δείκτης ικανοποίησης των επισκεπτών, που είναι αρκετά υψηλός για την Ελλάδα, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες (άνω του 74%), αλλά σαφώς αφήνει περιθώρια βελτίωσης.

Στο ερώτημα για ποιον λόγο να έρθει κάποιος στην Ελλάδα, η κ. Carretero ανέφερε ότι το κίνητρο από το 2019 μέχρι σήμερα παρουσιάζει διαφορές. Τότε, το 25% επισκεπτόταν τη χώρα για το lifestyle, ενώ στη διάρκεια του χρόνου βλέπουμε ότι ο επισκέπτης πλέον αναζητά ψυχαγωγία και τη συνολική εμπειρία της ενσωμάτωσης στον προορισμό, επιζητώντας την επαφή με τους ντόπιους, μια εξέλιξη που ενίσχυσε και η πανδημία. Σήμερα, το 2024, υπάρχει ακόμη αυτή η τάση, αλλά παρατηρούμε ότι οι ανταγωνιστικές μεσογειακές χώρες προσπαθούν να έχουν τα ίδια κίνητρα με την Ελλάδα για να προσελκύσουν τους επισκέπτες, όπως αυτό του πολιτισμού και της ομορφιάς του τοπίου. Σχολίασε δε ότι ο βιώσιμος τρόπος είναι να υπάρχει ισορροπία στο κίνητρο που τους δίνουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε σωστή χωρική κατανομή των επισκεπτών στη χώρα.

Reimagine Tourism in Greece: Πώς επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό οι Ευρωπαίοι;-1
Φωτ. Καθημερινή

Ενα άλλο δεδομένο που παρουσιάστηκε είναι η συνδεσιμότητα της χώρας σε σχέση με άλλους προορισμούς της Μεσογείου όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Κροατία. Με βάση τα νούμερα που παρουσιάστηκαν, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι ίδιος με την Ισπανία και την Ιταλία, ενώ η Κροατία παρουσιάζει χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στη συνδεσιμότητα. Η Ελλάδα έχει πολύ καλή συνδεσιμότητα και αυτό οφείλεται στη δραστηριότητα του εθνικού μας αερομεταφορέα, αλλά και στο γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών που υποδεχόμαστε είναι από χώρες της Ευρώπης, ενώ και οι άλλες χώρες της Μεσογείου παρουσιάζουν παρόμοια στοιχεία.

Σχετικά με την αγορά των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, έχουμε ένα 7% σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων, ένα 26% σε τεσσάρων αστέρων και ένα 67% σε τριών αστέρων, ενώ, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές μας, το ποσοστό κυρίως των πεντάστερων ξενοδοχείων είναι αρκετά καλό. Στην ανάλυση του κόστους των ξενοδοχείων σε σχέση με την ικανοποίηση, τα ξενοδοχεία τριών αστέρων έχουν πολύ καλό δείκτη ικανοποίησης, που τους επιτρέπει και μία αύξηση τιμών, ενώ το ιδανικό σενάριο θα ήταν τα τετράστερα και πεντάστερα να αναπτύξουν τον δείκτη ικανοποίησης ώστε να υπάρχουν περιθώρια ανόδου των τιμών.

Σε ό,τι αφορά την ανάλυση της φέρουσας ικανότητας των περιοχών της Ελλάδας, σχολίασε ότι πρέπει να ξεχωρίζουμε τη φέρουσα ικανότητα των επισκεπτών σε έναν προορισμό από τη φέρουσα ικανότητα σε σχέση με τις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία, κάτι στο οποίο η κρουαζιέρα παίζει σημαντικό ρόλο.

Για την εποχικότητα, είπε ότι η Ελλάδα παρουσιάζει έντονο ποσοστό της τάξεως του 73% σε σχέση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς, αλλά και η Κροατία παρουσιάζει ένα ποσοστό 80%. Ωστόσο, φέτος την άνοιξη είχαμε αύξηση των αφίξεων, γεγονός που θα επηρεάσει την καμπύλη και το ποσοστό εποχικότητας της χώρας μας. Ως λύση στη μείωση της εποχικότητας προτείνει την προσέλκυση νέων αγορών, όπως της Μέσης Ανατολής, αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειών, που έχουν ένα διαφορετικό μοντέλο διακοπών, αλλά και, φυσικά, τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων για αυτές τις νέες αγορές-στόχους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT