Ζήτημα αθέμιτου κινεζικού ανταγωνισμού θέτουν ευρωπαϊκές αεροπορικές

Ζήτημα αθέμιτου κινεζικού ανταγωνισμού θέτουν ευρωπαϊκές αεροπορικές

Αυξημένες οι πτήσεις από αερομεταφορείς της Κίνας προς την Ευρώπη με φθηνότερο εισιτήριο

2' 45" χρόνος ανάγνωσης

Ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού εγείρουν οι αερομεταφορείς της Ε.Ε. ως προς τις αυξημένες πτήσεις από κινεζικές εταιρείες προς την Ευρώπη με φθηνότερο εισιτήριο, καθώς αυτές έχουν το ατού ότι μπορούν να πετάξουν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, εξοικονομώντας πολύτιμες ώρες από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η Air-France KLM πιέζει τη γαλλική κυβέρνηση να περιορίσει τον αριθμό των πτήσεων που μπορούν να πραγματοποιούν οι αερομεταφορείς της Κίνας προς την Ευρώπη, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, σε μια προσπάθεια να προστατευθούν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Μεταξύ άλλων, τα αιτήματα του ομίλου αεροπορικών εταιρειών με έδρα το Παρίσι περιλαμβάνουν την πρόταση αναστολής των σημερινών δικαιωμάτων εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ της Γαλλίας και της μεγαλύτερης οικονομίας της Ασίας.

Εν τω μεταξύ, η Deutsche Lufthansa φέρεται να πιέζει την κυβέρνηση της Γερμανίας να αναλάβει πρωτοβουλία στην έρευνα κατά του Πεκίνου για ζητήματα στρεβλού ανταγωνισμού.

Η Lufthansa έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα περιορίσει τις υπηρεσίες της στην Κίνα, σχεδιάζοντας να καταργήσει την απευθείας καθημερινή πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο στο τέλος του μήνα, επειδή, εν μέσω ελλείψεων σε αεροσκάφη, πρέπει να χρησιμοποιεί αεροσκάφη που καταναλώνουν πολλά καύσιμα και είναι παλαιότερα, γεγονός που καθιστά το δρομολόγιο ασύμφορο.

Οι ανωτέρω μεθοδεύσεις αποκαλύπτουν τη διαφωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων σχετικά με την αντιμετώπιση του ζητήματος. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το αν θα πρέπει να εμπλακούν οι εθνικές κυβερνήσεις ή απλώς να τεθεί το ζήτημα στις Βρυξέλλες.

Γενικότερα, η σχέση της Ευρώπης με την Κίνα διανύει μια τεταμένη περίοδο με αιχμή τις εμπορικές εντάσεις, καθώς η Ε.Ε. έχει βάλει στο στόχαστρο τις άδικες –όπως υποστηρίζει– επιδοτήσεις και άλλες μορφές στήριξης που παρέχει το Πεκίνο στις εταιρείες του. Η Ε.Ε. επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα απειλεί να προβεί σε αντίποινα κατά των εισαγωγών μπράντι και οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

H διευθύνουσα σύμβουλος της KLM, Μάριαν Ρίντελ, μίλησε νωρίτερα αυτόν τον μήνα, προτρέποντας την Ευρωπαϊκή Ενωση να αναλάβει δράση κατά του «αθέμιτου» κινεζικού ανταγωνισμού.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης δεν έχουν πετάξει πάνω από τη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου του 2022. Ο εναέριος χώρος της Ουκρανίας έχει επίσης κλείσει από τότε. Το γεγονός αυτό αποτελεί σαφές πλεονέκτημα για τις κινεζικές εταιρείες όσον αφορά το κόστος και τις ώρες των πτήσεων.

Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι χάνει έως και μισό εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις υπό κατάργηση πτήσεις της από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο. Εν τω μεταξύ, οι τρεις μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν εισπράξει 111,1 δισ. γουάν (15,7 δισ. δολάρια) σε επιδοτήσεις ή κρατικές επιχορηγήσεις που αποσκοπούν στην ενθάρρυνσή τους για τη λειτουργία αεροπορικών συνδέσεων, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις των αερομεταφορέων.

Μετά την COVID, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες άργησαν να αποκαταστήσουν τις πτήσεις προς την Κίνα, κυρίως λόγω της ισχνής ζήτησης από την Ευρώπη προς το εξωτερικό. Ωστόσο οι κινεζικοί αερομεταφορείς πρόσθεσαν πολλές πτήσεις, πολύ περισσότερες από τα επίπεδα του 2019, και προσφέρουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς αεροπορικούς ναύλους.

Μέχρι το τέλος του έτους, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα κατέχουν το 75% του μεριδίου χωρητικότητας θέσεων σε όλες τις πτήσεις από και προς τη Γερμανία και τη Γαλλία προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αερομεταφορών Cirium. Και θα έχουν το 100% της αγοράς στα ταξίδια προς την Ιταλία και μερίδιο 95% της χωρητικότητας των πτήσεων προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT