Στο «κόκκινο» η διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας

Στο «κόκκινο» η διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας

Από τις 706 οργανικές θέσεις καλύπτονται μόλις οι 600, ενώ οι πλήρως εκπαιδευμένοι ελεγκτές δεν ξεπερνούν τους 500

1' 58" χρόνος ανάγνωσης

Η υποστελέχωση της Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας και ο περιορισμένος βαθμός ανανέωσης του υφιστάμενου προσωπικού αποτελούν τις βασικές αιτίες για τις καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της χώρας. Οσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Παναγιώτης Ψαρός, πρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ), σχετικά με τις προς συζήτηση και ψήφιση νομοθετικές ρυθμίσεις για την επιτάχυνση των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ, είναι αποκαλυπτικά. Σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 85 του 2018, ο κλάδος αριθμεί 706 οργανικές θέσεις, από τις οποίες σήμερα καλύπτονται μόλις οι 600, ενώ οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που είναι πλήρως εκπαιδευμένοι δεν ξεπερνούν τους 500. Από αυτούς, δεκάδες εκτιμάται ότι θα αποχωρήσουν τα επόμενα χρόνια.

Ο κ. Ψαρός σημείωσε ότι η Διεύθυνση Κέντρων Ελέγχου Αθηνών και Μακεδονίας, που είναι και η μεγαλύτερη, είναι υποστελεχωμένη κατά 40%. «Ο πύργος στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” και η προσέγγιση Αθηνών (σ.σ. η Τερματική Περιοχή Αθηνών, που καλύπτει από τη Σύρο μέχρι την Κόρινθο και από τη λίμνη του Μαραθώνα μέχρι τη Σέριφο), που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, λόγω έλλειψης προσωπικού, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν χωρίς καθυστερήσεις τη ζήτηση της εναέριας κυκλοφορίας», τόνισε. Οπως συμπλήρωσε, σε αεροδρόμια σε νησιά με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Σάμος και η Σκιάθος, το προσωπικό δεν υπερβαίνει τα τρία άτομα.

Προκειμένου, όπως πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΕΚΕ, να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων, εισάγονται περιορισμοί στον αριθμό αεροσκαφών που μπορεί να εξυπηρετηθούν ανά ώρα, γεγονός που οδηγεί σε καθυστερήσεις.

«Οι καθυστερήσεις αυτές επιβαρύνουν τόσο τον προγραμματισμό των αεροπορικών εταιρειών όσο και των επιβατών. Και επιφέρουν κόστος, αφού βάσει πρόσφατης μελέτης το κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει στην αεροπορική εταιρεία κατά μέσον όρο 119 ευρώ, επιβαρύνοντας το συνολικό κόστος της πτήσης», σημείωσε.

Για να εκπαιδευτεί αποτελεσματικά ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας απαιτούνται έως και πέντε χρόνια, με τα κενά να εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν λόγω των προγραμματισμένων αποχωρήσεων από την υπηρεσία. Για να λυθεί το πρόβλημα χρειάζεται, όπως ανέφερε, να πραγματοποιηθούν άμεσα προσλήψεις μέσω γραπτού διαγωνισμού και να δημιουργηθεί μηχανισμός πρόβλεψης αποχωρήσεων.

Οι προς ψήφιση νομοθετικές διατάξεις, όπως σχολίασε, συμβάλλουν στην επίλυση του προβλήματος. Ωστόσο, η διατύπωση για τη διενέργεια διαγωνισμού μόνο για ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα πρέπει να καταστεί σαφέστερη. Κι αυτό προκειμένου να μην εξαρτάται η στελέχωση της Υπηρεσίας Εναέριας Κυκλοφορίας από το πότε θα προκηρυχθεί γενικός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Αλλά και για να αποφευχθούν φαινόμενα όπως αυτό της πρόσληψης, πέρυσι, επιτυχόντων του γενικού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που είχε διενεργηθεί το 2015.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT