Με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,3% και της αξίας πωλήσεων κατά 3,2% έκλεισε το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI). Το ενδιαφέρον είναι ότι καταγράφηκε για τρίτο συνεχή μήνα μείωση των τιμών ανά μονάδα (-0,5% τον Ιούνιο, -0,6% τον Ιούλιο και -0,7% τον Αύγουστο), πορεία πάντως που πιθανότατα ανακόπηκε τον Σεπτέμβριο.
Η αποκλιμάκωση των τιμών –βεβαίως όχι αυτή που θα περίμενε ο καταναλωτής, ειδικά μάλιστα καθώς οι τιμές δεν έχουν επανέλθει στα προ του 2022 επίπεδα– αποτυπώνεται και στα στοιχεία για την εξέλιξη των τιμών ανά μονάδα στις 11 βασικές κατηγορίες ειδών σούπερ μάρκετ. Ετσι, παρατηρείται μείωση τιμών 6,4% (στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα) στα είδη ατομικής υγιεινής, 3,2% στα γαλακτοκομικά, 2,6% στα απορρυπαντικά – καθαριστικά σπιτιού, 2,3% στα άλλα είδη νοικοκυριού και 0,7% στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς. Οριακή μείωση, 0,2%, παρατηρείται και στις τιμές των συσκευασμένων τροφίμων, καθώς και 0,9% στις τιμές των αλκοολούχων ποτών. Μείωση τιμών καταγράφηκε αυτή την εβδομάδα και στο «Καλάθι της Κ» με εξαίρεση την τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης και μένει να δούμε εάν η τάση αυτή θα έχει διάρκεια, έτσι ώστε ο πληθωρισμός του Οκτωβρίου να εμφανίσει μια μεγαλύτερη αποκλιμάκωση.
Αύξηση τιμών από την άλλη παρατηρείται στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου στις τιμές των υλικών μαγειρικής (κατά 3,7%), των σνακ (3,1%), των μη αλκοολούχων ποτών (1,6%) και των κατεψυγμένων τροφίμων (0,8%).
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε το οκτάμηνο στο 26,7% από 26,8% στο επτάμηνο.