Εξι στους 10 ανέργους κρίνουν θετικά τις δράσεις της ΔΥΠΑ

Εξι στους 10 ανέργους κρίνουν θετικά τις δράσεις της ΔΥΠΑ

Ιδιαίτερα αποτελεσματικές αποδεικνύονται οι δράσεις της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, κυρίως στο σκέλος των ενεργών πολιτικών, με σχεδόν 6 στους 10 ωφελουμένους από κάποιο πρόγραμμα απασχόλησης ή κατάρτισης να παραμένουν στην αγορά εργασίας και να έχουν ενισχύσει το εισόδημά τους, τουλάχιστον 2 χρόνια μετά την έναρξη του προγράμματος στο οποίο συμμετείχαν

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Ιδιαίτερα αποτελεσματικές αποδεικνύονται οι δράσεις της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, κυρίως στο σκέλος των ενεργών πολιτικών, με σχεδόν 6 στους 10 ωφελουμένους από κάποιο πρόγραμμα απασχόλησης ή κατάρτισης να παραμένουν στην αγορά εργασίας και να έχουν ενισχύσει το εισόδημά τους, τουλάχιστον 2 χρόνια μετά την έναρξη του προγράμματος στο οποίο συμμετείχαν. Γεγονός που αναγνωρίζεται και από τους ίδιους τους ανέργους, οι οποίοι αξιολογούν πλέον θετικά σε ποσοστό άνω του 60% τα προγράμματα και τις δράσεις που υλοποιεί το τελευταίο διάστημα η ΔΥΠΑ.

Το γεγονός ότι «κάτι αλλάζει» στη ΔΥΠΑ καταγράφεται τόσο στην έκθεση του ΟΟΣΑ που αξιολόγησε θετικά μια σειρά από προγράμματα της ελληνικής υπηρεσίας απασχόλησης όσο και στα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη μέσα στο καλοκαίρι από την εταιρεία Pulse, για λογαριασμό της υπηρεσίας. Στόχος της έρευνας ήταν η αξιολόγηση των μέχρι σήμερα πολιτικών και διοικητικών επιλογών εκσυγχρονισμού ενός οργανισμού, που μαζί με τον ΕΦΚΑ και τον ΟΠΕΚΑ συγκεντρώνουν τις πλέον ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού. Οπως συγκεντρώνει –διαχρονικά– και τα παράπονα των ανθρώπων που απευθύνονται σε αυτόν, όχι τόσο για το επίπεδο της εξυπηρέτησης όσο κυρίως για την αποτελεσματικότητα των ενεργών πολιτικών που υλοποιεί, καθώς στο παρελθόν έχουν υπάρξει προβλήματα από την κακοδιαχείριση κοινοτικών πόρων έως την αδυναμία απορρόφησης κονδυλίων, σε προγράμματα που αποδείχθηκαν αναποτελεσματικά ως προς τον βασικό στόχο, τη μείωση της ανεργίας.

Ετσι, για παράδειγμα, περισσότεροι από 6 στους 10 ερωτώμενους που απάντησαν ότι γνωρίζουν καλά τις παροχές – υπηρεσίες της ΔΥΠΑ, τις αξιολόγησαν από αρκετά έως πολύ σημαντικές. Το αντίστοιχο ποσοστό όσων απλώς «κάτι έχουν ακούσει ή διαβάσει» ήταν 47%.

Τι δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας για τα προγράμματα και τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές της υπηρεσίας απασχόλησης.

Σημαντική είναι και η ανταπόκριση των πολιτών στις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τις ψηφιακές εφαρμογές της ΔΥΠΑ. Οσοι γνωρίζουν πολύ καλά τις παροχές και υπηρεσίες αυτές, σε ποσοστό 72% τις θεωρούν αρκετά έως πολύ σημαντικές, με ένα 14% να τις χαρακτηρίζει μέτρια σημαντικές.

Σχεδόν 7 στους 10 (66%) όσων δήλωσαν άνεργοι αυτή την περίοδο, είτε έχουν ακούσει είτε γνωρίζουν πολύ καλά τις Ημέρες Καριέρας, μια πρωτοβουλία της ΔΥΠΑ που φέρνει κοντά όσους ψάχνουν εργαζομένους κι αυτούς που αναζητούν δουλειά.

Κι όπως επισημαίνει ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης, με δηλώσεις του στην «Κ», στόχος της ΔΥΠΑ είναι να εξελιχθεί σε μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή υπηρεσία απασχόλησης που βρίσκει δουλειά στους ανέργους και εργαζομένους για τις επιχειρήσεις. «Δίνοντας έμφαση στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, προσφέροντας νέες, κυρίως ψηφιακές, υπηρεσίες και επενδύοντας στην εξωστρέφεια, έχουμε καταφέρει να αντιστρέψουμε σε μεγάλο βαθμό την εικόνα ενός επιδοματικού και γραφειοκρατικού οργανισμού», σημειώνει ο κ. Πρωτοψάλτης, για να αποκαλύψει πως στο επόμενο διάστημα η ΔΥΠΑ θα προχωρήσει σε νέες, ακόμη πιο στοχευμένες, δράσεις απασχόλησης και κατάρτισης, αλλά και νέες πρωτοβουλίες, όπως οι Ημέρες Καριέρας στο εξωτερικό για την προσέλκυση ανθρώπινου δυναμικού και τον επαναπατρισμό Ελλήνων. Σ’ αυτό το πλαίσιο δεν προξενεί εντύπωση, σύμφωνα με τον διοικητή της ΔΥΠΑ, πως σχεδόν 8 στους 10 συμμετέχοντες στην έρευνα της Pulse –που διεξήχθη σε δείγμα 1.417 πολιτών το διάστημα 15-22 Ιουλίου και παρουσιάζει η «Κ»– απάντησαν στην ερώτηση «πώς θα αξιολογούσατε συνολικά τη ΔΥΠΑ», σίγουρα ή μάλλον θετικά. Πρόκειται για πολίτες που είχαν επαφή – επικοινωνία με την υπηρεσία το τελευταίο 6μηνο. Αλλά και όσοι είχαν επαφή τους τελευταίους 12 μήνες, σε ποσοστό 66% απάντησαν σίγουρα ή μάλλον θετικά, έναντι 65% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό όσων είχαν επαφή παλαιότερα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT