Σούπερ μάρκετ: Σε ισχύ η μείωση τιμών σε 600 βασικά αγαθά

Σούπερ μάρκετ: Σε ισχύ η μείωση τιμών σε 600 βασικά αγαθά

Το νέο μέτρο για την καταπολέμηση της ακρίβειας έχει προαιρετικό χαρακτήρα για τις αλυσίδες

2' 3" χρόνος ανάγνωσης

Σε εφαρμογή τέθηκε από χθες ένα ακόμη μέτρο –προαιρετικού χαρακτήρα– για τη μείωση των τιμών στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά καταναλωτικά είδη, σε μια προσπάθεια περαιτέρω αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού, ο οποίος, όπως έδειξαν και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου, αποδεικνύεται ιδιαιτέρως επίμονος. Εάν μάλιστα η προσπάθεια αυτή αποδειχθεί αποτελεσματική και υπό την προϋπόθεση, πάντα, ότι δεν θα προκύψουν έκτακτα γεγονότα, όπως κλιμάκωση των εχθροπραξιών στη Μέση Ανατολή και νέα ενεργειακή κρίση, τότε θεωρείται πολύ πιο πιθανό από κάθε άλλη φορά να αρθούν τα μέτρα για την ακρίβεια, τα οποία έχουν επικριθεί από την αγορά, όπως το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους και το «καλάθι του νοικοκυριού». Αμφότερα έχουν λάβει παράταση και ισχύουν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Η νέα πρωτοβουλία για τον περιορισμό της ακρίβειας προβλέπει τη μείωση των τιμών σε 600 και πλέον κωδικούς βασικών προϊόντων σούπερ μάρκετ. Η πρώτη φάση, η οποία θα τεθεί πλήρως σε εφαρμογή μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, προβλέπει τη μείωση των τιμών σε 127 κωδικούς από 16 μεγάλες προμηθευτικές εταιρείες. Οι μειώσεις κυμαίνονται από 6% έως 15%. Τις επόμενες εβδομάδες θα ενταχθούν σε αυτή την πρωτοβουλία και άλλοι κωδικοί ώστε συνολικά να ξεπεράσουν τους 600. Αν και οι προμηθευτές έχουν δεσμευθεί ότι οι μειώσεις τιμών θα διαρκούν τουλάχιστον για 2 μήνες, εκτιμάται ότι τελικά η διάρκειά τους θα είναι μεγαλύτερη, 3-4 μήνες, όπως επισήμανε μιλώντας στην «Καθημερινή» ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) Απόστολος Πεταλάς.

Η προβολή των κωδικών που θα διατίθενται σε μειωμένες τιμές καθώς και η ενημέρωση του κοινού θα γίνονται με βάση τον τρόπο που επιθυμεί κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε συνεννόηση με τους συνεργαζόμενους προμηθευτές. Δεν θα υπάρχει, με άλλα λόγια, κάποια κοινή σήμανση, όπως είχε γίνει με το μέτρο «μόνιμη μείωση τιμής» που είχε ληφθεί από τον προκάτοχο του κ. Θεοδωρικάκου στο υπουργείο Ανάπτυξης, τον κ. Κ. Σκρέκα. Σημειώνεται ότι οι μειωμένες τιμές θα ισχύουν και στα ηλεκτρονικά καταστήματα των αλυσίδων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο σε 2,9%, ενώ ο λεγόμενος πληθωρισμός των τροφίμων ήταν 3,2%.

Με βάση τα στοιχεία της Eurostat, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα σε 3,1%, ενώ ο πληθωρισμός των τροφίμων (3,2%) ήταν ο τέταρτος μεγαλύτερος στην Ευρωζώνη. Ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), 0,91%, σε ανοδική τροχιά μετά ένα τετράμηνο αρνητικού πληθωρισμού.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT