Η γκρίζα αγορά της Κίνας απειλεί τους οίκους πολυτελείας

Η γκρίζα αγορά της Κίνας απειλεί τους οίκους πολυτελείας

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Εκρηκτική ανάπτυξη σημειώνουν η γκρίζα αγορά της Κίνας και η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, καθώς οι Κινέζοι –που στηρίζουν τεράστιο μέρος της κατανάλωσης σε γνωστούς οίκους– στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερες εναλλακτικές εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομίας.

Ενδεικτικά, ο γαλλικός οίκος πολυτελείας LVMH ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα απροσδόκητα μεγάλη πτώση –της τάξης του 3%– στα τριμηνιαία έσοδά του, γεγονός που απέδωσε στην υποχώρηση της ζήτησης σε Κίνα και Ιαπωνία. Ο ιταλικός οίκος Salvatore Ferragamo ανακοίνωσε επίσης πτώση στα τριμηνιαία έσοδά του λόγω Κίνας.

«Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ότι όσο υπάρχει χάσμα τιμών στην Κίνα (σε σύγκριση με άλλες χώρες), υπάρχει η ευκαιρία για τους καταναλωτές που επηρεάζονται από τις ανατιμήσεις να οδηγηθούν στην γκρίζα αγορά», δήλωσε ο Max Piero, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας για τον κλάδο πολυτελείας Re-Hub.

Η αγορά αυτή, που αποτιμάται σε 57 δισ. δολάρια ετησίως, αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια από την άνοδο πλατφορμών όπως η DeWu, όπου πωλούνται προϊόντα πολυτελείας, συνήθως από το εξωτερικό, με εκπτώσεις από 20% έως πάνω από 50% σε σύγκριση με τις τιμές στη βιτρίνα στην Κίνα.

Η Re-Hub εκτιμά ότι οι πωλήσεις 48 εμπορικών σημάτων στο DeWu αυξήθηκαν κατά 19% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο και διαμορφώνονται τουλάχιστον στα 984,4 εκατ. δολάρια.

Την ίδια στιγμή, οι λιανικές πωλήσεις στη χώρα αυξήθηκαν με υποτονικό ρυθμό, κατά 3,2%, τον Σεπτέμβριο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τους παγκόσμιους κολοσσούς πολυτελείας, καθώς η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 25% των παγκόσμιων εσόδων του κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση, το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις εναλλακτικές αγορές εντείνει τις ανησυχίες των παγκόσμιων οίκων πολυτελείας, οι οποίοι προσπαθούν να τονώσουν τις πωλήσεις τους στην Κίνα.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου, στελέχη της LVMH δήλωσαν ότι δεν σκοπεύουν να προωθήσουν νέες σειρές πιο προσιτών προϊόντων, καθώς και ότι δεν προτίθενται να εμπλακούν στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αλλά ακόμη και η αγορά μεταχειρισμένων «υποφέρει» από υπερπροσφορά. «Ο αριθμός των πωλητών αυξάνεται πολύ γρήγορα και η πλειονότητά τους πουλάει είδη πολυτελείας για πρώτη φορά. Αλλά για την πλευρά του αγοραστή, είναι αρκετά σταθερή», δήλωσε ο Zhu Tainiqi, ιδρυτής της πλατφόρμας μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας ZZER.

Αυτό προκάλεσε πτώση της μέσης τιμής αγοράς σε σχέση με πέρυσι και η μέση αξία των παραγγελιών μειώθηκε επίσης κατά 10%, δήλωσε ο Zhu, προσθέτοντας όμως ότι μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Coach εξακολουθούν να πωλούνται γρήγορα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT