«Μαγνήτης» επενδύσεων τα logistics

Κατά το φετινό δεκάμηνο υλοποιούνται νέες αποθήκες 200.000 τ.μ., κυρίως στη Δυτική Αττική

2' 25" χρόνος ανάγνωσης

Παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα των υποδομών, όπως του σιδηροδρομικού δικτύου, οι τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας και των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων καταφέρνουν να προσελκύουν επενδύσεις λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας. Σύμφωνα με την επιτροπή μελών logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι συνεχιζόμενες επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες αντιμετώπισης των προκλήσεων, θα διατηρήσουν την αναπτυξιακή πορεία του κλάδου και τα επόμενα χρόνια.

«Ο κλάδος των logistics εξακολουθεί να διαχειρίζεται με υπομονή και νηφαλιότητα τις σοβαρότατες συνέπειες της διπλής γεωπολιτικής κρίσης σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή. Δείχνει να σχεδιάζει τα επόμενα βήματα συνυπολογίζοντας τα υψηλά επιτόκια δανεισμού, τις ευμετάβλητες τιμές ενέργειας και το κλίμα που δημιουργεί η επαπειλούμενη παγκόσμια ύφεση. Και εκμεταλλεύεται, στο μεταξύ, τη σταθερή αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας και τα οφέλη από την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, μετά τις συνεχείς αναβαθμίσεις από τους ξένους οίκους αξιολόγησης», σημειώνει ο πρόεδρος της επιτροπής μελών logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Γεώργιος Στάμνος.

Η εν λόγω επιτροπή υπολογίζει ότι από τις αρχές της χρονιάς μέχρι σήμερα ισχυροί πολυεθνικοί οργανισμοί, αλλά και μεγάλες πολυεθνικές εμπορικές επιχειρήσεις, ανακοίνωσαν την ανάπτυξη νέων αποθηκών, κυρίως στη Δυτική Αττική, δυναμικότητας άνω των 200.000 στεγασμένων τετραγωνικών μέτρων. Στην τελική ευθεία βρίσκεται και η έναρξη υλοποίησης οργανωμένων υποδοχέων, όπως το Θριάσιο με 250.000 τ.μ. στεγασμένων αποθηκών. Επίσης, στη φάση του διαγωνισμού για την ανάδειξη επενδυτή βρίσκονται το επιχειρηματικό πάρκο Φυλής, που θα φιλοξενήσει τα πρακτορεία εσωτερικών μεταφορών και στη Θεσσαλονίκη το επιχειρηματικό πάρκο Γκόνου. Η αξία των εν λόγω επενδύσεων τοποθετείται άνω του 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την επιτροπή.

Ανά τομείς, οι οδικές μεταφορές από τις αρχές του έτους δοκιμάζονται από τη μείωση των εξαγωγών βιομηχανικών –και όχι μόνο– προϊόντων προς την Ευρώπη. Ανοδικά δείχνουν να κινούνται μόνο τα τρόφιμα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεχή έλλειψη οδηγών και τις συνεχόμενες αυξήσεις των διοδίων, όπως και των ναύλων στην Αδριατική, αλλά και το υψηλό κόστος συντήρησης των οχημάτων έχουν εκτινάξει τις τιμές των κομίστρων σε πολύ υψηλά επίπεδα, σύμφωνα με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Στη ναυτιλία, κατά το φετινό οκτάμηνο παρατηρήθηκε μείωση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά κατά 10,7% σε ετήσια βάση. Στη συνέχεια η εικόνα βελτιώθηκε – τον Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 387.000 έναντι 396.000 TEUs το αντίστοιχο διάστημα του 2023, οπότε είχε καταγραφεί πτώση της τάξης του 2,3%.

Τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή έχουν περιορίσει σημαντικά τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω Σουέζ, με έναν σημαντικό αριθμό πλοίων να επιχειρεί τον διάπλου της Αφρικής προκειμένου να προσεγγίσει τα λιμάνια της Ισπανίας, της Ελλάδας και της βόρειας Ευρώπης.

Σε επίπεδο ναύλων υπήρξε μια συνεχιζόμενη αποκλιμάκωση από την Απω Ανατολή προς την Ευρώπη, όπως και προς τα λιμάνια των ΗΠΑ και της Λατινικής Αμερικής. Σχετικά με τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές καταγράφεται σημαντική αύξηση στις εισαγωγές, κυρίως λόγω της εκρηκτικής αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου (ιδιαίτερα από Κίνα προς ΗΠΑ και Ευρώπη), αλλά και λόγω του αποκλεισμού του Σουέζ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT