Η χαμηλή ζήτηση στην Κίνα βυθίζει τα κέρδη της Mercedes

Η χαμηλή ζήτηση στην Κίνα βυθίζει τα κέρδη της Mercedes

Περικοπές κόστους σχεδιάζει τώρα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

2' 44" χρόνος ανάγνωσης

Δύσκολες αποφάσεις για περικοπές κόστους καλείται να λάβει η Mercedes-Benz, ακόμη μία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία-σύμβολο που αντιμετωπίζει κρίση λόγω της μειωμένης ζήτησης και του έντονου ανταγωνισμού από την Κίνα.

Ο βασικός δείκτης κερδοφορίας της εταιρείας μειώθηκε στο 4,7% το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τον ελάχιστο στόχο του 8% και καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδο από το τέλος του 2021, όταν η εταιρεία διασπάστηκε σε δύο οντότητες, με ξεχωριστό τμήμα κατασκευής λεωφορείων και φορτηγών.

Η κατακόρυφη πτώση αποδίδεται στις μειωμένες πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας, πλήττοντας τη βασική στρατηγική της να δίνει έμφαση στα οχήματα πολυτελείας με στόχο την επίτευξη υψηλότερων κερδών. «Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δεν ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες μας. Εχουμε σαφή άποψη σχετικά με την εξέλιξη της αγοράς στο μέλλον και θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους σε ολόκληρη την επιχείρηση», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Χάραλντ Βίλελμ, προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα εντείνει τις περικοπές κόστους, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

Ο βασικός δείκτης κερδοφορίας της εταιρείας κατέγραψε το χαμηλότερο επίπεδο από το τέλος του 2021.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει αρκετά εργοστάσια στη Γερμανία, όπου το κόστος εργασίας και ενέργειας είναι σχετικά υψηλό. Επενδύει επίσης σε μεγάλο βαθμό στην έρευνα και στην ανάπτυξη για την αλλαγή ηλεκτροκίνησης, ενώ παράγει τόσο ηλεκτρικά όσο και μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης στο εκτεταμένο δίκτυο εργοστασίων της.

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Mercedes ήρθαν σε έντονη αντίθεση με τις επιδόσεις της Tesla, η οποία είδε τις μετοχές της να καταγράφουν την υψηλότερη αύξηση εδώ και 11 χρόνια. Ο Αμερικανός κατασκευαστής προέβλεψε αυξημένες παραδόσεις το τελευταίο τρίμηνο, ενώ η Mercedes είπε ότι οι πωλήσεις της θα παραμείνουν σε παρόμοια επίπεδα.

Η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας έχει πλήξει σκληρά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά σε παραγγελίες μοντέλων S-Class και Maybach υψηλής ποιότητας. Εν τω μεταξύ, το τεράστιο βιομηχανικό της αποτύπωμα σημαίνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει διαρθρωτικά υψηλότερο κόστος από εταιρείες όπως η Tesla. Η ύφεση στην Κίνα είχε ήδη αναγκάσει την εταιρεία να μειώσει τις προοπτικές πωλήσεων του 2024 και να περιορίσει τα προσαρμοσμένα περιθώρια κέρδους για τη μονάδα αυτοκινήτων της.

Οι Κινέζοι καταναλωτές συνέχισαν να μειώνουν τα είδη πολυτελείας σε μια αποδυναμωμένη οικονομία, η οποία έχει επιβαρύνει ιδιαίτερα τις προσοδοφόρες πωλήσεις μοντέλων S-Class της Mercedes στη χώρα. Το 2024 η εταιρεία βλέπει τις πωλήσεις αυτοκινήτων ελαφρώς χαμηλότερες από το προηγούμενο έτος, καθώς και τις πωλήσεις του τετάρτου τριμήνου σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο. Παρ’ όλα αυτά η Mercedes αρνείται να μειώσει τις τιμές της και προτιμάει να εμμείνει στη στρατηγική «της ποιότητας έναντι της ποσότητας», συμπεριλαμβανομένης της δύσκολης αγοράς της Κίνας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ολα Κελένιους προειδοποίησε ότι οι Κινέζοι καταναλωτές είναι εξαιρετικά προσεκτικοί όταν κάνουν μεγάλες αγορές, καθώς η μακροχρόνια οικονομική αδυναμία και η κρίση ακινήτων έχουν δημιουργήσει σημαντική αβεβαιότητα στους καταναλωτές. Εν τω μεταξύ συνεχίζονται οι συνομιλίες μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου σχετικά με τους επικείμενους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ένας σημαντικός πονοκέφαλος για τα βαρέα οχήματα της Ευρώπης που εξαρτώνται από την Κίνα λόγω των φόβων για πιθανά αντίποινα. Η Mercedes-Benz, η οποία υπολογίζει στην κινεζική Beijing Automotive Group Co Ltd και την Geely Chair Li Shufu ως τους δύο κορυφαίους μετόχους της, έχει χαρακτηρίσει τους δασμούς «λάθος», καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καθυστερήσει την εφαρμογή τους για να επιτρέψει περαιτέρω συνομιλίες για μια συμφωνία.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT