Το ενδεχόμενο επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας του μετρό της Αθήνας, και συγκεκριμένα των γραμμών 2 και 3 για μισή ώρα την Παρασκευή και το Σάββατο, εξετάζουν οι ΣΤΑΣΥ, κατόπιν αιτήματος του υπουργείου Μεταφορών.
Οπως έγραψε η «Κ», εξετάζεται η προσθήκη δύο δεκαπεντάλεπτων δρομολογίων στις δύο πολυσύχναστες γραμμές του μετρό (Ανθούπολη – Ελληνικό – Ανθούπολη και Δουκίσσης Πλακεντίας – Δημοτικό Θέατρο) με αποτέλεσμα ο τελευταίος συρμός από το μετρό στο Σύνταγμα να αναχωρεί στις 02.00 από 01.30 σήμερα.
Πληροφορίες αναφέρουν πως η μικρή αυτή παράταση στο ωράριο λειτουργίας του μετρό δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί άμεσα, ίσως και από τον Νοέμβριο, κίνηση που ουσιαστικά σηματοδοτεί και τη σταδιακή επαναφορά του ωραρίου λειτουργίας τις δύο αυτές ημέρες στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Υπενθυμίζεται πως πριν από την πανδημία, ο τελευταίος συρμός του μετρό κάθε Παρασκευή και Σάββατο αναχωρούσε από το Σύνταγμα στις 02.20, ενώ μετά την αναστολή των μέτρων του κορωνοϊού, τον Μάρτιο του 2022, επανήλθε η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας στις γραμμές 2 και 3 του μετρό έως τη 01.30 από 12.20.
Εδώ και αρκετό διάστημα, όλο και πληθαίνουν τα αιτήματα των φορέων, των δημοτικών αρχών, όπως και των ίδιων επιβατών για την ανάγκη επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας του μετρό, κυρίως τις ημέρες που ο κόσμος βγαίνει για να διασκεδάσει μέχρι και τις πρωινές ώρες. Κατά πληροφορίες, η επέκταση του ωραρίου έως τις 02.00 μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα από τις ΣΤΑΣΥ, ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών χρειάζεται να δώσει την τελική έγκριση.
Η συζήτηση για την περαιτέρω επέκταση του ωραρίου λειτουργίας σκοντάφτει σε ζητήματα όπως οι τεχνικές εργασίες που απαιτούνται για τη συντήρηση του μετρό κατά τις νυχτερινές ώρες, η επάρκεια του προσωπικού και, κυρίως, η μη διαθεσιμότητα συρμών. Το 2023, οι επιβιβάσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) ανήλθαν σε 236,2 εκατ. από 202,7 εκατ. το 2022, ενώ, οι επικυρώσεις εισιτηρίων στο μετρό από τις αρχές του έτους «τρέχουν» με αύξηση κοντά στο 10%.
Πάντως, εξαιτίας και της επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα – Δημοτικό Θέατρο), η συζήτηση για επιπλέον συρμούς –κάτι που εξαγγέλλεται χρόνια– έχει επανέλθει εκ νέου, καθώς αυτοί σταδιακά φτάνουν στα όριά τους. Ενδεικτικά, οι συρμοί του μετρό πρώτης γενιάς σε πέντε χρόνια αναμένεται να συμπληρώσουν 30 έτη λειτουργίας ενώ οι αεροδρομιακοί συρμοί του 2004 έχουν διανύσει ήδη 3 εκατ. χλμ.