Τα ελληνικά νοικοκυριά δεν νιώθουν την ανάπτυξη, υποστηρίζει η Wood

Τα ελληνικά νοικοκυριά δεν νιώθουν την ανάπτυξη, υποστηρίζει η Wood

Οι καταναλωτές δεν είναι ούτε χαρούμενοι ούτε αισιόδοξοι, αναφέρει ο οίκος σε έκθεσή του

1' 53" χρόνος ανάγνωσης

Τα νοικοκυριά δεν αισθάνονται ούτε την ισχυρή ανάπτυξη της Ελλάδας ούτε το success story της ελληνικής οικονομίας, παρατηρεί η Wood σε νέα ανάλυσή της, τονίζοντας πως ο Ελληνας καταναλωτής δεν είναι χαρούμενος, ούτε και αισιόδοξος. Αναλύοντας τα πρόσφατα δεδομένα για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, ο οίκος επισημαίνει ότι «οι καταναλωτές δεν βλέπουν βελτιώσεις στον πληθωρισμό, έχουν χαμηλές προσδοκίες για τις προοπτικές της οικονομίας, των δικών τους οικονομικών, τις δαπάνες και την αποταμίευση».

Οπως σημειώνει η Wood, οι έρευνες του Οκτωβρίου για το οικονομικό κλίμα αποκάλυψαν μια αξιοσημείωτη πτώση σε όλους τους κλάδους, ωστόσο η διάθεση των εταιρειών για προσλήψεις παραμένει πολύ υψηλή, με βάση την ιστορία. O δείκτης της βιομηχανίας μειώθηκε σε 1,9 μονάδες, από 8,2 πριν, ο δείκτης στον τομέα των υπηρεσιών μειώθηκε στις 37,3, από 41,1 τον Σεπτέμβριο. Ο δείκτης του λιανικού εμπορίου υποχώρησε στις 5,5 μονάδες, από 13,8, και ο δείκτης στον τομέα των κατασκευών έφτασε τις -0,6 μονάδες, από +5,2 τον προηγούμενο μήνα.

«Αυτό που μας εκπλήσσει περισσότερο, πάντως, είναι ότι ούτε η ισχύς της αγοράς εργασίας ούτε η συνολική επέκταση της οικονομίας έχουν ολοένα και πιο θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές», τονίζει ο οίκος. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκε στις -50,3 μονάδες τον Οκτώβριο, από -51,3 τον Σεπτέμβριο, και όπως παρατηρεί ο οίκος, αν και αυτά είναι καλά νέα, είχε καταγράψει βουτιά τον Σεπτέμβριο και έτσι, παρά την ανάκαμψη, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από ό,τι ήταν νωρίτερα το έτος και κοντά στα επίπεδα του Νοεμβρίου του 2022.

Η ανάλυση των στοιχείων δείχνει ότι ο επίμονα υψηλός αντιληπτός πληθωρισμός είναι σοβαρό πρόβλημα για την Ελλάδα, πολύ περισσότερο από ό,τι σε άλλες χώρες της Ε.Ε., τονίζει χαρακτηριστικά. Αν και ειδικά στις χώρες της Ευρωζώνης ο υψηλός αντιληπτός πληθωρισμός είναι επίσης σημαντικό πρόβλημα, εντούτοις παρουσιάζει ταχύτερη βελτίωση από ό,τι στην Ελλάδα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές γίνονται πιο απαισιόδοξοι για τις μελλοντικές τους οικονομικές θέσεις και τις προοπτικές της οικονομίας, κάτι που προκαλεί έκπληξη, όπως επισημαίνει η Wood, δεδομένου ότι η οικονομική δραστηριότητα είναι ισχυρότερη από ό,τι σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και η αγορά εργασίας συνεχίζει να γίνεται πιο «σφιχτή». Σύμφωνα με τις προβλέψεις της, η ανάπτυξη στην Ελλάδα φέτος θα διαμορφωθεί στο 2,4%, ενώ το 2025 θα κινηθεί στο 2,3%, ενώ ο πληθωρισμός, από 2,4% φέτος, θα υποχωρήσει στο 2% το 2025.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT