Αύξηση κύκλου εργασιών της τάξης του 6,2% στα 174,9 εκατ. ευρώ κατέγραψε στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αυξάνοντας παράλληλα την καθαρή κερδοφορία του κατά 6,6% στα 70,2 εκατ. Οπως και το πρώτο εξάμηνο, έτσι και το εννεάμηνο είναι το καλύτερο ιστορικά σε οικονομικά μεγέθη της εισηγμένης, με βασικό μοχλό τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, στο οποίο είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά 9% και τα καθαρά κέρδη κατά 9,6%. Ιδιαίτερα ξεχώρισαν οι τομείς κρουαζιέρας, σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και σταθμού αυτοκινήτων, καθώς και η ακτοπλοΐα. Ακόμη, τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και III, που αν και οριακά υποχωρούν σε επίπεδο εννεαμήνου, παρουσίασαν αύξηση κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της αναστολής των δρομολογίων των πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ. «Τα βελτιωμένα αποτελέσματα και τα περιθώρια κερδοφορίας αντικατοπτρίζουν όχι μόνο τη βελτιωμένη απόδοση των εσόδων, αλλά και την αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης κόστους, η οποία διατηρείται σε ένα βέλτιστο επίπεδο, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της ενεργειακής κρίσης, του γενικότερου πληθωριστικού οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς και των αυξήσεων του μισθολογικού κόστους», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΟΛΠ.
Η καθαρή ταμειακή θέση της παραχωρησιούχου του λιμανιού του Πειραιά μειώθηκε κατά 6% στα 100 εκατ., αλλά μειώθηκε και ο συνολικός δανεισμός κατά 4,9% στα 90,9 εκατ. Σημειώνεται πως, αν και στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων καταγράφηκαν μειωμένοι όγκοι διακίνησης, λόγω της συμφόρησης που δημιουργήθηκε από την παρατεταμένη εναπόθεση αυτοκινήτων εξαιτίας της συνεχιζόμενης δυσλειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, ο ΟΛΠ κατέγραψε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης 12,9 εκατ. στο εννεάμηνο, υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των εσόδων φορτοεκφόρτωσης. Η κρουαζιέρα κατέγραψε αύξηση τόσο στον αριθμό των κρουαζιεροπλοίων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport – άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) από 455 σε 488 (+7,3%) όσο και των επιβατών homeport κρουαζιέρας κατά περίπου 32,4% (από 626.759 σε 829.587 επιβάτες). Στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) καταγράφεται αύξηση 3,5% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων, αντιστρέφοντας τις συνολικές επιδόσεις που είχαν καταγραφεί το πρώτο εξάμηνο. Η ανοδική αυτή τάση αποδίδεται στην καλή πορεία των φορτίων που προορίζονται για την εγχώρια αγορά, τα οποία είναι αυξημένα κατά 35,4% όσο και από την αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης στο γ΄ τρίμηνο του έτους (+30%). Αξιοσημείωτες αυξήσεις σε όλους τους δείκτες κατέγραψε ο τομέας της ακτοπλοΐας, ακολουθώντας τη θετική τάση της ελληνικής αγοράς και του ελληνικού τουρισμού.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η επενδυτική δραστηριότητα «συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέσα το εννεάμηνο πραγματοποιήθηκαν συνολικές επενδύσεις ύψους 32,2 εκατ. έναντι 15,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους».