Σε νέα αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεών της –τη δεύτερη από τις αρχές του έτους– προχώρησε χθες η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG, καθώς συνεχίζει να καταγράφει σημαντική άνοδο των πωλήσεων, παρά τις όποιες απώλειες είχε –ειδικά στο γ΄ τρίμηνο του 2024– κυρίως σε μουσουλμανικές χώρες λόγω των μποϊκοτάζ σε εμβληματικές δυτικές μάρκες. Καθοριστικό ρόλο στο συνολικό θετικό αποτέλεσμα διαδραμάτισαν οι υψηλές θερμοκρασίες κατά το γ΄ τρίμηνο, αλλά και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, βελτίωση που σχετίζεται και με την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος, οι πωλήσεις του στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν σε 8,22 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,2% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 13,7% σε οργανική βάση. Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024 σε 2,24 δισ. κιβώτια, καταγράφοντας αύξηση 3,5%.
Ετσι, για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης η διοίκηση του ομίλου αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 11% έως 13% σε σύγκριση με το 2023, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για αύξηση κατά 8% έως 12%. Επίσης, αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση κατά 10% έως 12% έναντι προηγούμενης εκτίμησης για άνοδο από 7% έως 12%. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη αναθεώρηση του λεγόμενου guidance είχε γίνει τον Αύγουστο, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου για το α΄ εξάμηνο του 2024. Η αρχική εκτίμηση ήταν ότι τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις θα αυξηθούν το 2024 σε σύγκριση με το 2023 κατά 6% έως 7% και τα λειτουργικά κέρδη σε οργανική βάση κατά 3% έως 9%.
Ειδικά κατά το γ΄ τρίμηνο του 2024 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,9% σε σύγκριση με το γ΄ τρίμηνο του 2023, με τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 4%. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να σημειώνουν άνοδο 3,9%, τα ενεργειακά ποτά 28% και ο καφές 35,6%. Στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, επωφελούμενοι από την υλοποίηση της καλά σχεδιασμένης στρατηγικής κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero και της Sprite. Ο καφές κατέγραψε ισχυρή διψήφια αύξηση, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν μεσαία μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην καλή απόδοση του νερού και των χυμών.
Συνολικά στις ανεπτυγμένες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,9% (σε δημοσιευμένη βάση) στο εννεάμηνο και ο όγκος πωλήσεων κατά 0,4%. Στις αναπτυσσόμενες αγορές η άνοδος ήταν αντιστοίχως 14% και 2,9%, και στις αναδυόμενες 1,5% η αύξηση των εσόδων και 4,8% η αύξηση του όγκου πωλήσεων.