Ξεκινούν οι έλεγχοι της εφορίας σε ταξί για POS και ειδικό αυτοκόλλητο

Ξεκινούν οι έλεγχοι της εφορίας σε ταξί για POS και ειδικό αυτοκόλλητο

Σε όσα οχήματα δεν έχει επικολληθεί το αυτοκόλλητο που ενημερώνει για τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, το πρόστιμο είναι 1.000 ευρώ

3' 20" χρόνος ανάγνωσης

Στους δρόμους από τη Δευτέρα βγαίνουν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ σταματώντας όσα ταξί δεν έχουν τοποθετήσει το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα, με το οποίο ενημερώνεται το επιβατικό κοινό ότι μπορεί πλέον να πληρώνει με κάρτα το ποσό που αντιστοιχεί στη διαδρομή.

Την περασμένη Τρίτη 29 Οκτωβρίου εξέπνευσε η προθεσμία των τριών εβδομάδων για το αυτοκόλλητο σήμα στα ταξί, στο πίσω δεξί τζάμι των οχημάτων, και όσοι εντοπισθούν να μην το έχουν τοποθετήσει θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Οπως αναφέρουν από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, στην περίπτωση που σε κάποιο ταξί ο οδηγός επικαλεστεί ότι δεν δουλεύει το POS, είτε ότι δεν έχει POS, τότε ο πολίτης μπορεί να μην πληρώσει, να βγει από το όχημα και να φύγει.

Ετσι λοιπόν από τη Δευτέρα οι ελεγκτές θα ελέγχουν εάν έχει τοποθετηθεί το ειδικό αυτοκόλλητο και εάν υπάρχει POS (προβλέπεται επιπλέον πρόστιμο 1.500 ευρώ). Οπως προαναφέρθηκε, το ειδικό σήμα θα πρέπει να είναι κολλημένο στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας του οχήματος, το οποίο αναγράφει στα ελληνικά και στα αγγλικά ότι: Ο οδηγός υποχρεούται να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής και να δέχεται πληρωμή με κάρτα. Ο πελάτης ΔΕΝ υποχρεούται να πληρώσει με μετρητά.

Παράλληλα, η ΑΑΔΕ ξεκινάει ελέγχους σε επαγγελματίες προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα IRIS, αλλά και στην εστίαση, καθώς θα πρέπει να έχουν αλλάξει οι ταμειακές μηχανές. Με βάση τα ανωτέρω ξεκινούν έλεγχοι σε:

1. Επαγγελματίες που δεν έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Για όσους δεν διαθέτουν IRIS προβλέπεται πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ.

2. Επιχειρήσεις εστίασης για να διαπιστωθεί εάν έχουν συμμορφωθεί όλες αντικαθιστώντας τις παλαιού τύπου ταμειακές μηχανές με νέους έξυπνους μηχανισμούς που κλείνουν τα παράθυρα φοροδιαφυγής, καθώς δεν μπορούν να παραποιηθούν.

3. Επιχειρήσεις και επαγγελματίες που εμφάνισαν για τη χρήση του 2023 αρνητικό μεικτό κέρδος ή μεγάλες διακυμάνσεις στο μεικτό κέρδος από έτος σε έτος, συνεχόμενες ζημίες και περίεργες κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών. Γι’ αυτές τις περιπτώσεις επιστρατεύονται οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τον προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης.

POS – ταμειακές

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οι διασυνδέσεις POS με ταμειακές μηχανές και συστήματα ERP (ειδικά λογιστικά προγράμματα που χρησιμοποιούν αρκετές επιχειρήσεις για την έκδοση αποδείξεων) έχουν ξεπεράσει τις 407.000, με το ποσοστό συμμόρφωσης των υπόχρεων επιχειρήσεων πλέον να υπερβαίνει συνολικά το 96%. Από το υπόλοιπο 4% των επιχειρήσεων που δεν έχει διασυνδέσει τα συστήματά του έχουν καταγραφεί 2.000 περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει τεχνικό ζήτημα αναντιστοιχίας των POS με τα λογιστικά συστήματα ERP που διαθέτουν. Για τις περιπτώσεις αυτές έχει δοθεί περιθώριο λίγων εβδομάδων προκειμένου να βρεθεί τεχνική λύση ή να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις σε αντικατάσταση του εξοπλισμού τους. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη λάβει προσωποποιημένη ενημέρωση από την ΑΑΔΕ και οι αρμόδιες υπηρεσίες βρίσκονται σε επικοινωνία μαζί τους.

Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα βρεθούν αντιμέτωπες με ελέγχους και πρόστιμα από την ΑΑΔΕ. Προτεραιότητα κατά τη διενέργεια των ελέγχων δίνεται στις επιχειρήσεις με τους μεγαλύτερους τζίρους. Οι επιχειρήσεις που θα διαπιστωθεί ότι δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων:

• 10.000 ευρώ εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα.

• 20.000 ευρώ εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.

Στο μεταξύ, 154.910 υπενθυμιστικά μηνύματα απέστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στις επιχειρήσεις που από 1ης Δεκεμβρίου υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του διοικητή της ΑΑΔΕ, την παραπάνω υποχρέωση έχουν από 1ης Δεκεμβρίου οι επιχειρήσεις που:

• Τα ακαθάριστα έσοδά τους υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ, βάσει της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022.

• Δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιοκάρπου και ελαιολάδου.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT