Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 αναμένεται να έχουν οριστικοποιηθεί οι συμφωνίες της «Μπάρμπα Στάθης» με δύο μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες για λογαριασμό των οποίων η ηγέτιδα στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών θα αναλάβει να παράγει προϊόντα φυτικής πρωτεΐνης (plant based).
Οι επικείμενες συμφωνίες, καθώς και ο πιο έντονος εξαγωγικός προσανατολισμός που θέλει να έχει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια, θα υποστηριχθούν από τη νέα παραγωγική μονάδα που σχεδιάζεται να γίνει στη Λάρισα, εκεί όπου σήμερα η εταιρεία, θυγατρική του ομίλου Vivartia, διαθέτει ήδη αποθηκευτικούς χώρους. Η νέα μονάδα, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε αυτοματοποίηση που έχει υλοποιήσει η «Μπάρμπα Στάθης» τα τελευταία χρόνια, θα οδηγήσει σε διπλασιασμό της παραγωγής.
Η νέα μονάδα θα δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις όπου πριν από 30 χρόνια λειτουργούσε η εταιρεία Froza, την οποία απορρόφησε η «Μπάρμπα Στάθης». Πρόκειται για μια έκταση 50 στρεμμάτων στην οποία σήμερα η εταιρεία διατηρεί αποθηκευτικούς χώρους συνολικής επιφάνειας 14.000 τ.μ., που θα συνεχίσουν να υφίστανται και μετά την προσθήκη του νέου εργοστασίου.
Η επιλογή της Λάρισας γίνεται όχι μόνο διότι υπάρχουν εκεί οι διαθέσιμες εγκαταστάσεις, αλλά και διότι ο στόχος για αύξηση της παραγωγής απαιτεί μεγάλες εκτάσεις για την καλλιέργεια των πρώτων υλών, ειδικά σε ό,τι αφορά τα κατεψυγμένα λαχανικά, αλλά και τα plant based προϊόντα.
Σε ό,τι αφορά μάλιστα την τελευταία κατηγορία, η «Μπάρμπα Στάθης» επενδύει και στα προϊόντα με το δικό της σήμα. Ετσι, μετά τα φυτικά «κεφτεδάκια» σε διάφορες συνταγές, ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα να λανσάρει στην αγορά δύο από τις πλέον παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, παστίτσιο και μουσακά, που θα περιέχουν όμως φυτικό κιμά.
Οπως αποκαλύπτει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νικήτας Ποθουλάκης, μιλώντας στην «Καθημερινή», στις αρχές του 2025 ολοκληρώνεται επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ για να ακολουθήσει νέο τριετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο στη Θεσσαλονίκη καθώς και μία στα Ριζά της Εδεσσας, την οποία απέκτησε μετά την εξαγορά του 80% της Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ στα τέλη του 2023.
Μέχρι το τέλος του 2024 η «Μπάρμπα Στάθης» θα έχει αποκτήσει ένα ακόμη 10% με τη συμμετοχή της να ανεβαίνει στο 90%, ενώ το 2025 θα προχωρήσει στην εξαγορά του υπόλοιπου 10%, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της «Χαλβατζής». Σημειώνεται ότι το μερίδιο αγοράς της «Μπάρμπα Στάθης», η οποία διατηρεί την ηγετική της θέση στον κλάδο, παρά την άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, είναι 40% σε αξία και 50% σε όγκο.
Ολες οι παραπάνω κινήσεις, βεβαίως, πέρα από την ενίσχυση της εταιρείας θα πρέπει να θεωρηθούν ότι έχουν ως στόχο και τη μεγέθυνση της αξίας της, καθώς το CVC, βασικός μέτοχος της Vivartia, θα αποεπενδύσει από την εταιρεία, όπως ορίζει η λειτουργία του.
Και αναμφίβολα η «Μπάρμπα Στάθης», η οποία είχε την πλέον υγιή οικονομική βάση και στα δύσκολα χρόνια της Vivartia, εξακολουθεί να θεωρείται η «πολύφερνη νύφη» του ομίλου.