Περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού παγκοσμίως αλλά και αλλαγή των κριτηρίων με βάση τα οποία επιλέγουν τους προορισμούς τους οι ταξιδιώτες προβλέπει έρευνα της Tourism Economics, βραχίονα της Oxford Economics. Σύμφωνα με το WTM Global Travel Report, το 29% των ταξιδιωτών δηλώνει πως έχει αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια περιπέτειας, ενώ άλλο ένα 34% ανέφερε αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον αγροτικό τουρισμό και τον τουρισμό στη φύση.
Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε μία περίοδο όπου ο ελληνικός τουρισμός φαίνεται να έχει αγγίξει το ζενίθ του όσον αφορά την ελκυστικότητα του προϊόντος ήλιος και θάλασσα ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Τα πρόσφατα στοιχεία έδειξαν μειωμένα έσοδα για αυτούς τους μήνες, παραπέμποντας σε μικρότερης διάρκειας ταξίδια αλλά και ενίσχυση των επισκέψεων σε νέους προορισμούς, για την ώρα μητροπολιτικούς όπως η Αθήνα αλλά και η Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την έρευνα, το 57% των ταξιδιωτών ενδιαφέρεται περισσότερο να επισκεφθεί νέους προορισμούς σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια. Επιπλέον, μέχρι το 2030 οι αφίξεις διεθνών επισκεπτών με, τουλάχιστον, μία διανυκτέρευση αναμένεται να έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 30% σε δύο δισεκατομμύρια, υποβοηθούμενες από τις αναδυόμενες αγορές εξερχόμενου τουρισμού. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δείχνουν πως παγκοσμίως οι δαπάνες για τουρισμό αναψυχής το 2024 θα ξεπεράσουν τα 5,5 τρισ. δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 24%, έναντι του 2019. Επίσης, το ταξίδι είναι πλέον εκ των βασικών προτεραιοτήτων που περιλαμβάνουν στους προϋπολογισμούς τους τα νοικοκυριά και αντιπροσωπεύουν πλέον μεγαλύτερο μερίδιο των δαπανών τους από ό,τι τη δεκαετία πριν από την πανδημία, τουλάχιστον για τους ταξιδιώτες που προέρχονται από μεγάλες προηγμένες οικονομίες.
Η έρευνα δείχνει πως πλέον οι ταξιδιωτικές δαπάνες ως ποσοστό των καταναλωτικών δαπανών ανέρχονται στο 8,8%, έναντι μέσου όρου 8,2% μεταξύ 2010 και 2019.
Οδηγό για τα εκτιμώμενα βελτιωμένα μεγέθη του παγκόσμιου τουρισμού αποτελεί η άνοδος της παγκόσμιας μεσαίας τάξης που ενισχύει τη ζήτηση ειδικά για νέες εμπειρίες διακοπών, ωθώντας με τη σειρά της την τουριστική βιομηχανία να προσφέρει πιο περιπετειώδεις επιλογές.
Το WTM Global Travel Report αποκαλύπτει ότι η εμφάνιση πιο εύπορων καταναλωτών σε αγορές σε όλο τον κόσμο προκαλεί «μετατοπίσεις» στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρότυπα – με ορισμένους «ατρόμητους» ταξιδιώτες να αναζητούν ακόμη και πιο επικίνδυνες δραστηριότητες. «Η δημοτικότητα των ταξιδιών έχει τροφοδοτήσει αξιοσημείωτη δημιουργικότητα. Είτε πρόκειται για εκδρομές σε ηφαίστεια στη Νικαράγουα είτε για καταδύσεις σε κλουβιά με καρχαρίες στη Νότια Αφρική, ένα διευρυνόμενο φάσμα δραστηριοτήτων είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για νέες και μοναδικές εμπειρίες», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης. Αλλά και δραστηριότητες ήπιας περιπέτειας, οι οποίες είναι γενικά χαμηλού κινδύνου και απαιτούν περιορισμένη εμπειρία, όπως η πεζοπορία, η ποδηλασία και η παρακολούθηση άγριας ζωής, αντιπροσωπεύουν μεγαλύτερο μερίδιο του τουρισμού. «Ωστόσο οι σκληρές δραστηριότητες περιπέτειας, όπως το αλεξίπτωτο, η ορειβασία και το ράφτινγκ, είναι πιθανό να αποκτήσουν αυξημένη έλξη σε ένα τυπικά πιο πλούσιο κοινό, πιο ανοιχτό στην περιπέτεια και πρόθυμο να αναλάβει υψηλότερους κινδύνους». Πρόκειται για δραστηριότητες που μπορεί εύκολα να αναπτυχθούν στην Ελλάδα και μάλιστα να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες στους μήνες με χαμηλότερες μέχρι στιγμή αφίξεις, δηλαδή από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο, σημειώνουν κύκλοι της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.