Χωρίς τη δημοσιοποίηση νέας λίστας με κωδικούς προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μείωση τιμής» κύλησε η προηγούμενη εβδομάδα, έπειτα από δύο «κύματα» ανακοινώσεων στις 22 και 29 Οκτωβρίου από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης. Ετσι, με βάση τις ανακοινώσεις για την ώρα έχουν γίνει μειώσεις τιμών σε 485 κωδικούς προϊόντων, οι οποίες κυμαίνονται από 5% έως 24%. Τη Δευτέρα, πάντως, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με το προεδρείο της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, συνάντηση στην οποία επιβεβαιώθηκε η πρόθεση των αλυσίδων η πρωτοβουλία «Μείωση τιμής» να έχει διάρκεια ακόμη και μέχρι 4 μήνες. Επίσης, στην ίδια συνάντηση συμφωνήθηκε να σχεδιασθεί από την πλευρά των σούπερ μάρκετ ένα ειδικό ταμπελάκι για τη σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, η χρήση του οποίου θα είναι προαιρετική.
Την ίδια ώρα, πάντως, έντονος προβληματισμός επικρατεί τόσο στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και στις βιομηχανίες για την πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης να παρατείνει εκ νέου την εφαρμογή του μέτρου για το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους, το οποίο κανονικά έληγε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, ενώ υπήρχε το καλοκαίρι και μια κατ’ αρχήν «συμφωνία» για την άρση του. Ο μεν υπουργός υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα αυτό είναι το μόνο «όπλο» που έχει για να ασκήσει πίεση, οι δε επιχειρηματίες δεν διστάζουν να κάνουν λόγο ακόμη και για «σοβιετικού» τύπου μέτρα, για διατίμηση των προϊόντων και για τη δημιουργία μιας κατάστασης στην αγορά η οποία δεν εξελίσσεται διόλου ομαλά.
Τα νέα πάντως για καταναλωτές και επιχειρήσεις από το πεδίο του πληθωρισμού είναι σχετικά αισιόδοξα, καθώς τον Οκτώβριο διαμορφώθηκε σε 2,4%, ισοφαρίζοντας το δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο του έτους (Μάιος 2024).