Περισσότερα ταξίδια μέσα στην Ευρώπη και πολλά στην Ελλάδα σχεδιάζουν να κάνουν φέτος τον χειμώνα Ευρωπαίοι ταξιδιώτες. Κι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των ταξιδιωτών είναι νέοι άνθρωποι που ψάχνουν πλέον διαφορετικές δραστηριότητες και εμπειρίες, αποφεύγουν τους κορεσμένους προορισμούς και δίνουν έμφαση στην αυθεντικότητα. Ενα μεγάλο μέρος τους μάλιστα, ανεξαρτήτως ηλικίας, δεν φείδονται τόσο πλέον χρημάτων και δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα στα ταξίδια τους, ακόμη και να παρατείνουν τη διαμονή τους για περισσότερες μέρες. Με απλά λόγια, οι Ευρωπαίοι θέλουν να ταξιδεύουν όλο τον χρόνο και όχι μόνο στους εδραιωμένους προορισμούς, αλλά και σε νέα ανεξερεύνητα μέρη.
Οι πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί της Ευρώπης συνεχίζουν να κυριαρχούν στην κατάταξη για τους Ευρωπαίους που προγραμματίζουν ταξίδια αυτόν τον χειμώνα. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται η Ισπανία και η Γαλλία, η καθεμιά από τις οποίες επιλέχθηκε από το 7% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί η Ιταλία με 6%. Η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελλάδα συγκαταλέγονται επίσης στους προτιμητέους προορισμούς, που επιλέγονται από το 5% των ερωτηθέντων.
Η τελευταία πανευρωπαϊκή έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) αποκαλύπτει μια έντονη ενίσχυση του ευρωπαϊκού ταξιδιωτικού κλίματος για την επερχόμενη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο, με το 73% των Ευρωπαίων να έχει ήδη προγραμματίσει ή να προγραμματίζει ταξίδια από σήμερα έως και τον Μάρτιο του 2025. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 6% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο Δεκέμβριος (23%) είναι ο περισσότερο δημοφιλής μήνας για ταξίδια.
Σύμφωνα με την έρευνα «Monitoring Sentiment for Intra-European Travel» της ETC, που αποτελεί την ομοσπονδία των ευρωπαϊκών οργανισμών τουρισμού, οι ερωτηθέντες από τις μεγαλύτερες αγορές ταξιδιωτών της Ευρώπης επιδεικνύουν ιδιαίτερα έντονη προθυμία για ταξίδια. Το Ηνωμένο Βασίλειο προηγείται, με το 84% των Βρετανών ερωτηθέντων να εκφράζει την επιθυμία να ταξιδέψει, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 10% από το 2023, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί με 79% (αύξηση 16%) και οι Γάλλοι με 78% (αύξηση 15%).
Ολοένα και περισσότεροι, κυρίως νέοι, θέλουν να εξερευνήσουν άγνωστες περιοχές εκτός «τουριστικού χάρτη».
Τα ευρήματα της πανευρωπαϊκής δημοσκόπησης αποκαλύπτουν έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για ταξίδια σε όλες τις ηλικιακές ομάδες στην Ευρώπη, με την πιο αξιοσημείωτη αύξηση στους νεότερους Ευρωπαίους. Οι ταξιδιωτικές προθέσεις στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών έχουν αυξηθεί στο 75%, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 9% από έτος σε έτος. Tο 64% των νέων 18-24 ετών σχεδιάζει πλέον να ταξιδέψει, αυξημένο κατά 8%, όπως και το 78% των ατόμων ηλικίας 35-44 ετών, παρουσιάζοντας αύξηση 7%.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες σχεδιάζουν να βγαίνουν στον δρόμο πιο συχνά, με έντονη προτίμηση για citybreaks και χαλαρωτικές διακοπές ήλιου και θάλασσας, προϊόν στο οποίο η Ελλάδα σημειώνει περισσότερους πόντους από τις άλλες κατηγορίες, ακόμη και τον χειμώνα.
Οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες στην Ευρώπη είναι επίσης πρόθυμοι να ταξιδέψουν, με το 75% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω να εκφράζουν την επιθυμία να το κάνουν, σημειώνοντας αύξηση 4% στα σχέδιά τους. Σχεδόν οι μισοί (45%) προγραμματίζουν ταξίδια που διαρκούν περισσότερες από επτά διανυκτερεύσεις, κυρίως αναζητώντας εμπειρίες πλούσιες σε πολιτισμό και κληρονομιά ή φύση και υπαίθριους χώρους. Αυτοί οι ταξιδιώτες τείνουν να προτιμούν οικείους προορισμούς με αξιόπιστες τουριστικές υποδομές.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων αποκαλύπτει επίσης, για πρώτη φορά, τους τύπους προορισμών που θέλουν να εξερευνήσουν οι Ευρωπαίοι στις χώρες που έχουν επιλέξει. Τα δεδομένα δείχνουν ότι 51% των ερωτηθέντων στρέφουν την προσοχή τους σε λιγότερο γνωστά σημεία, καταλληλότερα για να αποφύγουν τον συνωστισμό που συχνά παρατηρείται σε δημοφιλή μέρη. Συγκεκριμένα, το 38% αναζητεί λιγότερο τουριστικές τοποθεσίες, ενώ το 18% σχεδιάζει να εξερευνήσει απομακρυσμένες, «νέες» περιοχές με ελάχιστη υποδομή.
Οι νεότερες γενιές ηγούνται αυτής της τάσης, επιδεικνύοντας σαφή προτίμηση για εμπειρίες εκτός πορείας. Μεταξύ των Ευρωπαίων, οι Πολωνοί (50%), οι Ισπανοί (45%) και οι Ολλανδοί (44%) ταξιδιώτες επιλέγουν ιδιαίτερα πιο ήσυχες, λιγότερο «ταξιδεμένες» τοποθεσίες, οδηγώντας τη στροφή προς αυτό που έχει αρχίσει πλέον να αποκαλείται στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, «κρυμμένα πετράδια».