Ανοδος 18,8% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για την Cosco

Ανοδος 18,8% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για την Cosco

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με το «δεξί» εισήλθε στο 2019 ο ΟΛΠ, αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων καθώς, όπως δημοσιοποίησε χθες η Cosco Shipping Ports, από το λιμάνι του Πειραιά «πέρασαν» συνολικά 393.000 κοντέινερ. Πρόκειται για μέγεθος αυξημένο κατά 18,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018, όταν είχαν διακινηθεί 330,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα, διατηρείται και φέτος ο διψήφιος ρυθμός αύξησης της σχετικής δραστηριότητας που καταγράφηκε καθόλη τη διάρκεια του 2018. Υπενθυμίζεται ότι το περυσινό έτος σηματοδότησε ένα ακόμα ιστορικό υψηλό για τον Πειραιά, καθώς μόνο από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός αυξημένος κατά 19,4% σε σχέση με το 2017. Αν μάλιστα προστεθούν και τα μεγέθη της υπολειτουργούσας Προβλήτας Ι, η οποία οδεύει προς πλήρη αξιοποίηση φέτος, τότε εκτιμάται ότι το συνολικό περυσινό μέγεθος προσέγγισε ή και ξεπέρασε ελαφρώς τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ που ανακοινώθηκαν εντός της εβδομάδας και καταγράφουν, μεταξύ άλλων, την αυξημένη συνεισφορά των εσόδων της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, το σχετικό αντάλλαγμα αυξήθηκε κατά 27,8% ή 12,2 εκατ. ευρώ, σε σχεδόν 44 εκατ. ευρώ. Συνολικά, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε το 2018 σε 133 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 19,2%. Εκτός από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, άνοδος εσόδων κατά 13,2% καταγράφηκε επίσης στον τομέα διακίνησης οχημάτων, όπως επίσης και στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, όπου σημειώθηκε άνοδος κατά 37,4% σε 7 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, μικρή πτώση κατά 7,7% είχαν τα έσοδα από τον τομέα της κρουαζιέρας. Ως εκ τούτου, ο ΟΛΠ κατέγραψε την υψηλότερη κερδοφορία των τελευταίων 15 ετών, καθώς τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 147% σε 28 εκατ. ευρώ, από 11,3 εκατ. ευρώ το 2017.

Πλέον, η διοίκηση του ΟΛΠ αποβλέπει στην ταχύτερη δυνατή απεμπλοκή του ζητήματος του επιχειρησιακού σχεδίου του λιμανιού, που προβλέπει συνολικές επενδύσεις 460 εκατ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια, εκ των οποίων 293 εκατ. ευρώ αφορούν τις υποχρεωτικές επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΠ, στο πλαίσιο της σύμβασης ιδιωτικοποίησης. Το σχέδιο έχει υποβληθεί ήδη από τις αρχές του 2018, έχοντας υποστεί σειρά αναθεωρήσεων και τροποποιήσεων έκτοτε, προκειμένου να συμβαδίζει με τις επιταγές του Δημοσίου. Για το ζήτημα αυτό αναμένεται νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) εντός της προσεχούς εβδομάδας.

Σημειωτέον ότι ο καπετάνιος Φου Τσενγκιού, διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, έκανε ειδική μνεία στο ζήτημα του επιχειρησιακού σχεδίου, δηλώνοντας ότι «περιμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε τις απαραίτητες εγκρίσεις από το ελληνικό κράτος, ώστε να επιταχύνουμε την υλοποίηση των επενδύσεων που, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα, δημιουργούν προστιθέμενη αξία και μακροπρόθεσμα οφέλη για τους μετόχους, τους εργαζομένους, τις τοπικές κοινωνίες και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της ΟΛΠ Α.Ε.». Μεταξύ των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο, βρίσκονται η βελτίωση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους), η κατασκευή νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, η βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμανιού, η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας και η επέκταση του επιβατικού λιμένα (Νότια Ζώνη, Φάση Α). Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει δρομολογήσει και επιπλέον επενδύσεις, όπως η κατασκευή αποθηκευτικού κέντρου αλλά και η επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT