Μειωμένος 11% φέτος ο τζίρος των καλλυντικών

Μειωμένος 11% φέτος ο τζίρος των καλλυντικών

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απώλειες της τάξεως του 11% αναμένεται να καταγράψει φέτος η εγχώρια βιομηχανία ομορφιάς, καθώς η επέλαση του ιού δεν άφησε ανεπηρέαστη την ελληνική αγορά καλλυντικών. Η συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας λόγω της COVID-19 ανέκοψε την ανοδική πορεία που είχε σημειώσει ο κλάδος των καλλυντικών τα τελευταία χρόνια, στην προσπάθειά του να ανακάμψει έπειτα από μία επταετία κρίσης. Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP, τα οποία έχει στη διάθεσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), η ελληνική αγορά καλλυντικών εκτιμάται ότι θα καταγράψει απώλειες 11% και θα διαμορφωθεί στα 772 εκατ. ευρώ, από 867 εκατ. ευρώ (τιμές χονδρικής) το 2019. Ωστόσο, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένεται να επανέλθει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2021, φθάνοντας τα 803 εκατ. ευρώ το επόμενο έτος (+4%) και τα 860 εκατ. το 2022 (+7,1%).

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, η πτώση της τουριστικής κίνησης καθώς και η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων καλλυντικών επιλεκτικής διανομής θα επηρεάσουν, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, καθοριστικά τα μεγέθη της εγχώριας αγοράς καλλυντικών προϊόντων φέτος. Ειδικότερα, το πλήγμα που έχει υποστεί ο κλάδος του τουρισμού έχει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις των μικρών καταστημάτων σε ξενοδοχεία που πωλούν καλλυντικά προϊόντα, στα επαρχιακά φαρμακεία, στα τουριστικά καταστήματα αλλά και στα monobrands καταστήματα, που διαθέτουν μία και μόνο μάρκα καλλυντικών. Ωστόσο, το κανάλι της ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ) αλλά και των φαρμακείων, τα οποία δεν ανέστειλαν τη λειτουργία τους, αντιστάθμισαν –έως ένα βαθμό– τις απώλειες που σημείωσε ο κλάδος την περίοδο του lockdown. Ακόμη μεγαλύτερη ώθηση έδωσαν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, με τα e-shops μεγάλων παικτών του λιανεμπορίου, όπως το atticabeauty των πολυκαταστημάτων Attica, να καταγράφουν τριψήφιους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεών τους. Επίσης, το scarletbeauty της οικογένειας Σαράντη, το οποίο προϋπήρχε ως ιδέα, ενεργοποίησε τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια της πανδημίας, διαθέτοντας στο καταναλωτικό κοινό brands επιλεκτικής διανομής.

Εκτός από τη στροφή πολλών καταναλωτών στα e-shops, αρκετοί άλλαξαν την αγοραστική συμπεριφορά τους εξαιτίας και της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Παράγοντες του κλάδου αναφέρουν ότι το μειωμένο εισόδημα θα στρέψει το ενδιαφέρον των καταναλωτών φέτος σε πιο οικονομικά προϊόντα ή σε προϊόντα τα οποία διατίθενται περισσότερο μέσω εκπτώσεων ή προσφορών. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της Cosmetics Europe, η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στην Ελλάδα διαμορφώθηκε το 2019 στα 82 ευρώ, από 80 ευρώ το 2018 και 79 ευρώ το 2017, παραμένοντας μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 28 κρατών-μελών (130 ευρώ το 2019).

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT