Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επειτα από αρκετούς μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων επικράτησε η εντύπωση ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) θα παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, φαίνεται πως υπάρχει τελικά κάποια κινητικότητα. Ειδικότερα, τα δύο τμήματα του έργου, που έχουν δημοπρατηθεί από το 2018, αναμένεται να προωθηθούν προς ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και υπογραφή των συμβάσεων. Η βασικότερη μεταβολή αφορά την προσθήκη του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, το οποίο προωθείται να κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, με εκτιμώμενο κόστος της τάξεως του 1 δισ. ευρώ. Επίσης, εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί προς έγκριση από το υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο. Τα παραπάνω επισήμανε τη Δευτέρα το απόγευμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει το προηγούμενο διάστημα ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασ. Κεγκέρογλου. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο διεκδικούν οι εταιρείες «Ακτωρ Παραχωρήσεις», ΤΕΡΝΑ, «Αβαξ», Vinci και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona.

Αντιστοίχως, θα προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ και το έτερο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο διεκδικούν οι εταιρείες «Ακτωρ Παραχωρήσεις», ΤΕΡΝΑ, «Αβαξ» (σε συνεργασία με το επενδυτικό fund Marguerite), Shikun & Binui και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona – Intertoll. Οσον αφορά το τμήμα Νέαπολη – Αγιος Νικόλαος, το οποίο επρόκειτο να προωθηθεί ως δημόσιο έργο, σχεδιάζεται η ένταξή του στα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Παράλληλα με τον διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ, προχωρούν και τα υποστηρικτικά έργα ύψους 70-80 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των οδικών συνθηκών στο μεσοδιάστημα. Ετσι, εντός του Σεπτεμβρίου πρόκειται να ανατεθούν οι εργολαβίες κατασκευής οριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις περιοχές Νωπήγεια και Αγία Μαρίνα στις περιφερειακές ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου και στο τμήμα Σίσες – Φόδελε στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.

Επίσης, τον Οκτώβριο προγραμματίζεται η ανάθεση των εργασιών για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις θέσεις Κακό Ορος, Κακιά Στροφή, ΧΥΤΑ Ηρακλείου και Σταυρωμένος στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, στο τμήμα Σούδα – Καλύβες στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, καθώς και στην Ανισόπεδη Διάβαση Καλαϊτζάκη στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, έως το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές (Χανιά – Ρέθυμνο) και στο τμήμα Φόδελε – Λινοπεράματα (Ηράκλειο), ενώ θα ακολουθήσουν αντίστοιχες δημοπρατήσεις για τα τμήματα Σούδα – Καλύβες, Σεληνάρι – Λίμνες (Λασίθι) και Σκαλέτα – Εσταυρωμένος (Ρέθυμνο). 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT