Σε εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ έως το 2023 στοχεύει η «Ακτωρ»

Σε εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ έως το 2023 στοχεύει η «Ακτωρ»

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αισιόδοξη για την εξασφάλιση νέας τραπεζικής χρηματοδότησης για την «Ακτωρ», τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ, εμφανίστηκε χθες, στο πλαίσιο σχετικής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, η διοίκηση της εισηγμένης. Σύμφωνα με τις σχετικές εκτιμήσεις, ήδη υπάρχει ένα συμφωνημένο σχέδιο με τις τράπεζες, με βάση το οποίο είναι εφικτή η εξασφάλιση οριστικής συμφωνίας έως το τέλος Νοεμβρίου. Αλλωστε και το πλάνο αναδιάρθρωσης της «Ακτωρ», το οποίο έχει θέσει σε εφαρμογή η διοίκηση τις τελευταίες εβδομάδες, έχει λάβει το πράσινο φως και από τις τράπεζες.

Στο πλαίσιο του εν λόγω σχεδίου, προβλέπεται η μείωση του μισθολογικού κόστους, η εφαρμογή προγράμματος εθελουσίας εξόδου και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, η μείωση του κόστους πωλήσεων μέσω ενός νέου ενιαίου κέντρου προμηθειών που ήδη λειτουργεί, αλλά και η πώληση συμμετοχών και ακινήτων. Ηδη, όπως ανέφερε χθες η διοίκηση, οι εργαζόμενοι έχουν υπογράψει τις νέες συμβάσεις μειωμένων απολαβών, ενώ έχουν υποβληθεί και οι πρώτες δεκάδες αιτήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το οποίο θα «τρέξει» από τις αρχές του 2021, με το κόστος του να υπολογίζεται σε 3,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα προκύψει εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ κατά το διάστημα 2020-2023. Εξ αυτών, 30 εκατ. ευρώ θα εξοικονομηθούν από τη μείωση του κόστους των πωλήσεων χάρη στο νέο κέντρο προμηθειών, 32 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τη μείωση των δαπανών προσωπικού και την εθελουσία και περίπου 38 εκατ. ευρώ από τη διάθεση μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων (π.χ. ακίνητα θυγατρικών) και εισπράξεις παλαιών απαιτήσεων.

Το 2020 το όφελος εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 35 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 6 εκατ. ευρώ θα προκύψουν από το κέντρο προμηθειών και τις μειώσεις μισθών και 29 εκατ. ευρώ από την πώληση περιουσιακών στοιχείων και συμμετοχών και την είσπραξη ανεξόφλητων οφειλών. Μάλιστα, ένα σημαντικό μέρος των ποσών αυτών έχει ήδη εισπραχθεί, όπως π.χ. η πώληση κτιρίου γραφείων στο εξωτερικό αντί ποσού 4 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, σχεδόν 30 εκατ. ευρώ θα εξοικονομηθούν το 2021, 20,1 εκατ. ευρώ το 2022 και 17,5 εκατ. ευρώ το 2023.

Σε επίπεδο ομίλου, κατά το πρώτο εξάμηνο, σημαντικό πλήγμα λόγω κορωνοϊού δέχθηκε ο τομέας των παραχωρήσεων, ο οποίος ανέκαθεν αντιστάθμιζε τις ζημίες του τομέα των κατασκευών. Αυτό όμως δεν κατέστη εφικτό μέχρι στιγμής κατά την τρέχουσα χρήση, καθώς στο πρώτο εξάμηνο η κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους, όπου έχει συμμετοχή η θυγατρική «Ακτωρ Παραχωρήσεις», μειώθηκε σημαντικά. Ειδικότερα, στην Αττική Οδό η πτώση άγγιξε το 26,6%, στον Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 30,4% και στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) κατά 27,2%. Αντιστοίχως, στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η μείωση διαμορφώθηκε σε 30,6% και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί) ήταν 19,3%.

Το θετικό, πάντως, είναι ότι το τελευταίο διάστημα καταγράφεται ανάκαμψη της κυκλοφορίας σε όλους τους άξονες. Για παράδειγμα, στην Αττική Οδό τον Αύγουστο η πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 ήταν μόλις 6%, όταν τον Απρίλιο, που εφαρμόστηκαν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, είχε σημειωθεί πτώση της τάξεως του 72%. Σύμφωνα με τον κ. Αναστάσιο Καλλιτσάντση, εφόσον η τάση αυτή διατηρηθεί και στο υπόλοιπο του έτους, είναι πιθανό το 2020 να ολοκληρωθεί με πτώση της κίνησης κατά περίπου 9%-10%.

Κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, η λειτουργική κερδοφορία στον κλάδο των παραχωρήσεων διαμορφώθηκε σε 53 εκατ. ευρώ, από 79,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, υποχωρώντας κατά 33%. Συνολικά ο όμιλος κατέγραψε ζημίες μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 37,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 8,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT