Έρευνα: Ψώνια ξανά όταν υποχωρήσει η πανδημία

Έρευνα: Ψώνια ξανά όταν υποχωρήσει η πανδημία

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αισθητή υποχώρηση των κρουσμάτων COVID-19 περιμένει το 51% των καταναλωτών στην Ελλάδα για να επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα. Το παραπάνω προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις.

Για το 21% των ερωτηθέντων φαίνεται πως η πανδημία δεν αποτελεί πλέον κριτήριο, αφού δήλωσαν ότι θα τα επισκεφθούν ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά. Το 13% των Ελλήνων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό του θα επιστρέψει, ενώ ένα 8% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα.

Τα παραπάνω ευρήματα εξηγούν σε σημαντικό βαθμό για ποιο λόγο πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Το 62% των καταναλωτών στην Ελλάδα ανακάλυψε και αγόρασε νέες μάρκες μέσω Διαδικτύου, ενώ το 50% απάντησε ότι θα συνεχίσει σίγουρα να ψωνίζει είδη μόδας από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Αρκετοί πάντως από αυτούς που θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα θα πρέπει να περάσουν ώρα στο δοκιμαστήριο, καθώς τέσσερις στους δέκα άλλαξαν νούμερο στη διάρκεια της καραντίνας. Το 27% των καταναλωτών στην Ελλάδα δήλωσε ότι ανέβηκε νούμερο, καθώς αυξήθηκαν τα κιλά του, ενώ ένα 12% ανέφερε ότι κατέβηκε νούμερο, λόγω μάλλον αυξημένης αθλητικής δραστηριότητας και πιο υγιεινής διατροφής. Οι αλλαγές στα νούμερα των ρούχων αφορούν περισσότερο τις γυναίκες (28%), σύμφωνα με την έρευνα, και λιγότερο τους άνδρες (20%).

Σχεδόν αμετάβλητη σε σύγκριση με την έρευνα του Μαΐου του 2020 παραμένει η καλή σχέση τιμής – ποιότητας, αφού ήταν η πρώτη επιλογή για το 36% των ερωτηθέντων στην ερώτηση για το ποια θεωρούν τα πιο σημαντικά στοιχεία σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Για το 32% των ερωτηθέντων, η δωρεάν παράδοση και οι εκπτώσεις αποτελούν τα δεύτερα πιο σημαντικά στοιχεία σε ένα e-shop. Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά των Ελλήνων, οι οποίοι στην αρχή της πανδημίας θεωρούσαν τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής και την ανέπαφη παράδοση ως το τρίτο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό (30%), ενώ φέτος μόλις το 11% το θεωρεί σημαντικό. Το 29% ενδιαφέρεται για την άριστη εξυπηρέτηση και την ενημερωμένη ιστοσελίδα, που είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής απάντηση.

Από την άλλη, τα κριτήρια που δρουν ανασταλτικά στο να επιλέξει κάποιος ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι οι χρεώσεις στα μεταφορικά (53%), η αδυναμία δοκιμής των προϊόντων (52%), η δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%) αλλά και οι πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%). Επίσης, ένα 14% φοβάται τις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT